Στην κυκλοφορία παραδίδεται το μεσημέρι της 1ης Αυγούστου το τμήμα Καμίνια – Πύργος του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, ένα έργο υποδομής που φιλοδοξεί να θέσει τέλος σε μια μακρά περίοδο οδικής ανασφάλειας στη Δυτική Ελλάδα. Το νέο τμήμα, μήκους 65 χιλιομέτρων, θα λειτουργεί ως ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, η παράδοση του έργου σηματοδοτεί το τέλος ενός δρόμου-«καρμανιόλα», ο οποίος, όπως ανέφερε, «είχε κατά μέσο όρο 13 νεκρούς τον χρόνο». Ο κ. Ταχιάος, μιλώντας στην ΕΡΤ, διευκρίνισε ότι τα εναπομείναντα 9 χιλιόμετρα του έργου, που αφορούν το τμήμα μέχρι την Πάτρα, θα παραδοθούν τον Νοέμβριο. «Παραδίδεται ένα πολύ μεγάλο τμήμα το οποίο θα δει κανείς ότι έχει κατασκευαστεί όχι μόνο σε χρόνο ρεκόρ αλλά και με τις καλύτερες προδιαγραφές», σημείωσε, αναφερόμενος στα αντιπλημμυρικά και υδραυλικά έργα, τους κόμβους και την ποιότητα των κατασκευών.
Τι θα γίνει με τα διόδια
Η εταιρεία παραχώρησης, Olympia Odos, ανακοίνωσε ότι η λειτουργική χρήση του τμήματος θα ξεκινήσει στις 12:00 το μεσημέρι της Παρασκευής, 1ης Αυγούστου 2025. Ταυτόχρονα, θα τεθεί σε ισχύ το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Κυλλήνη – Πύργος (29 χλμ.), ενώ η ζώνη Μιντιλόγλι – Κυλλήνη (46 χλμ.), όπου περιλαμβάνονται τα υπό κατασκευή χιλιόμετρα, θα παραμείνει σε ελεύθερη χρήση μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών. Συγκεκριμένα, θα λειτουργήσει ο μετωπικός σταθμός διοδίων στον Πύργο και ο πλευρικός σταθμός στην Αμαλιάδα, με χρέωση από και προς τον Πύργο.
Η χρέωση θα γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα αυτόματης πληρωμής. Για τους κατόχους του πομποδέκτη OLYMPIA PASS, θα ισχύει το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE, που παρέχει κλιμακωτές εκπτώσεις από 15% έως και 60%, ανάλογα με τη συχνότητα των διελεύσεων.
Αναφορικά με το κόστος, ο υφυπουργός Υποδομών υπερασπίστηκε το μοντέλο των παραχωρήσεων, δηλώνοντας ότι «υπάρχουν δύο τρόποι να πληρώνεις: ως χρήστης ή ως φορολογούμενος. Στην παραχώρηση, πληρώνει αυτός που χρησιμοποιεί τον δρόμο – και αυτό είναι πιο δίκαιο». Επιβεβαίωσε, επίσης, ότι στο συγκεκριμένο έργο θα εφαρμοστεί χιλιομετρική χρέωση μέσω των πλευρικών διοδίων, ώστε ο οδηγός «να πληρώνει σύμφωνα με την απόσταση που θα διανύει».
Στο πλαίσιο της συζήτησης για τα έργα παραχώρησης, ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε και στην προβληματική γέφυρα της Βαρυμπόμπης, χαρακτηρίζοντάς την «γερασμένη» και «επικίνδυνη». Τόνισε ότι η κατεδάφιση και η ανακατασκευή της αποτελούν συμβατική υποχρέωση της παραχώρησης, την οποία πληρώνει η Νέα Οδός και όχι το Δημόσιο, συνδέοντας την καθυστέρηση με τις αντιδράσεις για την κατασκευή πλευρικών διοδίων στην περιοχή.