Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Κίνδυνος κατάρρευσης, λέει ο Ολα Καλένιους της Mercedes

Τι λέει ο ισχυρός άνδρας της Mercedes για το μέλλον της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αυτοκινήτου

Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Κίνδυνος κατάρρευσης, λέει ο Ολα Καλένιους της Mercedes

Με τη βαρύτητα των όσων λέει οχι μόνον ως διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz αλλά και ως πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών (Acea) , ο Ολα Καλένιους προειδοποιεί για την κατάρρευση της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων, εάν παραμείνει σε ισχύ η απαγόρευση των καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης.

Μιλώντας στην γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt , ο CEO της Mercedes απευθύνει ένα σαφές μήνυμα προς τους ευρωπαίους ηγέτες και την Ευρωπαική Επιτροπή λέγοντας χαρακτηριστικά : «Πρέπει να κάνουμε μια πραγματική αξιολόγηση της κατάστασης. Διαφορετικά, θα οδηγηθούμε με πλήρη ταχύτητα προς τον γκρεμό».

Ο Ολα Καλένιους συνιστά στους πολιτικούς να μην ορίσουν συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης για τα νέα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

«Η βιομηχανία μας βιώνει ταυτόχρονα ισχυρές βροχές, χαλάζι, καταιγίδες και χιόνι. Η κατασκευή αυτοκινήτων είναι μια σκληρή επιχείρηση, περισσότερο από ποτέ», λέει ο Ολα Καλένιους στη συνέντευξή του στην εφημερίδα Handelsblatt.

Κινητήρες εσωτερικής καύσης

Ο Ολα Καλένιους συνιστά στους πολιτικούς να μην ορίσουν συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης για τα νέα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά να ενθαρρύνουν την πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω χαμηλών τιμών ηλεκτρικής ενέργειας στους σταθμούς φόρτισης και φορολογικών πλεονεκτημάτων.

Διαφορετικά, η Ευρώπη θα χάσει την οικονομική δύναμη της αυτοκινητοβιομηχανίας της.

Οι προδιαγραφές για τις εκπομπές CO₂, σε συνδυασμό με τους υψηλούς δασμούς των ΗΠΑ και τη συνεχιζόμενη επιφυλακτικότητα των καταναλωτών, πλήττουν τη Mercedes και πολλούς ανταγωνιστές της. Καταγράφουν δραστική μείωση των κερδών τους.

Πολυτέλεια

Αυτό, όπως εξηγεί ο διευθύνων συμβουλος της Mercedes επιβάλει αλλαγή πλεύσης με την εταιρεία να απομακρύνεται από τη στρατηγική πολυτελείας. Σύμφωνα με πληροφορίες της  γερμανικής εφημερίδας η εταιρεία προσανατολίζεται στο να σταματήσει να ενεργεί αποκλειστικά «σαν μια μάρκα πολυτελείας». Η υποβλητική λέξη «πολυτέλεια» θα εξαλειφθεί σε μεγάλο βαθμό από τη στρατηγική, αναφέρει.

Παράλληλα, το «αφεντικό» του γερμανικού ομίλου λέει ότι η προσφορά της Mercedes σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για παράδειγμα στη μεσαία κατηγορία, ήταν μέχρι τώρα ανεπαρκής. Ο όμιλος καλύπτει τώρα αυτό το κενό, ξεκινώντας με το ηλεκτρικό GLC και την ηλεκτρική C-Klasse: «Με αυτό περνάμε στην επίθεση», λέει ο Ολα Καλένιους.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη

Λιγότερες κατα 1,9%  ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2025 , οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαική Ενωση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σε 1.942.762 μονάδες και τοποθετουν την κατηγορία στην πρώτη θέση

Ακόμα,  ισχυρή κατά 7,3% -σε ετήσια βάση- ήταν η μείωση για τον Ιούνιο, που είναι επίσης ενδεικτική του δύσκολου παγκόσμιου οικονομικού περιβάλλοντος για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Συμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA ) , το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία για το πρώτο εξάμηνο του 2025 ανήλθε στο 15,6%, σε «απόσταση» ακόμα από το σημείο που θα έπρεπε να βρίσκεται σε αυτό το στάδιο της μετάβασης.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να κερδίζουν σε δημοτικότητα, διατηρώντας τη θέση τους ως ο πιο δημοφιλής τύπος κινητήρα μεταξύ των αγοραστών.

Νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ

Μέχρι τον Ιούνιο του 2025, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 15,6% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση από το χαμηλό επίπεδο αναφοράς του 12,5% το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, καταλαμβάνοντας το 34,8% της αγοράς, παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή των καταναλωτών της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37,8%, από 48,2% την ίδια περίοδο του 2024.

Νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ με βάση την πηγη ισχύος – Κυριαρχούν τα υβριδικά ηλεκτρικά μοντέλα – Πηγή: ACEA – European Automobile Manufacturers’ Association

Το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία έφτασαν τις 869.271 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 15,6% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, σημείωσαν αύξηση: Γερμανία (+35,1%), Βέλγιο (+19,5%) και Ολλανδία (+6,1%). Αντίθετα στη Γαλλία, παρουσιάστηκε μείωση 6,4%.

Τα στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σε 1.942.762 μονάδες, χάρη στην ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+34,1%), Ισπανία (+32,8%), Ιταλία (+10%) και Γερμανία (+9,9%).

Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα αντιπροσωπεύουν πλέον το 34,8% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Πάντως, παρα τη μείωση που σημειώνεται τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel παραμένουν μια μεγάλη κατηγορία: Σχεδόν τέσερα στα δέκα νέα αυτοκίνητα χρησιμοποιεί βενζίνη ή πετρέλαιο.

Με βάση τα στοιχεία της Acea , μέχρι το τέλος Ιουνίου 2025, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων βενζίνης είχαν μειωθεί κατά 21,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να σημειώνουν πτώση. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις ταξινομήσεις να κατακρημνίζονται κατά 33,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-27,8%), την Ιταλία (-17,2%) και την Ισπανία (-13,4%).

Με 1.585.357 νέα αυτοκίνητα να έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 28,4%, από 35,4%. Ομοίως, η αγορά των αυτοκινήτων ντίζελ μειώθηκε κατά 28,1%, με αποτέλεσμα το μερίδιο των οχημάτων ντίζελ να ανέρχεται σε 9,4% τον Ιούνιο του 2025 από την αρχή του έτους.

Επιπλέον, η διακύμανση του Ιουνίου 2025 σε ετήσια βάση έδειξε μείωση 25,4% για τη βενζίνη και 34,1% για το ντίζελ.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο