Σε μια εποχή αβεβαιότητας στο διεθνές εμπόριο, οι γίγαντες της αμερικανικής βιομηχανίας παιχνιδιών, Mattel και Hasbro επαναπροσδιορίζουν τη στρατηγική τους με στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από την Κίνα.
Οι δασμοί που έχουν επιβληθεί στα κινεζικά προϊόντα, αν και ελαφρώς μειωμένοι, συνεχίζουν να επηρεάζουν αρνητικά τα οικονομικά τους αποτελέσματα και να διαμορφώνουν νέους κανόνες στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής και διανομής.
Mattel και Hasbro: Προειδοποιούν ότι οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους απόδοση
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες παραγωγής παιχνιδιών επιταχύνουν τις προσπάθειες απομάκρυνσης από την Κίνα, προειδοποιώντας ότι οι δασμοί θα επηρεάσουν σημαντικά την οικονομική τους απόδοση εντός του έτους.
Η Mattel, δημιουργός των Barbie και των Hot Wheels, αναμένει ότι οι εισαγωγές της από την Κίνα προς τις ΗΠΑ θα μειωθούν κάτω από το 10% μέχρι το 2027, από λιγότερο από 20% που είναι σήμερα.
Αντίστοιχα, η Hasbro – γνωστή για το Monopoly – σκοπεύει να μειώσει την έκθεσή της στην Κίνα κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας σε ποσοστό κάτω του 40% των εισαγωγών έως το ίδιο έτος.
«Η προσπάθεια αυτή αφορά την διαφοροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ διαφόρων χωρών», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Mattel, Ynon Kreiz στους Financial Times.
Η Mattel αύξησε τις τιμές της κατά το δεύτερο τρίμηνο, προσαρμοζόμενη στις μεταβαλλόμενες «παγκόσμιες εμπορικές συνθήκες», χωρίς να προγραμματίζει επιπλέον αυξήσεις εντός του έτους. Παρ’ όλα αυτά, μέρος της παραγωγής θα συνεχίσει να γίνεται στην Κίνα.
Ο Kreiz διευκρίνισε ότι η Κίνα παραμένει ένας αξιόπιστος συνεργάτης στην κατασκευή προϊόντων υψηλής ποιότητας και ότι η παραγωγή εκεί θα εξυπηρετεί κυρίως αγορές εκτός ΗΠΑ.
Περικοπές, αλλαγές στο μίγμα προμηθευτών και αυξήσεις τιμών
Παρότι οι δασμοί έχουν μειωθεί σε σχέση με τις ανακοινώσεις του Απριλίου, η αβεβαιότητα παραμένει, επηρεάζοντας αρνητικά τις δραστηριότητες των Mattel και Hasbro.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Hasbro, Chris Cocks, σημείωσε ότι οι ισχύοντες δασμοί – 30% για την Κίνα και 20% για το Βιετνάμ – είναι ευνοϊκότεροι απ’ ό,τι αναμενόταν. Η εταιρεία προβλέπει κόστος ύψους 60 εκατ. δολαρίων για το 2025, αισθητά μειωμένο σε σχέση με προηγούμενες εκτιμήσεις που έφταναν τα 180 εκατ.
Η Hasbro σχεδιάζει να καλύψει το κόστος αυτό με περικοπές, αλλαγές στο μίγμα προμηθευτών και προσεκτικές αυξήσεις τιμών.
Η Mattel περιόρισε τις εκτιμήσεις για το οικονομικό έτος, αναμένοντας επίπτωση κάτω των 100 εκατ. δολαρίων από τους δασμούς. Προβλέπει αύξηση καθαρών πωλήσεων μεταξύ 1-3%, σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψη 2-3%.
Η Mattel περιόρισε τις εκτιμήσεις για το οικονομικό έτος, αναμένοντας επίπτωση κάτω των 100 εκατ. δολαρίων από τους δασμούς
Οι καθαρές πωλήσεις υποχώρησαν 6% στα 1,02 δισ. δολάρια, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών. Οι πωλήσεις στην αγορά της Βόρειας Αμερικής έπεσαν κατά 16%, παρά την αύξηση 7% στις διεθνείς αγορές.
Λιγότερα λανσαρίσματα και προωθητικές ενέργειες
Η αξία των κουκλών που στάλθηκαν σε καταστήματα μειώθηκε κατά 19%, κυρίως λόγω της χαμηλής ζήτησης για τα προϊόντα Barbie, εξαιτίας λιγότερων νέων λανσαρισμάτων και μειωμένων προωθητικών ενεργειών.
Οι πωλήσεις προϊόντων για νήπια και προσχολική ηλικία έπεσαν κατά 25%, λόγω προβλημάτων στις παραγγελίες λιανεμπορίου.
Ωστόσο, η εταιρεία αναμένει ανάκαμψη στο δεύτερο εξάμηνο.