Ελένη Βρεττού: «CrediaBank σημαίνει ένα νέο τραπεζικό μοντέλο»

Η Ελένη Βρεττού CEO της Crediabank μιλά στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» για τη νέα τράπεζα και τους στρατηγικούς στόχους

Ελένη Βρεττού: «CrediaBank σημαίνει ένα νέο τραπεζικό μοντέλο»

Τα κενά στο τραπεζικό σύστημα που επιτρέπουν σήμερα σε μικρότερα σχήματα να αναπτυχθούν και να διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο, θέλει να εκμεταλλευτεί η νέα CrediaBank που θα προκύψει από τη συγχώνευση Attica Bank και Παγκρήτιας Τράπεζας.

Μιλώντας στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα της Κυριακής η CEO της Ελένη Βρεττού περιγράφει τη στρατηγική που θα εφαρμόσει για την επίτευξη των επιχειρησιακών της στόχων.

ΕΡ.: Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώσατε το όνομα της τράπεζας που θα δημιουργηθεί μετά την ολοκλήρωση και της λειτουργικής συγχώνευσης Attica Bank και Παγκρήτιας. Τι σηματοδοτεί αυτή η επιλογή;

ΑΠ.:«Το όνομα CrediaBank σηματοδοτεί ένα νέο ξεκίνημα. Αποτυπώνει έναν μετασχηματισμένο οργανισμό που “επανασυστήνεται” στην αγορά με ξεκάθαρο προσανατολισμό, βιώσιμη ανάπτυξη, επίκεντρο την καινοτομία και προτεραιότητα τον πελάτη, οικοδομώντας μαζί του μια σχέση εμπιστοσύνης, με ευελιξία, αξιοπιστία και αμεσότητα. CrediaBank σημαίνει ένα νέο τραπεζικό μοντέλο. Είναι η τράπεζα του αύριο, που συμβολίζει έναν συνεχή κύκλο συνεργασίας και εξέλιξης, και που ενώνει τις ανάγκες του πελάτη με τις προοπτικές μιας σύγχρονης, προσβάσιμης και ανθρώπινης τραπεζικής εμπειρίας».

ΕΡ.: Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των επόμενων κινήσεων μέχρι να λειτουργήσει το νέο σχήμα στην τελική του μορφή;

ΑΠ.: «Το επιχειρηματικό σχέδιό μας έχει ολιστικό χαρακτήρα και υλοποιείται με γρήγορους ρυθμούς με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη από το φυσικό κατάστημα έως το ψηφιακό περιβάλλον. Η λειτουργική ενοποίηση των πληροφοριακών μας συστημάτων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο φθινόπωρο, και την ίδια περίοδο θα παρουσιαστεί και το πρώτο κατάστημα Νέας Γενιάς της CrediaBank, ένα concept που έχουμε σχεδιάσει ώστε να αλλάξουμε τα δεδομένα της τραπεζικής εμπειρίας. Ο σχεδιασμός μας είναι μέχρι το τέλος του 2025 περισσότερα από 10 καταστήματα να έχουν πλήρως υιοθετήσει τη νέα εικόνα, σε όλη την Ελλάδα. Η νέα μας ταυτότητα θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή και επικοινωνία στο τέλος Οκτωβρίου και θα συνοδευτεί από μια σειρά νέων καινοτόμων και ανταγωνιστικών προϊόντων, τόσο για ιδιώτες όσο και για επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα θα αντικατασταθούν και όλες οι κάρτες πελατών, που πλέον θα φέρουν τη νέα μας εικόνα».

ΕΡ.: Ποιοι είναι οι επιχειρησιακοί στόχοι της τράπεζας στις επόμενες χρήσεις;

ΑΠ.: «Προτεραιότητά μας είναι η περαιτέρω διεύρυνση μεριδίου αγοράς της Τράπεζας, συνεχίζοντας να εστιάζουμε σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ιδιώτες, παραμένοντας όμως παρόντες σε όλους τους κλάδους και όλες τις υγιείς ελληνικές επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους. Οι βασικοί μας επιχειρησιακοί στόχοι για τη φετινή χρονιά είναι:

• Η ολοκλήρωση της λειτουργικής συγχώνευσης με την ενοποίηση όλων των πληροφοριακών συστημάτων της Τράπεζας.

