Να ανανεώσει τη διαχείριση της μάρκας Converse επιχειρεί για ακόμη μια φορά η Nike και, για το σκοπό αυτό, απευθύνθηκε σε έναν ακόμη βετεράνο της εταιρείας. Ο αμερικανικός όμιλος ανακοίνωσε τον διορισμό του Aaron Cain, ο οποίος εργάζεται στην εταιρεία εδώ και 21 χρόνια, με την αλλαγή στην πρώτη γραμμή της Converse να προστίθεται σε αυτές που έγιναν στο οργανόγραμμα του ομίλου από τότε που ο Elliott Hill διορίστηκε διευθύνων σύμβουλος στα τέλη του περασμένου έτους.
Στόχος της στρατηγικής του αμερικανικού κολοσσού, να ανανεώσει τη μάρκα με το χαρακτηριστικό αστέρι και να τη διοχετεύσει στο νεανικό κοινό, επιχειρώντας να κερδίσει το χαμένο έδαφος στην αγορά.
Ποιος είναι ο Cain
Η καριέρα του Cain στη Nike ξεκίνησε το 2004, όταν εντάχθηκε στον κολοσσό της swoosh ως διευθυντής στρατηγικής, θέση από την οποία ανέβηκε στην ιεραρχία και άλλαξε περιοχές, ενώ τελικά ηγήθηκε διαφορετικών γραμμών στην Κίνα και την Ευρώπη.
Από το 2021 κατέχει τη γενική διεύθυνση τους ανδρικού τμήματος της Nike, ένας απαιτητικός βραχίονας δραστηριοτήτων, καθώς περιλαμβάνει τη διοίκηση και τη διαχείριση της επιχείρησης αθλητικών ειδών σε διεθνές επίπεδο.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Converse αναλαμβάνει τη θέση του Jared Carver, ο οποίος αποχωρεί μετά από δύο μόλις χρόνια στη συγκεκριμένη θέση. Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Cain και ο Carver θα συνεργαστούν μέχρι το τέλος Απριλίου για να διασφαλίσουν μια ομαλή μετάβαση.
Ο Hill ανέφερε στο υπόμνημα ότι η αποχώρηση του Carver ήταν κοινή απόφαση και «η στιγμή είναι η κατάλληλη για το επόμενο κεφάλαιο στην εξέλιξη της μάρκας».

Ο νέος επικεφαλής της Converse, Aaron Cain
Από τη Μασαχουσέτη στον κολοσσό Nike
Ιτο αστεράτο παπούτσι δημιουργήθηκε από τον Marquis Mills Converse το 1908 και την εταιρεία του Converse Rubber Shoe Company στο Malden της Μασαχουσέτης.
Η Converse αρχικά παρήγαγε χειμωνιάτικα παπούτσια και μπότες με λαστιχένια σόλα. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, μετατόπισε την παραγωγή της για να κατασκευάζει υποδήματα για τον στρατό.
Αρχικά, ήταν ένας από τους λίγους παραγωγούς αθλητικών παπουτσιών και κυριάρχησε στην αγορά των ΗΠΑ, καθώς συνδέθηκε με το μπάσκετ.
Το χαρτοφυλάκιο της Converse περιλαμβάνει προϊόντα με τα εμπορικά σήματα Chuck Taylor All-Stars, Cons, Jack Purcell, One Star και Star Chevron.
Συχνά συνεργάζεται σε ειδικές εκδόσεις προϊόντων με άλλες μάρκες, όπως η John Varvatos. Η ανάπτυξη της Converse ως casual αξεσουάρ μόδας συνέβαλε σε έσοδα ύψους 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023.

Τα αστέρια του μπάσκετ
Όπως αναφέρει το Graduate, μέχρι το 1920, τα παπούτσια μπάσκετ —ένα άθλημα για το οποίο τα Converse ήταν τα πιο κατάλληλα επειδή ήταν τόσο αποτελεσματικά στο γήπεδο— έλαβαν το όνομα « All-Star ». Ήδη στην παραγωγή από το 1917, η επιτυχία τους ξεκίνησε όταν η μάρκα προσέλαβε τον παίκτη μπάσκετ Charles «Chuck» Taylor , παίκτη των Akron Firestones.
