Αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου: Δεκαοκτώ χρόνια για έναν δρόμο 75 χλμ.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου θα είναι ολοκληρωμένος στο τέλος του 2025 – Από την 1η Αυγούστου σε κυκλοφορία τα 65 χλμ

Αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου: Δεκαοκτώ χρόνια για έναν δρόμο 75 χλμ.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου είναι ένα ακόμη έργο υποδομής που κουβαλά μία ακόμη ιστορία ελληνικής γραφειοκρατικής τρέλας…

Δεκαοκτώ χρόνια χρειάστηκαν να περάσουν από τότε που κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης του έργου της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Και κάθε χρόνο μέχρι την κατασκευή του στο δρόμο καρμανιόλα από την Πάτρα έως τον Πύργο έχαναν κατά μέσο όρο 13 άνθρωποι τη ζωή τους.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου που διαχειρίζεται η Ολυμπία Οδός θα χρησιμοποιείται από αύριο 1 Αυγούστου για τα 65 χλμ. της διαδρομής Άλισσος – Πύργος και απομένουν 10 χλμ. τα οποία εκτιμάται ότι στο τέλος Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου θα έχουν κατασκευαστεί. Τότε η απόσταση από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα διανύεται οδικώς σε 2 ώρες και 45 λεπτά, ενώ το ταξίδι από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο θα μειωθεί κατά 35 λεπτά.

Η κατασκευή από ΤΕΡΝΑ, AKTOR και ΑΒΑΞ

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργκου εγκαινιάζεται σήμερα το απόγευμα από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και η κατασκευή του έχει επιμεριστεί σε τρία τμήματα.

Το τμήμα από τη Γαστούνη μέχρι τον Πύργο εκτέλεσε η ΤΕΡΝΑ, το τμήμα Καράικα – Γαστούνη υλοποίησε η AKTOR, ενώ το  τμήμα Μιντιλόγλι – Καράικα κατασκευάζει η ΑΒΑΞ. Για την ακρίβεια η ΑΒΑΞ θα παραδώσει συνολικά 12 χιλιόμετρα από τα συνολικά 21 χιλιόμετρα του τμήματος που της αντιστοιχούν.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου θα  έχει δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα. Εννιά κόμβοι συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, με σχεδόν 200.000 ωφελούμενους.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου και τα διόδια

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα που θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής.

Η Ολυμπία Οδός κάνει γνωστό ότι το τμήμα από Καμίνια – Πύργο (μήκους 65χλμ.) του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών- Πύργου θα είναι σε λειτουργική χρήση από τις 12 το μεσημέρι της Παρασκευής 1 Αυγούστου 2025. Παράλληλα θα τεθεί σε ισχύ το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Κυλλήνη- Πύργος (29χλμ.), ενώ η ζώνη Μιντιλόγλι – Κυλλήνη (46χλμ.), η οποία περιλαμβάνει και τα εναπομείναντα υπό κατασκευή 10 χλμ. Μιντιλόγλι – Καμίνια, θα είναι σε ελεύθερη χρήση (άνευ διοδίου) έως την ολοκλήρωση της κατασκευής.

Συγκεκριμένα, η σταδιακή λειτουργία του συστήματος χρέωσης αφορά τον μετωπικό σταθμό Πύργου και στις δύο κατευθύνσεις και τον πλευρικό σταθμό Αμαλιάδας με χρέωση από/προς Πύργο. Οι τιμές των διοδίων στο σταθμό Πύργου είναι ανά κατηγορία οχημάτων:

  • Κατηγορία 1: 1,50 ευρώ
  • Κατηγορία 2: 2,10 ευρώ
  • Κατηγορία 3: 5,30 ευρώ
  • Κατηγορία 4: 7,50 ευρώ

Οι τιμές διοδίων στον πλευρικό σταθμός Αμαλιάδας είναι ανά κατηγορία:

  • Κατηγορία 1: 0,80 ευρώ
  • Κατηγορία 2: 1,20 ευρώ
  • Κατηγορία 3: 3,10 ευρώ
  • Κατηγορία 4: 4,40 ευρώ

Όταν ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου αποκόπηκε από την Ολυμπία Οδό

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου  από το 2005 μέχρι το 2013 αποτέλεσε αναπόσπαστο τμήμα της Ολυμπίας Οδού.

Όμως, στα τέλη Νοεμβρίου 2013 το τμήμα Πάτρα – Πύργος αποκόπτεται από την παραχώρηση και αποφασίζεται η υλοποίησή του με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Τον Μάιο του 2014, εξαγγέλλεται επίσημα η δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων και κόστους 443 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο να λειτουργήσει το 2016, ταυτόχρονα με το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Πάτρα.

Παράλληλα, συμπληρώνεται, πως θα δημοπρατηθεί εντός του 2014 και το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Καλό Νερό – Τσακώνα.

Οι οκτώ εργολαβίες

Έπειτα από περίπου δύο χρόνια ορίζεται η δημοπράτηση του έργου στο τέλος Ιανουαρίου του 2015, η οποία τελικά αναβλήθηκε για τον Μάρτιο του ίδιου έτους, λόγω των εθνικών εκλογών.

Η δημοπράτηση ματαιώνεται καθώς η τότε ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, επικαλούμενη λόγους ανταγωνισμού έκοψε τις δημοπρατήσεις σε οκτώ εργολαβίες…

Από το 2016 μέχρι το 2018 ολοκληρώθηκαν οι δημοπρατήσεις, με τα αποτελέσματα συμμετοχής όμως στον διαγωνισμό για τις τέσσερις εκ των οκτώ δημοπρατήσεων να βγάζουν μειοδότη εταιρεία με καμία εμπειρία στην κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου.

Τα χρονοδιαγράμματα του έργου πήγαιναν όλο και πιο πίσω, ενώ για το έργο παρενέβη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τον φάκελο να υποβάλλεται και να εγκρίνεται το 2018.

Το πάγωμα και η επανεκκίνηση του έργου

Το 2019 το έργο παγώνει… με απόφαση του τότε υπουργού Υποδομών εκτιμώντας πώς θα χρειαστεί μεγαλύτερη δαπάνη. Κατόπιν συζητήσεων με την Ευρ. Επιτροπή το έργο αποφασίζεται να τροποποιηθεί η σύμβαση.

Τον Δεκέμβριο του 2021, το έργο με τροποποίηση της σύμβασης ενσωματώνεται στην Ολυμπία Οδό και λίγους μήνες μετά, οι τρεις κατασκευαστικές εταιρείες αναλαμβάνουν την κατασκευή του.

OT Originals
Περισσότερα από Κατασκευές

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο