Οι μετοχές της αμερικανικής εταιρείας υποδημάτων Crocs έχουν καταρρεύσει σχεδόν 30% μετά την προειδοποίηση για πτώση των πωλήσεων, καθώς οι αγοραστές στις ΗΠΑ περιορίζουν τις δαπάνες τους.
Η εταιρεία κατασκευής ελαστικών τσόκαρων αναφέρει ότι αναμένει ότι τα έσοδα για το τρίμηνο έως τα τέλη Αυγούστου θα μειωθούν κατά περίπου 10% σε σύγκριση με πέρυσι, λέγοντας ότι ορισμένοι αγοραστές δεν επισκέπτονται πλέον καταστήματα Crocs.
«Βλέπουμε τον Αμερικανό καταναλωτή να συμπεριφέρεται με προσοχή όσον αφορά τις διακριτικές δαπάνες», δήλωσε στο BBC ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άντριου Ρις.
Η τιμή της μετοχής της εταιρείας βρίσκεται τώρα στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και σχεδόν τρία χρόνια, αφού υπέστη τη χειρότερη ημερήσια πτώση εδώ και σχεδόν 15 χρόνια.
Η Crocs προειδοποίησε για ένα «ανησυχητικό» δεύτερο εξάμηνο του έτους, λόγω του υψηλού κόστους ζωής και του πιθανού αντίκτυπου των εμπορικών πολιτικών του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.

Οι δασμοί πλήττουν την Crocs
Η οικονομική διευθύντρια, Σούζαν Χίλι, δήλωσε στο BBC ότι η Crocs θα υποστεί πλήγμα 40 εκατομμυρίων δολαρίων (29,8 εκατομμύρια λίρες) για το υπόλοιπο του 2025 λόγω των δασμών.
«Νομίζω ότι μπορούμε μεσοπρόθεσμα να μετριάσουμε τον αντίκτυπο των δασμών. Αυτό θα προέλθει από την εξοικονόμηση κόστους στην αλυσίδα εφοδιασμού μας», δήλωσε ο Ρις.
Ο κατασκευαστής υποδημάτων προειδοποίησε επίσης ότι έχει δει «άφθονες ενδείξεις» ότι ένα μέρος της πελατειακής του βάσης είναι πλέον «υπερβολικά προσεκτικό» με τις δαπάνες του.
«Δεν αγοράζουν, δεν πηγαίνουν καν στα καταστήματα και βλέπουμε μειωμένη κίνηση», τόνισε ο Ρις.
Η Crocs δήλωσε ότι θα συνεχίσει να μειώνει τις εκπτώσεις στα προϊόντα της, προειδοποιώντας ότι αυτό θα μπορούσε να έχει περαιτέρω αντίκτυπο στις πωλήσεις.
Εν όψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου ποδοσφαίρου του επόμενου έτους στις ΗΠΑ, το Μεξικό και τον Καναδά και των Ολυμπιακών Αγώνων του Λος Άντζελες το 2028, ο Ρις δήλωσε ότι οι καταναλωτές «μεταναστεύουν πίσω σε αθλητικά» προϊόντα.
Τα σχόλιά του ήρθαν μετά την ανακοίνωση εσόδων του δεύτερου τριμήνου από την Crocs ύψους 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αύξηση 3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η εταιρεία κατέχει επίσης την μάρκα casual υποδημάτων HEYDUDE, μετά από εξαγορά ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα τέλη του 2021.