Ομορφιά: Και η οικονομική κρίση θέλει το… Recession Glam της

Από την επιβράδυνση της κατανάλωσης, στις έξυπνες δαπάνες για ομορφιά και την αύξηση των αρωμάτων και των προϊόντων ευεξίας

Ομορφιά: Και η οικονομική κρίση θέλει το… Recession Glam της

Στις «έξυπνες δαπάνες» εστιάζει πλέον η ομορφιά στην αγορά της Ασίας και του Ειρηνικού, η οποία άγγιξε τα 183 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση μόλις κατά 1,4% σε ετήσια βάση το 2024.

Στο επίκεντρο βρέθηκε η τάση του Recession Glam, καθώς η ανάγκη για λάμψη και ομορφιά ακόμη και εν μέσω ύφεσης και οικονομικής κρίσης οδήγησε σε πιο έξυπνες δαπάνες, προϊόντα με γνώμονα την αξία και μια επαναπροσδιορισμένη αίσθηση premium.

Η νέα πραγματικότητα για την ομορφιά

Η αγορά ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας έχει πλέον μπει σε μια νέα πραγματικότητα: βραδύτερη ανάπτυξη, πιο έξυπνες δαπάνες και μια απροσδόκητη αύξηση των αρωμάτων.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Euromonitor International για την Ασία-Ειρηνικό 2025 με τίτλο «Προοπτικές ομορφιάς για την περιοχή του Ειρηνικού 2025: Τάσεις και ευκαιρίες ομορφιάς», η περιοχή αντιπροσώπευε το 31% των παγκόσμιων πωλήσεων το 2024, αλλά αυξήθηκε μόλις κατά 1,4% καθώς οι καταναλωτές περιόρισαν τους προϋπολογισμούς τους και επαναπροσδιόρισαν τι θεωρείται «premium».

Ο Yang Hu, υπεύθυνος πληροφοριών για την υγεία και την ομορφιά στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού στην Euromonitor, προσπάθησε να εξηγήσει την νέα τάση στο Jing Daily, επισημαίνοντας πως «με τον πληθωρισμό να αποτελεί προτεραιότητα, οι πιο έξυπνες δαπάνες των καταναλωτών επαναπροσδιορίζουν το εγχειρίδιο ομορφιάς. Ο ορισμός του τι εστί premium αλλάζει — λιγότερο για την τιμή, περισσότερο για την αντιληπτή αξία και τον σκοπό».

ομορφιά

Η λάμψη και η ύφεση

Η νοοτροπία της «ύφεσης» μεταμορφώνει το καλάθι ομορφιάς. Οι καταναλωτές κάνουν μειώσεις στις τιμές, αλλά αρνούνται να κάνουν συμβιβασμούς στην ποιότητα ή αυτό που επιθυμούν.

Αυτή η μετατόπιση τροφοδοτεί τη ζήτηση για μίνι συσκευασίες, πολυλειτουργικές φόρμουλες και αξιόπιστες, οικονομικά προσιτές μάρκες.

Ενδεικτικά στη Νοτιοανατολική Ασία, η κινεζική μάρκα Pinkflash κατακτά μερίδιο αγοράς με καλλυντικά αξίας 1-6 δολαρίων, προσαρμοσμένα στην τοπική αγοραστική δύναμη. Στην Αυστραλία, η MCoBeauty προσφέρει προσιτές εκδοχές των επιτυχημένων προϊόντων χωρίς να χάνει την αξιοπιστία της ως κάτι νέο και διαφορετικό.

Τα ψηφιακά κανάλια παραμένουν η κύρια κινητήρια δύναμη ανάπτυξης, αλλά η ιστορία του λιανικού εμπορίου δεν αφορά πλέον αποκλειστικά την κυριαρχία του e-commerce.

Σε αγορές όπως η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, τα καταστήματα ψιλικών, τα καταστήματα με διαφορετικά προϊόντα και οι ειδικοί στον τομέα της υγείας και της προσωπικής φροντίδας επανέρχονται στο προσκήνιο. Το υβριδικό μοντέλο, το οποίο στηρίζει το σκρολάρισμα στο διαδίκτυο και οδηγεί σε αγορές έξω από αυτό, γίνεται η νέα κανονικότητα.

ομορφιά

Ευεξία και μακροζωία

Η κλινική αξιοπιστία είναι μια άλλη οπτική στην οικονομία ομορφιάς. Ο λόγος για τα δερμοκαλλυντικά, τους επιστημονικά τεκμηριωμένους ισχυρισμύς και τα ενεργά συστατικά που κάποτε περιορίζονταν σε κλινικές όπως ο μικροβελονισμός, γίνονται mainstream και βρίσκουν τη θέση τους σε κάθε προϊόν που βρίσκεται πλέον σε υψηλή ζήτηση.

Οι συσκευές ομορφιάς, από μάσκες LED με τεχνητή νοημοσύνη στη Σεούλ μέχρι εργαλεία περιποίησης μετά από επεμβάσεις στην Μπανγκόκ, οδηγούν ένα premium τεχνολογικά πολυτελές τμήμα που καλύπτει την ευεξία και την περιποίηση ομορφιάς.

Παράλληλα, η τάση της «υγείας» κερδίζει έδαφος. Οι καταναλωτές επενδύουν σε προϊόντα που υπόσχονται να παρατείνουν όχι μόνο τη νεανικότητα, αλλά και τη συνολική ζωντάνια — είτε μέσω ορμονοευαίσθητης περιποίησης δέρματος, πούδρων που προστατεύουν από την υπεριώδη ακτινοβολία, είτε μέσω συμπληρωμάτων ομορφιάς που καταναλώνονται εύκολα. Η γραμμή μεταξύ υγείας και ομορφιάς γίνεται ολοένα και πιο… θολή.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο