Οι καταναλωτές αναμένεται να στραφούν στο μαγείρεμα απλούστερων γευμάτων στο σπίτι για να εξοικονομήσουν χρήματα, καθώς οι αυξανόμενες τιμές των τροφίμων απειλούν να προσθέσουν σχεδόν 300 λίρες ετησίως στους λογαριασμούς των νοικοκυριών για τα τρόφιμα, σύμφωνα με έρευνα.
Οι καταναλωτές μάλιστα στρέφονται στην αγορά όλο και περισσότερων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ για να μπορέσουν καλύτερα να διαχειριστούν τους προϋπολογισμούς τους, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Worldpanel, καθώς ο πληθωρισμός των τροφίμων αυξήθηκε από το 4,7% που αναφέρθηκε τον Ιούνιο στο 5,2% τον Ιούλιο, το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024, όπως επισημαίνει ο Guardian.
Επτά στα δέκα πιάτα Βρετανών καταναλωτών περιλαμβάνουν λιγότερα από έξι συστατικά
Εάν οι τιμές των τροφίμων παραμείνουν υψηλές, θα μπορούσαν να προσθέσουν 275 λίρες στον μέσο λογαριασμό νοικοκυριών για τα τρόφιμα – σήμερα είναι 5.283 λίρες ετησίως – εκτιμούν οι αναλυτές της Worldpanel.
Ο Fraser McKevitt, επικεφαλής λιανικής και καταναλωτικής πληροφόρησης στην Worldpanel, δήλωσε ότι λίγο κάτω από τα δύο τρίτα των νοικοκυριών ήταν «πολύ ανήσυχα» για το κόστος των αγορών τους στο παντοπωλείο.
Προβάδισμα ιδιωτικής ετικέτας στη Βρετανία
«Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι συχνά φθηνότερα, εξακολουθούν να είναι μερικοί από τους μεγάλους νικητές και, στην πραγματικότητα, οι πωλήσεις αυτών των σειρών ξεπερνούν και πάλι τις μάρκες, αυξανόμενες κατά 5,6% έναντι 4,9%», είπε.
«Αυτές οι πληθωριστικές ανησυχίες δεν αλλάζουν μόνο το τι αγοράζουμε, αλλά και τον τρόπο που το ετοιμάζουμε. Συχνά βλέπουμε ανθρώπους να επιλέγουν να φτιάχνουν απλούστερα γεύματα όταν προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα, και σήμερα, σχεδόν επτά στα 10 πιάτα περιλαμβάνουν λιγότερα από έξι συστατικά».
Η είδηση έρχεται καθώς ξεχωριστά επίσημα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με τα οποία ο πληθωρισμός στη Βρετανία αυξήθηκε απροσδόκητα τον Ιούνιο, λόγω των τιμών των καυσίμων και των τροφίμων.
Η αύξηση των καταναλωτών που αναζητούν προσφορές σε σούπερ μάρκετ βοήθησε τη γερμανική εταιρεία Lidl να φτάσει σε ιστορικό υψηλό μερίδιο αγοράς, στο 8,3% τον Ιούλιο
Η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (ONS) δήλωσε ότι ο δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 3,6% και ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων αυξήθηκε για τρίτο συνεχόμενο μήνα, στο 4,5%. Αυτό οφείλεται στην αύξηση των τιμών των κέικ, του κρέατος, του γάλακτος, των αυγών και του τυριού τσένταρ, σύμφωνα με την ONS.
Η αύξηση των τιμών έρχεται καθώς τα σούπερ μάρκετ προειδοποιούν ότι δέχονται πιέσεις από το υψηλότερο κόστος μισθών, καθώς και από μια πιθανή αναδιάρθρωση των επιχειρηματικών επιτοκίων.
Ο Σίμον Ρόμπερτς, επικεφαλής της Sainsbury’s, δήλωσε στην Telegraph ότι οι μεγάλοι λιανοπωλητές θα «απομακρυνθούν από τους εμπορικούς δρόμους» τους καθώς προσαρμόζονται σε μια μεγάλη αύξηση των εισφορών εθνικής ασφάλισης και μια αύξηση του κατώτατου μισθού. Όπως δήλωσε στην εφημερίδα, «οι αλλαγές που προτείνονται θα αυξήσουν περαιτέρω τον αρνητικό αντίκτυπο των επιχειρηματικών επιτοκίων και δεν θα τονώσουν την ανάπτυξη ή τις επενδύσεις και τις θέσεις εργασίας που όλοι θέλουμε να δούμε».
Η Έλεν Ντίκινσον, διευθύνουσα σύμβουλος του βιομηχανικού φορέα British Retail Consortium, δήλωσε ότι το υψηλότερο κόστος μισθών, καθώς και οι εξωτερικές πιέσεις, όπως οι κακές σοδειές, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε άνοδο των τιμών των τροφίμων.

Ανακατατάξεις στα σούπερ μάρκετ
Η αύξηση των καταναλωτών που αναζητούν προσφορές σε σούπερ μάρκετ βοήθησε τη γερμανική εταιρεία Lidl να φτάσει σε ιστορικό υψηλό μερίδιο αγοράς, στο 8,3% τον Ιούλιο. Προσέλκυσε περισσότερους από 500.000 νέους πελάτες στα καταστήματά της, σύμφωνα με το Worldpanel.
Η Ocado ήταν και πάλι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία παντοπωλείων στον κλάδο, καθώς οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 11,7% τις 12 εβδομάδες έως τις 14 Ιουλίου, αν και το μερίδιο αγοράς της παρέμεινε στο 2%. Η Tesco είχε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, με 28,3%.
Στα Marks & Spencer, οι δαπάνες για είδη παντοπωλείου αυξήθηκαν κατά 6,5%, σε σύγκριση με ποσοστό 14,4% πριν από την κυβερνοεπίθεση τον Απρίλιο . Τον Ιούνιο, οι δαπάνες για είδη παντοπωλείου στο κατάστημα λιανικής αυξήθηκαν κατά 12,3%.
Οι πωλήσεις της Asda, η οποία επιχειρεί ανάκαμψη, μειώθηκαν κατά 3%, ενώ η Co-op, η οποία επίσης επλήγη από κυβερνοεπίθεση , κατέγραψε πτώση 3,7%.