Ενώ ο αγώνας για την επόμενη μεγάλη τεχνολογική επανάσταση στις μπαταρίες μαίνεται μεταξύ κολοσσών όπως η Toyota και η CATL, η Panasonic ρίχνει τους τόνους.
Και το κάνει με τρόπο απόλυτο: οι μπαταρίες στερεού τύπου– τουλάχιστον για την ώρα – δεν είναι το μέλλον της αυτοκίνησης.
Ο προμηθευτής της Tesla δηλώνει ξεκάθαρα ότι το μέλλον ανήκει ακόμα στις εξελιγμένες μπαταρίες λιθίου.
Tesla και Panasonic: Οι μπαταρίες στερεού τύπου δεν αλλάζουν το παιχνίδι – ακόμα
Ο Tatsuo Ogawa, επικεφαλής τεχνολογίας της Panasonic Holdings, χαρακτήρισε τις στερεάς κατάστασης μπαταρίες «προϊόν niche», δηλαδή προϊόν με περιορισμένο αγοραστικό κοινό, με εφαρμογές κυρίως σε drones και ηλεκτρικά εργαλεία, και όχι σε οχήματα, σύμφωνα με τους Financial Times.
«Δεν πιστεύω ότι έχουν αρκετό δυναμικό για να αντικαταστήσουν τις μπαταρίες λιθίου», δήλωσε από το τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης της εταιρείας στην Οσάκα.
Πλεονεκτήματα υπάρχουν – αλλά και πολλά εμπόδια
Οι στερεάς κατάστασης μπαταρίες χρησιμοποιούν στερεά υλικά αντί για εύφλεκτους υγρούς ηλεκτρολύτες, προσφέροντας καλύτερη ασφάλεια και αυτονομία, με ταχύτερη φόρτιση. Ωστόσο, παρά την τεχνολογική τους υπεροχή στα χαρτιά, κανείς δεν έχει καταφέρει ακόμη να τις παραγάγει σε βιομηχανική κλίμακα.
Ο Ογκάουα διερωτήθηκε: «Ακόμα κι αν λυθούν τα τεχνικά ζητήματα, υπάρχει αγορά γι’ αυτό; Οι μπαταρίες λιθίου εξελίσσονται ραγδαία».
Tesla, Toyota και το μέλλον των EV
Η Panasonic έχει ήδη ερευνητικό πρόγραμμα για στερεές μπαταρίες σε συνεργασία με την Toyota από το 2020.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία υπόσχεται εμπορική διάθεση μέχρι το 2027, για να ανταγωνιστεί την κινεζική κυριαρχία.
Την ίδια ώρα, η Tesla συνεχίζει να βασίζεται στην τεχνογνωσία της Panasonic για τις λιθίου, με νέες εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, τα αντι-EV μέτρα του προέδρου Τραμπ έχουν προκαλέσει επιβράδυνση της παραγωγής στο εργοστάσιο του Κάνσας, όπως ανακοίνωσε η Panasonic στις τελευταίες οικονομικές της καταστάσεις.
Οι εξελίξεις στην αγορά μπαταριών παραμένουν ρευστές
Η TDK και η CATL αναπτύσσουν νέες υβριδικές τεχνολογίες (condensed-matter), με στόχο διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα.
Ωστόσο, η Panasonic παραμένει σταθερή: οι υπάρχουσες λύσεις λιθίου εξελίσσονται αρκετά γρήγορα ώστε να καλύψουν τις ανάγκες της επόμενης γενιάς EV.