Με τα εισιτήρια στο χέρι έχουν μείνει όσοι σχεδίαζαν να ταξιδέψουν από τον Πειραιά για την Ηρακλειά το επόμενο διάστημα.
Και γι’ αυτό φρόντισε η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου, που δείχνει ότι αδιαφορεί για τον προγραμματισμό των ταξιδιωτών.
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πολίτες που πλήττονται από την εξέλιξη αυτή εκφράζουν τις έντονες διαμαρτυρίες τους
Χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση, η εταιρεία αποφάσισε να κόψει το δρομολόγιο για Ηρακλειά καθώς διαπίστωσε ότι το πλοίο που θα έβαζε σε αντικατάσταση άλλου δεν μπορεί να δέσει στο λιμάνι.
Ήδη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πολίτες που πλήττονται από την εξέλιξη αυτή εκφράζουν τις έντονες διαμαρτυρίες τους.
Η προσπάθεια του Tera Jet να δέσει στην Ηρακλειά.
Θα έβαζε «ακατάλληλο» πλοίο
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η εταιρεία είχε σκοπό να δρομολογήσει στη θέση ενός μικρότερου ταχύπλοου ένα μεγαλύτερο το Tera Jet για δικούς της επιχειρηματικούς σκοπούς. Ωστόσο όπως διαπιστώθηκε από τις δοκιμές, το πλοίο κατά την διαδικασία προσέγγισης στο λιμάνι «πετάει πολλά νερά» με αποτέλεσμα να είναι έως αδύνατη η πρόσδεση.
Το θέμα της αντικατάστασης του πλοίου συζητήθηκε και στο σημερινό Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με το ΣΑΣ αν γνωμοδοτεί αρνητικά για την αλλαγή πλοίου.
Έτσι, η Seajets θα πρέπει να βρει άλλο πλοίο που να μπορεί να πραγματοποιήσει κανονικά το δρομολόγιο, ώστε να το αντικαταστήσει.
Έκοβαν εισιτήρια κανονικά
Στο μεταξύ η εταιρεία, που βρέθηκε στο στόχαστρο των αρμόδιων αρχών για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα, συνέχισε να κόβει εισιτήρια και όταν ορισμένοι πληροφορήθηκαν ανεπίσημα ότι «καταργεί» από τα δρομολόγια την Ηρακλειά ήταν ήδη αργά.
Όπως αναφέρουν πολίτες που έβγαλαν εισιτήρια εδώ και μήνες, η εταιρεία ποτέ δεν τους ενημέρωσε για τις αλλαγές.
Τώρα όσοι έχουν εισιτήρια, που είναι εκατοντάδες, θα πρέπει να ζητήσουν την επιστροφή του τιμήματος και αν επιμένουν να μεταβούν στο νησί θα πρέπει να επιλέξουν το συμβατικό πλοίο της Blue Star που πιάνει Ηρακλειά τρεις ημέρες την εβδομάδα είτε να φτάσουν μέσω του τοπικού «Σκοπελίτη» από Νάξο, το οποίο όμως είναι μικρό πλοίο και παίρνει μόνο έξι αυτοκίνητα.
Όλοι αναμένουν με ενδιαφέρον τις αποφάσεις του υπουργού Ναυτιλίας, εάν δηλαδή θα επιτρέψει το «κόψιμο» της Ηρακλειάς ή θα υποχρεώσει την Seajets μετά και την αρνητική γνωμοδότηση του ΣΑΣ, να καλύψει το κενό.
Το ατύχημα της Μυκόνου
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2024, η εταιρεία ξαναβρέθηκε στο επίκεντρο για το λάθος όταν το πλοίο Jumbo Jet της εταιρείας Sea Jets είχε ένα ατύχημα στο λιμάνι της Μυκόνου. Τότε, είχε μετακινηθεί ο καταπέλτης, με αποτέλεσμα βαλίτσες και άλλα αντικείμενα να βρεθούν στη θάλασσα, ενώ οι επιβάτες έπεσαν στο έδαφος, αποφεύγοντας – ευτυχώς – τους σοβαρούς τραυματισμούς. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που τόσο στο υπουργείο Ναυτιλίας, όσο και στα σωματεία των ναυτεργατών εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους για το τι μέλλει γενέσθαι στον κλάδο.
Παράλληλα, το θέμα της ασφάλειας στα ταχύπλοα είναι πιο έντονο, αφού σε αντίθεση με τα συμβατικά πλοία έχουν μία βάρδια πληρώματος και αυτά τα σκάφη αφορά το ανώτατο όριο εργασίας 10 ωρών που ισχύει σύμφωνα με το νόμο.
Το 10ωρο αυτό εργασίας μπορεί να επεκταθεί υπό συνθήκες στις 11 ώρες, οι οποίες όταν ξεπεραστούν επιβάλλεται αναστολή απόπλου, με αποτέλεσμα είτε την ακύρωση, είτε τη χρονική μετάθεση δρομολογίων.
Πρώτη στις παραβιάσεις
Μάλιστα, πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, αρμόδιες πηγές υπογράμμιζαν ότι η Seajets, δεδομένων και του αριθμού των πλοίων του στόλου της, αλλά και της πρακτικής που ακολουθεί η εταιρεία, είναι η No1 στις παραβιάσεις, με διαφορά, αφού οι άλλες εταιρείες έχουν μονοψήφιο αριθμό στο ενεργητικό τους.
Την ίδια ώρα, οι ναυτεργάτες να χαρακτηρίζουν την εταιρεία ως πρωταγωνιστή στην «ασυδοσία», ενώ υπογραμμίζουν ότι η εικόνα γίνεται ακόμα πιο δύσκολη λόγω των διαρκών τροποποιήσεων των δρομολογίων.