ΑΑΔΕ: Νέο πλαίσιο για παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ιδιοπαρόχους – Τι αλλάζει

Η ΑΑΔΕ επκαιροποιεί το πλαίσιο για την ηλεκτρονική έκδοση παραστατικών, εισάγοντας νέα πρότυπα, ελέγχους και την έννοια του «ιδιοπαρόχου»

ΑΑΔΕ: Νέο πλαίσιο για παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ιδιοπαρόχους – Τι αλλάζει

Σε μια εποχή που η ψηφιακή μετάβαση στη φορολογία θεωρείται κρίσιμος πυλώνας της διαφάνειας και του ελέγχου, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχώρησε σε μια σημαντική αναθεώρηση του πλαισίου που διέπει τους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.

Η απόφαση (Α.1112/2025) του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, τροποποιεί και αντικαθιστά το μέχρι πρότινος ισχύον καθεστώς, ενισχύοντας τη λειτουργικότητα και τις προϋποθέσεις ελέγχου.

ΑΑΔΕ: Εισάγεται η έννοια του «ιδιοπαρόχου»

Μία από τις βασικότερες καινοτομίες της νέας απόφασης είναι η θεσμοθέτηση του όρου «ιδιοπαρόχου» – δηλαδή της επιχείρησης που παρέχει υπηρεσίες ηλεκτρονικής τιμολόγησης αποκλειστικά για τις δικές της B2B συναλλαγές.

Πρόκειται για βήμα προσαρμογής στις ανάγκες μεγάλων επιχειρήσεων που επιθυμούν να διαχειρίζονται εσωτερικά την έκδοση παραστατικών, εντός ενός πιστοποιημένου πλαισίου.

Νέα επιτροπή ελέγχου και άδεια καταλληλότητας

Στο πλαίσιο της απόφασης προβλέπεται η σύσταση Επιτροπής Ελέγχου Καταλληλότητας.

Η επιτροπή, που θα αποτελείται από στελέχη της ΑΑΔΕ και εκπροσώπους της εμπορικής και βιομηχανικής κοινότητας, καθώς και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ),  αναλαμβάνει την πιστοποίηση των λογισμικών που χρησιμοποιούνται για την ηλεκτρονική έκδοση στοιχείων.της εμπορικής και βιομηχανικής κοινότητας, καθώς και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ).

Η χορήγηση και η ανάκληση της σχετικής άδειας καταλληλότητας θα γίνεται με βάση συγκεκριμένες τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές, εξασφαλίζοντας ενιαία και αξιόπιστα πρότυπα για όλους τους παρόχους.

Νέες υποχρεώσεις και διασύνδεση με POS

Οι πάροχοι καλούνται πλέον να εξασφαλίζουν τη διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων (ΥΠΑΗΕΣ) με τα μέσα πληρωμών POS (EFT/POS).

Η νέα απαίτηση στοχεύει στη διασφάλιση της διαφάνειας μεταξύ τιμολόγησης και πληρωμής, περιορίζοντας έτσι φαινόμενα φοροδιαφυγής.

Ποινές και κυρώσεις για μη συμμόρφωση

Για παραβάσεις που σχετίζονται με την ορθή λειτουργία των παρόχων, θεσπίζονται διαφορετικοί βαθμοί ποινής. Η άμεση ανάκληση άδειας δεν αποτελεί τη μοναδική συνέπεια, καθώς προβλέπονται και ενδιάμεσες διοικητικές κυρώσεις.

Κατάργηση παλαιών αποφάσεων

Με την εφαρμογή του νέου πλαισίου, παύει να ισχύει η απόφαση Α.1035/2020, ενώ από 31 Οκτωβρίου 2025 καταργείται και η Α.1258/2020, που ρύθμιζε έως σήμερα τις δηλώσεις αποκλειστικής χρήσης παρόχου.

Οι υφιστάμενες άδειες που έχουν εκδοθεί υπό το παλαιό καθεστώς παραμένουν σε ισχύ, διασφαλίζοντας ομαλή μετάβαση στο νέο μοντέλο.

Επιπλέον, η Απόφαση Α.1258/2020 (Β’ 5243) του Διοικητή της ΑΑΔΕ, η οποία ρυθμίζει τις διαδικασίες δήλωσης αποκλειστικής χρήσης ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω παρόχου, καταργείται από 31/10.

OT Originals
Περισσότερα από Φορολογία Eιδήσεις

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο