Φανταστείτε έναν ταξιδιώτη από την Ινδονησία σε ένα καφενέ στα Πράμαντα, στα Τζουμέρκα, να μιλάει με τον παππού ιδιοκτήτη και να ανταλλάσσουν ιστορίες για τους τόπους τους σε πραγματικό χρόνο σε άψογη μετάφραση.
Τέτοιες ανέμελες και απρόσκοπτες συζητήσεις, λέει ο ιδρυτής του Banyan Group, Κουόν Πινγκ Χο, θα «ανοίξουν τα όρια των ταξιδιών με έναν πολύ, πολύ μεγάλο τρόπο».
Ο Χο, ο οποίος άνοιξε το πρώτο του θέρετρο σε ένα εγκαταλελειμμένο ορυχείο κασσίτερου στο Πουκέτ της Ταϊλάνδης το 1994, έχει περάσει πάνω από 30 χρόνια στον κλάδο της φιλοξενίας. Ο 72χρονος δήλωσε στο Business Insider ότι όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη, εργαλεία όπως η ταυτόχρονη μετάφραση θα κάνουν μεγάλη εντύπωση στον κλάδο του.
«Η μόνη Τεχνητή Νοημοσύνη που πιστεύω ότι θα φέρει επανάσταση στη βιομηχανία και τα ταξίδια μας είναι, παραδόξως, όχι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AGI). Αυτό είναι επιστημονική φαντασία επειδή κανείς δεν μπορεί να φανταστεί σε τι πραγματικά θα οδηγήσει», δήλωσε ο Χο στο περιθώριο του Διεθνούς Συνεδρίου για Συνεκτικές Κοινωνίες που πραγματοποιήθηκε στη Σιγκαπούρη τον περασμένο μήνα.
Η AGI, ή τεχνητή γενική νοημοσύνη, είναι μια θεωρητική μορφή Τεχνητής Νοημοσύνης που είναι ικανή να σκέφτεται και να συλλογίζεται όπως οι άνθρωποι. Οι ειδικοί διχάζονται ως προς το πότε ακριβώς θα επιτευχθεί η AGI. Κάποιοι λένε ότι η AGI θα είναι έτοιμη σε δύο χρόνια, αλλά άλλοι λένε ότι απέχει δεκαετίες.

Πράμαντα, Τζουμέρκα
Πόσο θα άλλαζε τα ταξίδια το λογισμικό μετάφρασης
Από την άλλη πλευρά, το λογισμικό μετάφρασης σε πραγματικό χρόνο θα μπορούσε να έχει παρόμοιο αντίκτυπο στα ταξίδια με τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, είπε ο Χο.
«Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στα τουριστικά ταξίδια είναι το γλωσσικό εμπόδιο και τα μέρη που μπορείτε να πάτε. Ποτέ δεν ήταν πρόβλημα για τους ανθρώπους να πηγαίνουν σε ομαδικές εκδρομές και να έχουν έναν ξεναγό που μιλάει τη γλώσσα. Αλλά καθώς εμβαθύνετε στα βιωματικά ταξίδια, θέλετε να πάτε και να μιλήσετε απευθείας με τους ανθρώπους», πρόσθεσε.
Ο Χο είπε ότι ένα τέτοιο λογισμικό θα έκανε τους ταξιδιώτες πιο σίγουρους για να εξερευνήσουν μακρινούς προορισμούς, ακόμη και αν δεν μιλούν την τοπική γλώσσα. Το συνέκρινε με την άνοδο των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, οι οποίες απογειώθηκαν τη δεκαετία του 1990 και του 2000 και άνοιξαν τα ταξίδια χαμηλότερου κόστους σε περισσότερους ανθρώπους.
«Όταν έχετε άμεση μετάφραση, αυτό θα κάνει τους ανθρώπους να πηγαίνουν σε πάρα πολλές περιοχές που κανονικά δεν θα πήγαιναν», πρόσθεσε. «Οι άνθρωποι μπορούν να πάνε στο πιο απομακρυσμένο χωριό της Ιαπωνίας ή της Ινδονησίας και να μην νιώθουν καθόλου περίεργα».
Ο Χο δεν είναι ο μόνος μεγιστάνας της φιλοξενίας που είπε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα επηρεάσει τον κλάδο, αν και με περιορισμένο τρόπο, δεδομένου ότι η τεχνολογία βρίσκεται ακόμη στα αρχικά της στάδια.
Ο Μπράιαν Τσέσκι, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Airbnb, δήλωσε στην τηλεδιάσκεψη για τα κέρδη της εταιρείας τον Φεβρουάριο ότι δεν πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι «αρκετά έτοιμη για την prime time». Ο Τσέσκι είπε ότι η Airbnb θα εφαρμόσει πρώτα την Τεχνητή Νοημοσύνη στις λειτουργίες εξυπηρέτησης πελατών πριν την επεκτείνει σε άλλους τομείς.
«Είναι ακόμα πολύ νωρίς. Είναι πιθανώς παρόμοιο με το πως ήταν το διαδίκτυο τα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του ’90. Νομίζω λοιπόν ότι θα έχει βαθύ αντίκτυπο στα ταξίδια, αλλά δεν νομίζω ότι έχει αλλάξει ριζικά για καμία από τις μεγάλες ταξιδιωτικές πλατφόρμες», είπε ο Τσέσκι.