• Η ολοκλήρωση των βασικών ενεργειών αναδιάρθρωσης με τον εξορθολογισμό του λειτουργικού κόστους.

• Η αναβάθμιση και σταδιακή ανακαίνιση των φυσικών καταστημάτων μας.

• Βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.

• Αυτοματοποιήσεις και χρήση τεχνολογίας για αποτελεσματικότερη λειτουργία.

• Δημιουργία νέων καινοτόμων ανταγωνιστικών προϊόντων σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών μας.

Εχοντας αυτή την εικόνα σήμερα, οι στόχοι μας για το 2027 δεν θα μπορούσαν να μην είναι υψηλοί:

• Απόδοση κεφαλαίων μεγαλύτερη από 20%.

• Διαμόρφωση του δείκτη κόστους/εσόδων κάτω από 40%.

• Κέρδη προ προβλέψεων να ξεπερνούν τα 280 εκατ. ευρώ.

• Δείκτης μη εξυπηρετούμενων δανείων κάτω από 3%».

ΕΡ.: Υπάρχει κάποιος τομέας στον οποίο θα ρίξετε το βάρος των προσπαθειών σας ή διεκδικείτε ανάπτυξη των εργασιών σε όλες τις κατηγορίες πελατών;

ΑΠ.: «Βασική μας προτεραιότητα είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όχι μόνο στα αστικά κέντρα αλλά και στην περιφέρεια, στις οποίες προσφέρουμε πρόσβαση στη χρηματοδότηση με ανταγωνιστικά προϊόντα και λύσεις, που τους δίνουν την απαραίτητη ώθηση για να αναπτυχθούν. Παράλληλα όμως είμαστε παρόντες σε όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις και τις σύνθετες χρηματοδοτήσεις, ενώ η τράπεζα έχει ήδη σημαντική παρουσία και τεχνογνωσία σε καίριους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, όπως οι υποδομές, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η ναυτιλία, ο τουρισμός, ο πρωτογενής τομέας. Στις προτεραιότητές μας επίσης είναι και η διεύρυνση των λύσεων που προσφέρουμε είτε με ασφαλιστικά προϊόντα μοναδικά στην ελληνική αγορά, υπηρεσίες διαχείρισης περιουσίας σε συνεργασία με μεγάλους διεθνείς επενδυτικούς οίκους και λύσεις στη συναλλακτική τραπεζική για επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους».

ΕΡ.: Εχετε προαναγγείλει έναν ευρύ κύκλο ψηφιακού μετασχηματισμού. Στο μοντέλο που σχεδιάζετε, ποιος είναι ο ρόλος των φυσικών καταστημάτων;

ΑΠ.: «Το φυσικό κατάστημα βρίσκεται στην καρδιά της λειτουργίας μας. Δεν είναι πλέον χώρος απλά για τις καθημερινές συναλλαγές, καθώς αυτές πραγματοποιούνται σε μεγάλο βαθμό και ψηφιακά. Σε εμάς, ο πελάτης έρχεται χωρίς ραντεβού, να συζητήσει τα θέματα που τον απασχολούν σχετικά με την οικονομική του κατάσταση ή τα επιχειρηματικά του όνειρα και να λάβει αξιόπιστη και υπεύθυνη καθοδήγηση και υποστήριξη. Εξυπηρετούμε στα ταμεία όλη την ημέρα, δίνοντας ελευθερία επιλογής στους πελάτες μας και προσφέρουμε διευρυμένο ωράριο εξυπηρέτησης με υπηρεσίες όπως το YourAttica. Στον χώρο του καταστήματος, φιλοδοξούμε να κτίζεται η σχέση εμπιστοσύνης των πελατών μας με την τράπεζα. Μέσα στο φθινόπωρο, θα παρουσιαστεί το νέο concept των φυσικών μας καταστημάτων: Τα νέα καταστήματα της CrediaBank προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία εξυπηρέτησης, προσβάσιμη σε όλους. Παράλληλα, επενδύουμε στην τεχνολογία, ώστε να προσφέρουμε και ψηφιακά μια σύγχρονη και ευέλικτη εμπειρία στους πελάτες μας».

ΕΡ.: Μετά το ξέσπασμα της κρίσης οι μικρότερες επιχει- ρήσεις υποχρηματοδο-τούνται από το τραπεζικό σύστημα. Ποια πολιτική θα ακολουθήσετε στη συγκε-κριμένη κατηγορία πίστης;

ΑΠ.: «Για εμάς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν προτεραιότητα και είναι κάτι που το δείχνουμε στην πράξη. Διαθέτουμε χρηματοδοτικά εργαλεία και λύσεις που βοηθούν τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών να αναπτυχθούν και να γίνουν πιο ανταγωνιστικές. Ηδη, άνω των μισών νέων εκταμιεύσεων το πρώτο τρίμηνο του 2025 κατευθύνθηκε σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στόχος μας είναι να τους προσφέρουμε πρόσβαση σε κεφάλαιο με σαφείς όρους, λιγότερες διαδικασίες και γρήγορη απόκριση. Θέλουμε να λειτουργούμε ως σταθερός, αξιόπιστος συνεργάτης και σύμβουλός τους, σε κάθε βήμα τους».

ΕΡ.: Στην Ευρώπη έχει ανοίξει η συζήτηση για τη δημιουργία μεγαλύτερων σχημάτων, με στόχο να καταστεί ο κλάδος πιο ανταγωνιστικός. Σε αυτό το περιβάλλον πώς μπορεί να ξεχωρίσει μία τράπεζα με μικρότερο εκτόπισμα;

ΑΠ.: «Οπως έχει ήδη αποτυπωθεί από τη διείσδυση στην αγορά που έχουμε επιτύχει το τελευταίο 18μηνο, είναι αδιαμφισβήτητο ότι ο πελάτης αναζητεί μια εναλλακτική πρόταση. Ταυτόχρονα με την τάση δημιουργίας εθνικών πρωταθλητών, υπάρχει και η τάση δημιουργίας challenger banks, τραπεζών που δεν είναι απαραίτητα περισσότερο ψηφιακές, αλλά που κάνουν τη διαφορά από πλευράς εμπειρίας πελάτη. Εκτιμώ πως υπάρχουν κενά στο τραπεζικό σύστημα και στην προσέγγιση που επιτρέπει σε μικρότερες τράπεζες να αναπτυχθούν και να διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο. Το κλειδί για εμάς είναι η ευελιξία, η προσβασιμότητα στην Τράπεζα, η δυνατότητα να προσφέρουμε λύσεις που δεν ακολουθούν τα στεγανά και η ταχύτητα. Ως μια ευέλικτη τράπεζα, μπορούμε να λάβουμε γρήγορα αποφάσεις, να προσαρμοστούμε άμεσα σε νέα ζητούμενα και να σταθούμε δίπλα στον πελάτη με πραγματική κατανόηση».

ΕΡ.: Οι συστημικοί όμιλοι αναζητούν ευκαιρίες μεγέθυνσης με μη οργανικό τρόπο μέσω εξαγορών στον ευρύτερο χρηματοπιστωτικό τομέα. Υπάρχει σκέψη για ανάλογες κινήσεις;

ΑΠ.: «Αυτή τη στιγμή, η απόλυτη προτεραιότητά μας είναι η ολοκλήρωση της νέας μας εκκίνησης, η οποία προήλθε από μια πολύ πρόσφατη συνένωση ουσιαστικά 4 τραπεζών, την πρώτη τέτοιου μεγέθους που έγινε μετά την κρίση. Συνεπώς επί του παρόντος προτεραιότητά μας είναι να εδραιώσουμε το νέο μας σχήμα ολοκληρώνοντας και την ενοποίηση συστημάτων μέσα στο φθινόπωρο. Παράλληλα όμως, σίγουρα εξετάζουμε και θα αξιολογήσουμε προσεκτικά κάθε ευκαιρία που πιστεύουμε μας βοηθάει να υλοποιήσουμε ακόμη πιο σίγουρα και γρήγορα τη στρατηγική τη δική μας και των μετόχων μας».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ (ΟΤ) – ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

OT Originals
Περισσότερα από Τράπεζες

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο