Στην Ελλάδα βρίσκονται οι πρώτες μπύρες που ενσωματώνουν QR και… παίζουν μουσική με παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια.
Η εταιρεία The Greek Spirits, ιδρυτής της οποίας είναι ο κ. Κωνσταντίνος Βασιλείου, έχει ως στόχο να αναδείξει τους Έλληνες ποτοποιούς και ζυθοποιούς και να παράγει εξαιρετικής ποιότητας ποτά, εμπνευσμένα από τις ελληνικές παραδόσεις και τον πολιτισμό μας.
Ο κ. Βασιλείου μιλάει στον ΟΤ για το όνειρο του και την ενασχόλησή του με τη μικροζυθοποιία. «Η σχέση μου με τη ζυθοποιία ξεκίνησε πολύ πριν τη δημιουργία της εταιρείας. Εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, μέσα στο σπίτι μου, έκανα ατελείωτους πειραματισμούς, μικρές παρτίδες, δοκιμές, λάθη, βελτιώσεις. Ήταν ένα προσωπικό πάθος που ωρίμαζε σιγά-σιγά και εξελισσόταν μέχρι να πάρει σάρκα και οστά.
Το έναυσμα ήταν η αγάπη μου για το αυθεντικό και το χειροποίητο. Έβλεπα ότι στην αγορά υπήρχε χώρος για κάτι πιο αληθινό, κάτι με ψυχή. Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα της The Greek Spirits: να συνδέσουμε τις ελληνικές πρώτες ύλες και τους μικρούς παραγωγούς με ένα τελικό προϊόν που να έχει χαρακτήρα, προσωπικότητα και ουσία.
Σήμερα, όλα αυτά τα χρόνια πειραματισμού και πίστης στο όραμα αυτό, αποτυπώνονται σε κάθε μπουκάλι. Κάθε μπύρα μας κουβαλάει μαζί της μια διαδρομή γεμάτη μεράκι, υπομονή και δημιουργική επιμονή».

Ο ιδρυτής της εταιρείας «The Greek Spirits» κ. Κωνσταντίνος Βασιλείου
Φυσικά και συνάντησε εμπόδια «όπου υπάρχουν δυσκολίες, εμείς βλέπουμε ευκαιρίες. Παρά την αύξηση του κόστους, τη γραφειοκρατία και τις προκλήσεις για νέα προϊόντα, επιμένουμε με υπομονή και πίστη στον Θεό να δημιουργούμε κάτι καινούριο, καθαρό και αυθεντικό», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλείου.
Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι «μέσα σε έναν χρόνο, καταφέραμε να πουλήσουμε πάνω από 20 τόνους προϊόντων σε όλη την Ελλάδα, χτίζοντας μια όμορφη κοινότητα από παραγωγούς, συνεργάτες και πελάτες που μας στηρίζουν καθημερινά.
Το επόμενο βήμα είναι η επιλεκτική εξαγωγή, ενώ παράλληλα ετοιμάζουμε τα πρώτα μας χειροποίητα ζυμαρικά και ένα καινοτόμο αναψυκτικό».
Ο Beerατής
Η πρώτη μπύρα που δημιούργησε ο κ. Βασιλείου είναι ο Beerατής – ο πειρατής της μπύρας.
Μια ισορροπημένη pale ale με χαρακτήρα. Το εικαστικό της, όπως αναφέρει, απεικονίζει έναν γάτο-πειρατή που έχει δύο όψεις, όπως και η μπύρα: είναι και γλυκιά και πικρή. Ο γάτος είναι ντυμένος λόρδος, δείχνοντας την αρχοντική του πλευρά, αλλά ταυτόχρονα πυροβολάει λυκίσκο – γιατί είναι και λίγο αλητάκος.

Ευβοιώτισσα και GRECA
Η Ευβοιώτισσα είναι η μπύρα που φτιάχτηκε για να τιμήσει τον τόπο μας, την Εύβοια. Ο ζυθοποιός σημειώνει ότι «το όνομα προέκυψε φυσικά — θέλαμε κάτι αυθεντικό και ελληνικό. Την ονομάσαμε έτσι γιατί τη βλέπουμε σαν την “αρχόντισσα” του νησιού: δροσερή, ευγενική, με χαρακτήρα.
Είναι lager με εύκολο και ποιοτικό προφίλ, για όσους αγαπούν την πλούσια γεύση, χωρίς υπερβολές. Βρίσκεται στην κατηγορία ανάμεσα σε βαριά lager και ελαφριά pilsner, γι’ αυτό και την προτιμούν πολλοί — από ουζερί και μεζεδοπωλεία, μέχρι μπαρ και παραλίες.

Και είναι επίσης η πρώτη μπύρα στην Ελλάδα που παίζει μουσική μέσω του barcode, κάτι που μας γεμίζει περηφάνια και δείχνει τον διαφορετικό δρόμο που θέλουμε να χαράξουμε».
Μιλώντας για την GRECA αναφέρει ότι είναι μια premium lager, ελαφριά και γλυκιά, με έντονη αισθητική. Στο εικαστικό της, η Greca κάθεται αγέρωχη μπροστά από τα όμορφα τοπία μας, εκπέμποντας δύναμη, κομψότητα και αρχοντιά. Κάθε ετικέτα είναι σχεδιασμένη σαν πίνακας, με μοναδική γραφιστική ταυτότητα.

«Η Ευβοιώτισσα και η GRECA είναι οι πρώτες μπύρες στην Ελλάδα που ενσωματώνουν QR που παίζουν μουσική με παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια. Έχουμε προχωρήσει και σε κατοχύρωση ευρεσιτεχνίας γι’ αυτή την καινοτομία», είπε ο κ. Βασιλείου.
Και ποτά
Η εταιρεία εκτός από μπύρες έχει στη φαρέτρα της και ποτά.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλείου, η Greca Vodka είναι τριπλής απόσταξης από καλαμπόκι, κάτι που της δίνει φυσική γλυκύτητα και την κάνει ευκολόπιοτη, με καθαρό και φίνο προφίλ.
Η Greca Gin είναι dry gin, στημένο για να πίνεται άρτια με gin tonic – ξηρής απόσταξης, με ισορροπημένα αρώματα και δροσερό χαρακτήρα.
Παράλληλα, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «δημιουργήσαμε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει παγκόσμια: να πωλείται έτοιμο κοκτέιλ με βάση το τσίπουρο – και το φέρνουμε με τη Μαργαρό.
Μέσα από τεχνικές φιλτραρίσματος και απαλής απόσταξης, φέραμε το τσίπουρο σε μια νέα μορφή, μαλακή και ισορροπημένη, ιδανική για χρήση σε κοκτέιλ. Η Μαργαρό σερβίρεται ως δροσερό, ποτό, και αφήνει έκπληξη σε όσους τη δοκιμάζουν για πρώτη φορά».

Ήδη πωλείται σε beach bars, bars και μεζεδοπωλεία, αλλά στόχος είναι να ενσωματωθεί σε όλα τα τσιπουράδικα – ως μια νέα επιλογή κοκτέιλ μέσα στον χώρο του τσίπουρου.