Αρχικά, ερχόμενος στο κατάστημα για να παραπονεθεί για πόνο στα πόδια, προσελήφθη ως διευθυντής μάρκετινγκ και πρεσβευτής της μάρκας. Φαίνεται ότι αυτός ο ρόλος ικανοποίησε τον παίκτη, καθώς αύξησε τις πωλήσεις του συγκεκριμένου παπουτσιού, που τελικά βρέθηκε να φοριέται από πολλούς παίκτες και διαφορετικές ομάδες. Έτσι, η Converse έγινε ένας από τους πιο ενεργούς χορηγούς της Αμερικανικής Λίγκας Μπάσκετ, του προδρόμου του NBA.
Σαν να ήθελε να αναγνωρίσει τη συμμετοχή του παίκτη στην επιτυχία του All-Star, η Converse αποφάσισε το 1932 να εκτυπώσει το όνομα του Taylor στο παπούτσι. Αυτή η μικρή υπογραφή, η οποία αργότερα τροφοδότησε το αστέρι του διάσημου κυκλικού λογότυπου, θα έδινε τη γέννηση των Chuck Taylors που γνωρίζουμε τόσο καλά σήμερα.
Το 1936, η Converse ήταν ένας από τους χορηγούς των Ολυμπιακών Αγώνων του Βερολίνου. Κυκλοφόρησε τα πρώτα λευκά Chuck Taylor All Star high-tops με κόκκινες και μπλε ρίγες κατά μήκος της σόλας.
Μέχρι το 1957, εκτιμήθηκε ότι η Converse κατείχε μερίδιο αγοράς 80% στη βιομηχανία αθλητικών παπουτσιών
Converse, παντού
Ο Elvis Presley φορούσε Converse, ενώ τη δεκαετία του ’90 ο Kurt Cobain των Nirvana έγινε ο πιο διάσημος νέος πρεσβευτής της μάρκας, δίνοντας μια επαναστατική και καλλιτεχνική εικόνα σε αθλητικά παπούτσια που προηγουμένως συνδέονταν περισσότερο με το μπάσκετ.
Ομοίως από τον «Επαναστάτη χωρίς αιτία» James Dean, βρέθηκαν να πρωταγωνιστούν στο Trainspotting με τη βοήθεια του McGregor.
Ο ρόλος της Nike
Μέχρι τη δεκαετία του 2000, η Converse βρέθηκε μπροστά στα νέα μοντέλα των παλαιότερων ανταγωνιστών της. Οι Nike, Adidas, Reebok και Asics απέκτησαν τεράστια δημοτικότητα μέσα σε δέκα χρόνια, καθώς πόνταρας σε αερόσολες όπως Air Max, και σε τεχνολογία όπως του μοντέλου Onitsuka.
Το 2003, η άλλοτε αγαπημένη του μπάσκετ, εξαγοράστηκε από τη νεότερη αγαπημένη, τη Nike, που της έδωσε μια νέα εμφάνιση.
Και τώρα η αλλαγή προσώπων στην Converse ακολουθεί την ανακοίνωση της Nike ότι θα αναδιοργανώσει τις ομάδες της γύρω από βασικά αθλήματα αντί για κατηγορίες όπως τα ανδρικά, τα γυναικεία και τα παιδικά. Στόχος αυτής της προσπάθειας είναι να επικεντρωθούν οι εργαζόμενοι στο σχεδιασμό για τον αθλητή που εξυπηρετούν, δήλωσε ο Hill σε μια τηλεδιάσκεψη για τα κέρδη τον περασμένο μήνα.
«Η Converse παίζει κρίσιμο ρόλο τόσο στην αθλητική μας επίθεση όσο και στο χαρτοφυλάκιο πολλαπλών εμπορικών σημάτων», σημείωσε. «Εκτιμώ τη σκληρή δουλειά και τη δέσμευση ολόκληρης της ομάδας της Converse καθώς προχωράμε και επανατοποθετούμε τη Nike, Inc. για το μέλλον».
Η Nike βρίσκεται σε πλήρη αναδιάρθρωση, με τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 10% στο πιο πρόσφατο οικονομικό έτος και τα έσοδα του τέταρτου τριμήνου επίσης να μειώνονται σε διψήφιο ποσοστό. Η εταιρεία λιανικής πώλησης αντιμετωπίζει ταυτόχρονα μια σειρά από προκλήσεις, όπως η ανάκτηση των συνεργατών χονδρικής που είχαν αποκλειστεί κατά τη διάρκεια της στρατηγικής DTC-first και η προσαρμογή του μεγέθους των franchise όπως τα Dunk , Air Jordan και Air Force 1.