Η Walmart βρέθηκε ξανά στο στόχαστρο των Αρχών στην Καλιφόρνια, καθώς η αμερικανική αλυσίδα συμφώνησε να πληρώσει 5,6 εκατ. δολάρια για υπερτιμολόγηση πελατών και εσφαλμένη σήμανση βάρους προϊόντων, όπως αναφέρει το γραφείο του Εισαγγελέα της κομητείας Santa Clara.
H Walmart κατηγορείται για υπερχρέωση πελατών
Η αγωγή κατηγορεί τη Walmart ότι πουλούσε προϊόντα όπως φρούτα, ψημένα είδη και έτοιμα γεύματα με μικρότερο βάρος από αυτό που ανέγραφε η ετικέτα, ενώ χρέωνε τους πελάτες σε τιμές υψηλότερες από τις διαφημιζόμενες ή αναρτημένες, αναφέρει σε ρεπορτάζ της η εφημερίδα USA Today.
Ο Εισαγγελέας Jeff Rosen δήλωσε: «Όταν κάποιος φέρνει ένα προϊόν στο ταμείο, η τιμή πρέπει να είναι σωστή. Αυτό περιμένει η Καλιφόρνια – και εμείς θα εφαρμόσουμε τον νόμο για να το διασφαλίσουμε».
Όροι της συμφωνίας
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Walmart θα πληρώσει 5,5 εκατ. δολάρια σε αστικές ποινές, ενώ δεσμεύτηκε να διασφαλίσει ότι οι υπάλληλοι θα ζυγίζουν και θα τιμολογούν σωστά τα προϊόντα στα καταστήματα της Καλιφόρνια, αναφέρουν οι Los Angeles Times.
Η εταιρεία θα καλύψει επίσης 139.908 δολάρια για τα έξοδα έρευνας, και η κομητεία Santa Clara θα λάβει 1,375 εκατ. δολάρια.
Το ιστορικό των προηγούμενων παραβιάσεων
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Walmart αντιμετωπίζει τέτοιες κατηγορίες στην Καλιφόρνια.
Σύμφωνα με τους Los Angeles Times, τo 2012 η εταιρεία συμφώνησε να πληρώσει 2,1 εκατομμύρια δολάρια για μη συμμόρφωση με δικαστική απόφαση σχετικά με υπερτιμολόγηση πελατών στην Καλιφόρνια.
Είχε προγηθεί απόφαση του 2008, η οποία όριζε ότι η Walmart έπρεπε να διορθώσει λάθη τιμολόγησης που εντοπίστηκαν κατά την έρευνα των καταστημάτων της στην Καλιφόρνια.
Σε έρευνα του 2005, είχει διαπιστωθεί ότι 164 καταστήματα σάρωναν προϊόντα σε υψηλότερες τιμές από αυτές που αναγραφόταν στις ταμπέλες ή στα ράφια.
Σύμφωνα με τον νόμο, οι πελάτες που υπερτιμολογούνταν έπρεπε να λαμβάνουν 3 δολάρια έκπτωση από τη χαμηλότερη διαφημιζόμενη τιμή ή προϊόντα κάτω των 3 δολαρίων δωρεάν.
Ωστόσο, μια επόμενη έρευνα το 2010 διαπίστωσε ότι τα λάθη τιμολόγησης συνεχίζονταν, οδηγώντας στην επιβολή του προστίμου.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Walmart επέκτεινε το πρόγραμμα έκπτωσης έως τον Νοέμβριο του 2013 και τοποθέτησε μεγάλες ενημερωτικές πινακίδες στα ταμεία των 180 καταστημάτων της Καλιφόρνια.
Κάθε κατάστημα διέθετε επίσης υπάλληλο υπεύθυνο για την ακρίβεια των τιμών, ο οποίος είχε την υποχρέωση να αναφέρει τυχόν αποκλίσεις στην έδρα της εταιρείας στο Μπέντονβιλ του Αρκάνσας.
Η τότε Γενική Εισαγγελέας Kamala D. Harris, η γνωστή Αμερικανίδα πολιτικός και πρώην υποψήφια για το χρήσμα των Δημοκρατικών, είχει επισημάνει τότε ότι οι καταναλωτές πρέπει να μπορούν να εμπιστεύονται ότι η τιμή στο ράφι θα αντιστοιχεί στην τιμή που πληρώνουν στο ταμείο, διασφαλίζοντας δικαιοσύνη και διαφάνεια στις συναλλαγές.
Αντίκτυπος και δεσμεύσεις
Η τωρινή συμφωνία καλύπτει αξιώσεις από τα γραφεία των Εισαγγελέων των κομητειών Santa Clara, San Diego, San Bernardino και Sonoma.
Οι Αρχές επισημαίνουν ότι η τήρηση των κανόνων σήμανσης και τιμολόγησης είναι κρίσιμη για την προστασία των καταναλωτών.