Μέσα σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού και πίεσης στην καταναλωτική ζήτηση στις ώριμες αγορές, η πολυεθνική Reckitt — γνωστή για προϊόντα όπως τα Durex, Dettol και Lysol — επαναπροσδιορίζει τη στρατηγική της και καταγράφει εντυπωσιακή πρόοδο.
Η ισχυρή ανάπτυξη σε Κίνα, Ινδία και Λατινική Αμερική έδωσε ώθηση στις συνολικές πωλήσεις, οδηγώντας την εταιρεία στην αναθεώρηση των ετήσιων προβλέψεών της για τα καθαρά έσοδα και ενισχύοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον.
H Reckitt ξεπέρασε τις προβλέψεις της αγοράς
Στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, η Reckitt κατέγραψε οργανική αύξηση καθαρών εσόδων 1,9%, ξεπερνώντας τις προβλέψεις της αγοράς (1,7%).
Η λειτουργική κερδοφορία για το εξάμηνο έκλεισε στις 1,71 δισ. λίρες, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε νέο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 1 δισ. λιρών για τους επόμενους 12 μήνες.
Οι αγορές της Βόρειας Αμερικής, της Ευρώπης και της Ασίας
Η απόδοση των αγορών της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης υπολείπεται των προσδοκιών, με τη μεταρρύθμιση του φαρμάκου Mucinex και το ασταθές καταναλωτικό περιβάλλον να επηρεάζουν αρνητικά τις πωλήσεις.
Ωστόσο, οι ισχυρές πωλήσεις στην Ασία (ιδίως μέσω καινοτομιών στην επωνυμία Dettol), σε συνδυασμό με αυξημένες επιδόσεις σε Βραζιλία, Κολομβία και Ινδονησία, αντιστάθμισαν πλήρως τις απώλειες.
Ο CEO της εταιρείας, Κρις Λιχτ, τόνισε ότι παρά τη συγκρατημένη κατανάλωση στις ώριμες αγορές, οι καταναλωτές συνεχίζουν να δαπανούν, αν και πιο επιλεκτικά.
Παράλληλα, η εταιρεία στρέφεται στρατηγικά στα 11 «power brands» της, εστιάζοντας σε καινοτομία και μακροπρόθεσμη απόδοση.
Η αναθεωρημένη πρόβλεψη για την οργανική αύξηση καθαρών εσόδων της βασικής δραστηριότητας το 2025 τοποθετείται πλέον πάνω από 4%, έναντι προηγούμενης εκτίμησης 3%-4%, ενώ για το σύνολο του ομίλου προβλέπεται άνοδος 3%-4% (από 2%-4%).
Η μετοχή της Reckitt σημείωσε άνοδο έως και 11%, φτάνοντας σε υψηλό έτους και καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ημερήσια άνοδο από το 2008.
Η πώληση της Essential Home
Η εταιρεία πρόσφατα προχώρησε στην πώληση πλειοψηφικού πακέτου της μονάδας Essential Home στην Advent έναντι $4,8 δισ., ενώ διερευνά επιλογές για την Mead Johnson, που εμπλέκεται σε αγωγές στις ΗΠΑ για προϊόντα βρεφικού γάλακτος.
Το βλέμμα πλέον στρέφεται στην ενίσχυση των υποδομών στις ΗΠΑ, με νέο εργοστάσιο στη Βόρεια Καρολίνα να σχεδιάζεται για το 2027, αυξάνοντας τη τοπική παραγωγή από 57% σε 75%.