Η εμφάνισή της ήταν δυναμική.
Κατέκλυσε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υποσχόμενη τιμές σοκ.
Όμως τώρα, η Temu – η κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου – παλεύει να επιβιώσει σε ένα περιβάλλον όπου η Amazon επιβάλλει τους δικούς της κανόνες.
Η Temu ξαναχτίζει την παρουσία της στις ΗΠΑ
Η Temu, θυγατρική της κινεζικής PDD Holdings, προσπαθεί να ξαναχτίσει την παρουσία της στην αγορά των ΗΠΑ, μετά την κατάργηση της φοροαπαλλαγής de minimis από τη διοίκηση Τραμπ — η οποία της επέτρεπε να εξάγει φθηνά προϊόντα χωρίς τελωνειακούς δασμούς.
Όμως, οι προσπάθειές της προσκρούουν σε έναν ανίκητο αντίπαλο: την Amazon.
Σύμφωνα με πληροφορίες από επαφές με αμερικανικές εταιρείες και προμηθευτές, η Temu έχει ενημερωθεί πως δεν μπορεί να προσφέρει branded προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές από την Amazon.
«Δεν μπορούν να πουλήσουν τα ίδια προϊόντα φθηνότερα από την Amazon. Θα πρέπει να είναι κάτι ουσιαστικά διαφορετικό», δήλωσε στέλεχος τρίτης εταιρείας που συνεργάζεται με την Amazon.
Το επιχειρησιακό μοντέλο της Temu έχει «παγώσει»: μεταξύ Μαρτίου και Ιουλίου, οι ενεργοί μηνιαίοι χρήστες στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 54%, σύμφωνα με την Sensor Tower.
Η απόφαση της εταιρείας να παγώσει προσωρινά τις διαφημίσεις της επιδείνωσε την πτώση. Τον Ιούνιο ξεκίνησε εκ νέου διαφημιστική καμπάνια.
Η Amazon καθορίζει τις χαμηλότερες τιμές
Η Amazon καθορίζει τις χαμηλότερες τιμές στην αγορά και έχει τη δυνατότητα να απορροφήσει ζημιές — κάτι που η Temu, μικρότερη και με λιγότερα κεφάλαια, δε μπορεί να αντέξει. Η Amazon μάλιστα διαθέτει τη δυνατότητα να «τιμωρεί» προμηθευτές που τολμούν να προσφέρουν καλύτερες τιμές αλλού, αφαιρώντας τους το πολύτιμο “buy box”, το κουμπί αγοράς που οδηγεί στις περισσότερες πωλήσεις στην πλατφόρμα.
Η Temu προσπαθεί να δελεάσει προμηθευτές με χαμηλότερες προμήθειες, αλλά χωρίς επιτυχία. Η μοναδική διέξοδος, σύμφωνα με ειδικούς, είναι να στραφεί σε non-branded προϊόντα, σε επιστροφές ή σε εκπτώσεις μεγάλου όγκου.
Η ίδια η Temu σημειώνει: «Πιστεύουμε στον δίκαιο και ανοιχτό ανταγωνισμό. Οι πωλητές πρέπει να έχουν την ελευθερία να επιλέγουν πού και πώς θα δραστηριοποιούνται». Όμως, σε μια αγορά που κυριαρχείται από την Amazon, η ελευθερία αυτή έχει όρια.