E.l.f. Beauty: Περιπέτεια στην Κίνα με μείωση κερδών και… πανηγυρισμούς

Η εξαγορά της Rhode εξισορροπεί τη «χασούρα» από τους δασμούς στην Κίνα - Οι κινήσεις της E.l.f. Beauty στο εξωτερικό

E.l.f. Beauty: Περιπέτεια στην Κίνα με μείωση κερδών και… πανηγυρισμούς

Πανηγυρίζει παρά την… κατακόρυφη πτώση κατά 30% στα καθαρά κέρδη η E.l.f. Beauty στα 33,3 εκατομμύρια δολάρια στο πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2026.

Οι δασμοί που επιβλήθηκαν στην Κίνα επηρέασαν σημαντικά την κερδοφορία της εταιρείας καλλυντικών που βασίζεται στις προσιτές τιμές, ωστόσο η απόδοσή της ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street τόσο στα έσοδα όσο και στα κέρδη ανά μετοχή – και ιδού ο λόγος πανηγυρισμού.

Η Κίνα, οι δασμοί και η E.l.f. Beauty

Η εταιρεία καλλυντικών που δημιουργήθηκε στη Νέα Υόρκη τον Ιούνιο του 2004 από τους Joseph Shamah and Scott Vincent Borba, βασιζόμενη στις αξίες ομορφιάς Eyes-Lips-Face (σ.σ. μάτια, χείλη, πρόσωπο), προμηθεύεται περίπου το 75% των προϊόντων της από την ηπειρωτική Κίνα, ανακοίνωσε αύξηση 9% στις καθαρές πωλήσεις στα 353,7 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, σηματοδοτώντας το 26ο συνεχόμενο τρίμηνο ανάπτυξης. Ωστόσο, το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε κατά περίπου 215 μονάδες βάσης στο 69%, κυρίως λόγω των επιπτώσεων των δασμών.

«Λειτουργούμε σε ένα πολύ ασταθές μακροοικονομικό περιβάλλον, προφανώς με μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς, οπότε μέχρι να έχουμε μεγαλύτερη ανάλυση για το πώς φαίνεται η εικόνα των δασμών, δεν θεωρήσαμε λογικό να εκδώσουμε καθοδήγηση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Tarang Amin σε συνέντευξή του στο CNBC. «Είναι η αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς που κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα».

Η  E.l.f. Beauty αντιμετωπίζει επί του παρόντος δασμούς κάτω του 55% σε προϊόντα από την Κίνα και έχει ήδη εφαρμόσει αυξήσεις τιμών ύψους 1 δολαρίου σε όλο το χαρτοφυλάκιό της για να αντισταθμίσει εν μέρει το κόστος. Η αβεβαιότητα των δασμών ώθησε την εταιρεία να μην ανακοινώσει τις προβλέψεις για ολόκληρο το έτος, παρέχοντας αντ’ αυτού μόνο προβλέψεις για το πρώτο εξάμηνο. Αναμένει, δε, αύξηση των καθαρών πωλήσεων άνω του 9% και προσαρμοσμένα περιθώρια EBITDA περίπου 20% για το πρώτο εξάμηνο, μειωμένα από 23% την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή της E.l.f. Beauty ύψους 0,89 δολαρίων ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 0,84 δολάρια, ενώ τα έσοδα ύψους 353,7 εκατομμυρίων δολαρίων ξεπέρασαν ελαφρώς τις προσδοκίες για 350 εκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία κέρδισε 210 μονάδες βάσης μεριδίου αγοράς κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Η εξαγορά της μάρκας ομορφιάς Rhode της Hailey Bieber έναντι 800 εκατομμυρίων δολαρίων ολοκληρώθηκε στις 5 Αυγούστου

Ο ρόλος της Rhode

Μόλις τον περασμένο Ιούνιο, ανακοίνωσε την εξαγορά της μάρκας ομορφιάς Rhode της Hailey Bieber έναντι 800 εκατομμυρίων δολαρίων – διαδικασία που ολοκληρώθηκε στις 5 Αυγούστου – η οποία χρηματοδοτήθηκε με 600 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά μέσω νέου μακροπρόθεσμου δανείου και 200 εκατομμύρια δολάρια σε μετοχές. Η συμφωνία περιλαμβάνει πιθανές πληρωμές κερδών έως και 200 εκατομμυρίων δολαρίων με βάση τριετείς μετρήσεις απόδοσης.

