Σε αύξηση 30,3% στις διαδικτυακές δαπάνες στις ΗΠΑ οδήγησε τελικά η πρόσφατη Amazon Prime Day, φτάνοντας τα 24,1 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Adobe Inc., ξεπερνώντας την εκτίμησή της για ανάπτυξη 28,4% για την περίοδο που έληξε στις 11 Ιουλίου.
Είναι μια αισιόδοξη εξέλιξη για τον κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και για ανταγωνιστές όπως η Walmart Inc. και η Target Corp., οι οποίοι διοργάνωσαν τις δικές τους αντίστοιχες εκπτώσεις.
Κι αυτό γιατί το φετινό πείραμα ξεκίνησε κάπως μουδιασμένα: οι πωλήσεις έπεσαν την πρώτη μέρα κατά 41%, προκαλώντας προβληματισμό και αβεβαιότητα για τη συνέχεια, σύμφωνα με την Momentum Commerce.
Τα δύο τρίτα των ειδών που αγοράστηκαν, κοστίζουν λιγότερο από 20 δολάρια με το μέσο νοικοκυριό να δαπανά 156 δολάρια
Η πληγή στην Amazon Prime Day
Η Amazon επέκτεινε την Prime Day από δύο ημέρες σε τέσσερις φέτος, σε μια προσπάθεια να δώσει στους αγοραστές περισσότερο χρόνο για να περιηγηθούν στις εκατομμύρια εκπτώσεις που προσφέρονται στο ηλεκτρονικό της κατάστημα. Ωστόσο, υπήρχε και ένα μειονέκτημα στη στρατηγική, που οδήγησε και στο -41% της πρώτης ημέρας.
Οι αγοραστές -που είχαν ήδη γίνει επιφυλακτικοί λόγω του εμπορικού πολέμου του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ- έκαναν πίσω , φορτώνοντας τα καλάθια αγορών τους χωρίς να πατήσουν αμέσως το κουμπί αγοράς.
Και αντί να δαπανήσουν πολλά χρήματα σε ακριβά ηλεκτρονικά είδη ή είδη πολυτελείας, πολλοί αγοραστές χρησιμοποίησαν την προσφορά για να προμηθευτούν είδη πρώτης ανάγκης για το σπίτι, όπως απορρυπαντικά πιάτων και χάρτινα πιάτα.
Τα δύο τρίτα των ειδών που αγοράστηκαν, κοστίζουν λιγότερο από 20 δολάρια με το μέσο νοικοκυριό να δαπανά 156 δολάρια, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Numerator, η οποία συγκέντρωσε δεδομένα από ένα δείγμα περισσότερων από 50.000 νοικοκυριών.
Τα best seller
Διαισθανόμενοι ότι οι καταναλωτές που πιέζονται από τον πληθωρισμό θα αναζητούσαν ευκαιρίες, η Elavi, ένα βούτυρο ξηρών καρπών χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη που λάνσαραν το 2020 οι επιχειρηματίες από το Λος Άντζελες Michelle Razavi και Nikki Elliott, αύξησε τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ της και προσέφερε έκπτωση 20% στο βούτυρο μπλε κάσιους. Το στοίχημα απέδωσε και η startup μάρκα τους εκτοξεύτηκε στην κατάταξη των best seller στην κατηγορία του βουτύρου κάσιους.
«Καθώς το προϊόν μας κοστίζει λιγότερο από 15 δολάρια, γνωρίζαμε ότι θα είχε εξαιρετικά καλή απόδοση σε αυτό το περιβάλλον υψηλής επισκεψιμότητας, οπότε θα ήταν ανόητο να μην το διαφημίσουμε και να μην συμμετάσχουμε σε αυτή την ενέργεια», διευκρίνισε στο Bloomberg ο Razavi, διευθύνων σύμβουλος της Elavi.
Τα ακριβότερα προϊόντα που εισάγονται από χώρες με υψηλούς δασμούς, όπως η Κίνα, αντιμετώπισαν μια πιο δύσκολη πρόκληση και ορισμένες μάρκες αποφάσισαν να μην συμμετάσχουν στην εκδήλωση φέτος ή να μειώσουν τον αριθμό των προσφορών που προσέφεραν. Μόνο το 3% των ειδών που αγοράστηκαν την Prime Day κοστίζουν πάνω από 100 δολάρια, σύμφωνα με την Numerator.
Οι στόχοι της Amazon
Ωστόσο, η Prime Day δεν αφορά απλώς το πόσα προϊόντα πουλάει η Amazon. Αρχικά, η όλη ιδέα ξεκίνησε σε μια προσπάθεια να εγγραφούν περισσότεροι συνδρομητές Prime, οι οποίοι πληρώνουν 139 δολάρια ετησίως για εκπτώσεις αποστολής και άλλα προνόμια.
Τώρα όμως οι μεγαλύτερης διάρκειας προσφορές έδωσαν στην εταιρεία την ευκαιρία να πουλήσει περισσότερες διαφημίσεις σε εμπόρους και προμηθευτές, κάτι που αποδεικνύεται ένας -επιπλέον- σημαντικός παράγοντας κέρδους για την Amazon.
«Η 4ήμερη φέτος Prime Day εντάσσεται σε μια ευρύτερη διαφημιστική στρατηγική», συμπλήρωσε ο Jared Belsky, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ψηφιακού μάρκετινγκ Acadia, της οποίας οι πελάτες περιλαμβάνουν τις Monster Energy, Orkin και Takis. «Η Prime Day δεν είναι πλέον απλώς ένα χορηγούμενο παιχνίδι διαφημίσεων αναζήτησης. Αλλά για μία από τις μεγαλύτερες καμπάνιες μάρκετινγκ».