Έτοιμη να κερδίσει κι άλλο μερίδιο αγοράς φέτος εμφανίζεται η Adidas, την στιγμή που η Nike υποχωρεί κι άλλο και ανταγωνιστές όπως η Uniqlo, Skechers και New Balance ρίχνουν κι άλλες ματιές στον χώρο της ένδυσης.
Πέρυσι, η Nike κατείχε το 2,9% της παγκόσμιας αγοράς ένδυσης, 1,1 ποσοστιαία μονάδα υψηλότερο από την Adidas. Το 2025, αυτό το ποσοστό αναμένεται να μειωθεί κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες, την ίδια στιγμή που το μερίδιο της Adidas αυξάνεται κατά 0,1 ποσοστιαία μονάδα, επιδεικνύοντας μια δυναμική που οδήγησε την GlobalData να κάνει λόγο για «έναν εκ των μεγάλων νικητών του 2025».
Άλλες εταιρείες που θα σημειώσουν κέρδη στις μετοχές τους στην ένδυση φέτος θα είναι οι Uniqlo, Skechers και New Balance, σύμφωνα με την πρόβλεψη της GlobalData.
Σε αυτές προστίθεται και η Puma, η οποία μόλις ανακοίνωσε μείωση των πωλήσεων του δεύτερου τριμήνου και μείωσε τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους λόγω δασμών και χαμηλών τάσεων πωλήσεων, αναμένεται να χάσει μερίδιο, μαζί με την H&M και τη Louis Vuitton.
Πού ποντάρει η Adidas
Μπορεί η αναταραχή που προκαλείται από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες δασμολογικές πολιτικές της κυβέρνησης Τραμπ να επηρεάζει όλους τους retailers με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, ωστόσο η ένδυση φαίνεται πως είναι ένας από τους τομείς που έχουν πληγεί περισσότερο.
Κάτι που σημαίνει πως αυξάνουν τις τιμές και μετατοπίζουν την παραγωγή για να μειώσουν το κόστος, ενώ παράλληλα προσπαθούν να προσεγγίσουνσε έναν επιφυλακτικό καταναλωτή.
«Οι μάρκες που μπορούν να αντιδρούν γρήγορα στις τάσεις και να προσφέρουν καλή σχέση ποιότητας-τιμής θα έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν μερίδιο αγοράς, ενώ εκείνες που δεν μπορούν να ανταγωνιστούν στην τιμή ή το στυλ αναγκαστικά θα κινηθούν πτωτικά», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Tom Ljubojevic, αναλυτής ένδυσης στην GlobalData.
Το στυλ είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Adidas προβλέπεται να κερδίσει, με την GlobalData να επικαλείται την επιτυχία της σειράς Originals και των υποδημάτων υψηλών επιδόσεων στο τρέχον περιβάλλον. Η Adidas μόλις αυτή την εβδομάδα ανέφερε αύξηση πωλήσεων 2% στο δεύτερο τρίμηνο και δήλωσε ότι αναμένει ότι οι προτιμήσεις στυλ θα συνεχίσουν να λειτουργούν υπέρ της. Η Nike, από την άλλη πλευρά, βρισκεται ακόμη στην προσπάθεια να πετάξει από πάνω της την έλλειψη καινοτομίας.

Η ανταγωνιστική αγορά
«Η New Balance και η Skechers αναμένεται επίσης να αυξήσουν το μερίδιό τους, ενισχυμένες από την ευελιξία τους, παράλληλα με τις συνεργασίες τους με αθλητές υψηλού προφίλ και μάρκες», εξήγησε στο Retail Dive ο Ljubojevic.
Και όχι άδικα, αν σκεφτεί κανείς πως η Skechers βρίσκεται σε άνθηση τελευταία, καθώς επεκτείνεται σε κατηγορίες όπως ποδοσφαιρικά παπούτσια και παπούτσια μπάσκετ, παράλληλα με μια ισχυρή στρατηγική συνεργασιών, όπως με τους Harry Kane, Julius Randle, Terance Mann, OG Anunoby, Bernhard Langer και Kiki Iriafen.
Ως ο τρίτος μεγαλύτερος παγκόσμιος λιανοπωλητής αθλητικών υποδημάτων, η εταιρεία έχει σχεδόν διπλασιάσει τα έσοδά της τα τελευταία πέντε χρόνια και βρίσκεται σε τροχιά για να φτάσει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις έως το 2026, σύμφωνα με την Abigail Gilmartin, αναλύτρια λιανικής της Bloomberg Intelligence, σε έκθεση τον περασμένο μήνα.
Με αυτά τα εφόδια, βρέθηκε να αλλάζει ιδιοκτήτη, καθώς αποδέχτηκε τη συμφωνία με την 3G Capital έναντι 9,4 δισ. δολαρίων.
Την ίδια στιγμή που η εκατόχρονη New Balance παράγει σήμερα τα προϊόντα της κατά 70% στις πέντε εγκαταστάσεις της στο Μέιν και τη Μασαχουσέτη, και τα υπόλοιπα στη Μεγάλη Βρετανία από όπου διοχετεύονται στις ευρωπαϊκές αγορές.
Το 2022, η New Balance ανέφερε έσοδα άνω των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και αύξηση 21% σε σχέση με το προηγούμενο έτος – ακολουθώντας την Puma, η οποία ανέφερε έσοδα άνω των 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.