«Η δύναμη των διασημοτήτων είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την αξία κάθε beauty brand που δημιουργεί μια ηθοποιός, μια τραγουδίστρια ή μια influencer. Για μια μάρκα που ξεπερνά ένα μόνο προϊόν, βοηθά στη δημιουργία μιας αφήγησης που βρίσκει απήχηση στους καταναλωτές», επισήμανε στο Jing Daily ο Hwee Chung, Διευθυντής China Beauty Insight στην Kantar Worldpanel. «Η γοητεία της Rhode εκτείνεται πέρα από τη σύνδεση με διασημότητες, στηριζόμενη σε στα εμβληματικά μικρά προϊόντα που αποθεώνονται στα social media -και δη στο TikTok- από τους καταναλωτές, όπως η θεραπεία Peptide Lip Treatment», προσθέτει.

Οι ειδικοί του κλάδου σημειώνουν ότι η αρχική επιτυχία της Rhode προήλθε από την τεράστια ζήτηση που είχε σημειωθεί πριν καν από την κυκλοφορία του εν λόγω προϊόντος.

«Φημολογούνταν ότι η Rhode είχε ήδη 700.000 άτομα σε λίστα αναμονής πριν από την κυκλοφορία το 2022, επομένως η προσωπικότητα αποτελεί τεράστιο πόλο έλξης», συμπληρώνει η Zarina Kanji, Διευθύνουσα Σύμβουλος της WPIC Marketing + Technologies. Η μάρκα αξιοποίησε τις viral τάσεις, όπως η θήκη lip balm με πεπτίδια για… iPhone.

@normal_norge Lip balm holder til telefonen din har nettopp kommet til NORMAL 💄#lipbalmcase #lipbalm #lipglossphonecase #phonecaselipgloss #phonecase #normalno ♬ TENDENCIAS – Thays B.M

Έπιασε το κόλπο στην Κίνα;

Ωστόσο, λίγα είναι τα brands που έχουν ιδρυθεί από διασημότητες και έχουν φτάσει σε επίπεδο δισεκατομμυρίων δολαρίων, όπως η Mint Mobile του Ryan Reynolds, η Honest Co. της Jessica Alba, η SKIMS της Kim Kardashian, η Fenty Beauty της Rihanna και η Kylie Cosmetics της Kylie Jenner.

«Το γεγονός ότι πρόκειται για διάσημους αυτή την στιγμή ανθρώπους, είναι ίσως η πιο σημαντική προστιθέμενη αξία στην πώληση», δήλωνε τον Ιούνιο στους Financial Times η Leila Deravi, αναπληρώτρια καθηγήτρια χημείας και χημικής βιολογίας στο Πανεπιστήμιο Northeastern, σχετικά με την εξαγορά της Rhode.

Οι διάσημες μάρκες ομορφιάς, όμως, αντιμετωπίζουν μοναδικές προκλήσεις σε πολύπλοκες αγορές όπως η Κίνα. «Υπάρχουν αρκετές προκλήσεις στο λιανικό εμπόριο και σε ρυθμιστικό επίπεδο σχετικά με τις εγκρίσεις συστατικών, τις δοκιμές σε ζώα και τους τοπικούς νόμους περί επισήμανσης και ισχυρισμών», συμπληρώνει ο Chung. «Η υποστήριξη ενός γίγαντα ομορφιάς για καθημερινή λειτουργία στην Κίνα βοηθά στην ελαχιστοποίηση των σχετικών κινδύνων».

E.l.f. beauty

O CEO της E.l.f. Beauty, Tarang Amin, με τη δημιουργό της Rhode, Hailey Bieber

Πού οδηγεί η αμερικανική αστάθεια

Σε άλλες αγορές και νέα σήματα. Εξού και το επερχόμενο ντεμπούτο της Rhode στα καταστήματα Sephora στις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Ηνωμένο Βασίλειο τον Σεπτέμβριο αναμένεται με μεγάλη ανυπομονησία, αν και οι οικονομικές επιπτώσεις δεν θα αποτυπωθούν μέχρι τα επόμενα τρίμηνα.

Κι όλα αυτά, ενώ η σειρά περιποίησης δέρματος Naturium της E.l.f. Beauty, η οποία εξαγοράστηκε το 2023, συνέχισε να δείχνει δυναμική ανάπτυξης.

Για να διαφοροποιηθεί πέρα από την εγχώρια αγορά της, η εταιρεία με επικεφαλής τον Amin, θα κάνει την είσοδό της σε καταστήματα Sephora σε έξι αγορές της Μέσης Ανατολής, συμπεριλαμβανομένων των ΗΑΕ, της Σαουδικής Αραβίας και του Κατάρ μέχρι και το τέλος της χρονιάς.

Η επέκταση στο Μπαχρέιν, το Κουβέιτ και το Ομάν αντιπροσωπεύει τη στρατηγική της εταιρείας για την αντιμετώπιση της αστάθειας της αγοράς των ΗΠΑ.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο