Σε απόλυτο «όπλο» της βιομηχανίας fast food εξελίσσεται το κοτόπουλο σε κάθε του μορφή – πανέ και σερβιρισμένο ως σάντουιτς, τρυφερό ή nugget- με τις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου να προσπαθούν να ανταγωνιστούν τις ταχέως αναπτυσσόμενες θεματικές επιχειρήσεις.
Τα Taco Bell αναπτύσσουν ένα ολόκληρο μενού με τραγανά τάκος με κοτόπουλο, μπουρίτος και nugget, τα Wendy’s επενδύουν στο μάρκετινγκ, ενώ τα McDonald’s λάνσαραν τις δικές τους κοτομπουκιές τον Μάιο που χάρη στη δημοφιλία τους, οδήγησαν σε ξεπούλημα.
Οι αλυσίδες εστιατορίων με επίκεντρο το κοτόπουλο σχεδιάζουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, αναπτύσσοντας το δίκτυο των καταστημάτων τους. Το Raising Cane’s ποντάρει στις κοτομπουκιές και σε επιπλέον 100 καταστήματα φέτος. Ενώ η Wingstop επένδυσε από τον Φεβρουάριο στην τραγανή εκδοχή του κοτόπουλου, που ο διευθύνων σύμβουλος Michael Skipworth βλέπει να ανοίγουν ένα νέο μέτωπο για το brand.
«Σερβίρονται 1,6 δισεκατομμύρια κοτόπουλα ετησίως και απέχουμε πολύ από το να κερδίσουμε το μερίδιό μας», αποκάλυψε στους αναλυτές πριν λίγες ημέρες ο Skipworth – αποτυπώνοντας με αυτό τον τρόπο τη νέα μανία επιχειρήσεων και καταναλωτών.
Το κοτόπουλο αποφέρει πλέον περισσότερα από 53 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις για τα εστιατόρια fast food των ΗΠΑ
Chicken fever
Τα πουλερικά αποτελούν εδώ και χρόνια μια καλύτερη -πιο συμφέρουσα και αποδοτική- επιλογή από το βοδινό κρέας στον κλάδο του fast food.
Οι πωλήσεις σε αλυσίδες κοτόπουλων αυξήθηκαν κατά 8,9% το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι πωλήσεις των εταιρειών burger αυξήθηκαν κατά 1,4%, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Technomic. Το κοτόπουλο αποφέρει πλέον περισσότερα από 53 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις για τα εστιατόρια fast food των ΗΠΑ που ειδικεύονται στα πουλερικά.
Το τραγανό σάντουιτς κοτόπουλου του Chick-fil-A -που θεωρείται εδώ και καιρό το βιομηχανικό πρότυπο -βοηθά στη διατήρηση της υψηλής ζήτησης στα drive-through της αλυσίδας με έδρα την Ατλάντα και την καθιστά την τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα εστιατορίων στις ΗΠΑ σε εγχώριες πωλήσεις. Το Popeyes Louisiana Kitchen λάνσαρε τη δική του εκδοχή το 2019, ξεκινώντας τον λεγόμενο πόλεμο των σάντουιτς κοτόπουλου στο fast food, και αλυσίδες από τα McDonald’s μέχρι το Shake Shack έσπευσαν να προσθέσουν το δικό τους.
Τώρα, ο ανταγωνισμός χτυπάει κόκκινο, καθώς η μείωση των αποθεμάτων βοοειδών έχει βοηθήσει στην άνοδο των τιμών του βοείου κρέατος σε επίπεδα ρεκόρ, καθιστώντας το κοτόπουλο μια πιο κερδοφόρα επιλογή τόσο για τα εστιατόρια όσο και για τις εταιρείες κρέατος.

Η οικονομία του κρέατος
Οι τιμές λιανικής πώλησης του κιμά βοδινού τον Ιούλιο ήταν 11,5% υψηλότερες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με ομοσπονδιακά στοιχεία, ενώ οι τιμές του κοτόπουλου αυξήθηκαν κατά 3,3%. Τα Texas Roadhouse, Portillo’s, Shake Shack και άλλες αλυσίδες που επικεντρώνονται στο βοδινό κρέας έχουν δηλώσει τις τελευταίες εβδομάδες ότι αναμένουν ότι το αυξανόμενο κόστος βοοειδών θα επηρεάσει αρνητικά τα κέρδη τους φέτος.
Το βοδινό κρέας παραμένει το κυρίαρχο στο fast food συνολικά, με τα burger bars να έχουν περίπου διπλάσια δραστηριότητα από τους ανταγωνιστές τους που επικεντρώνονται στο κοτόπουλο πέρυσι, επισήμανε η Technomic στη Wall Street Journal.
Το κοτόπουλο βασιλεύει εδώ και χρόνια ως το πιο αγαπημένο κρέας των Αμερικανών καταναλωτών, ξεπερνώντας το βοδινό κρέας στην εγχώρια κατά κεφαλήν κατανάλωση από το 1993. Αυτό ισχύει και για τα εστιατόρια, με περίπου το 93% των εστιατορίων να συμπεριλαμβάνουν κοτόπουλο στα μενού τους, σε σύγκριση με το 90% για το βοδινό κρέας, ανέφερε η Technomic.
Οι αλυσίδες καταστημάτων με κοτόπουλο έχουν επίσης ζήτηση. Η εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων Roark Capital αγόρασε το Dave’s Hot Chicken για 1 δισεκατομμύριο δολάρια νωρίτερα φέτος, ενώ η Bojangles διερευνά μια πώληση που θα μπορούσε να αποτιμήσει το τηγανητό κοτόπουλο και τα μπισκότα της στα 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια – ποσό τριπλάσιο από αυτό που πούλησε σε μια εξαγορά το 2019.
Τα McDonald’s με τη σειρά τους έχουν δημιουργήσει μια επιχειρηματική μονάδα που επικεντρώνεται αποκλειστικά στο κοτόπουλο και κερδίζει μερίδιο αγοράς στις κορυφαίες παγκόσμιες αγορές της. Η Taco Bell στοχεύει να φτάσει τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις κοτόπουλου έως το 2030. «Θα συνεχίσουμε να διευρύνουμε τα όρια στον τομέα του κοτόπουλου», εξήγησε στο WSJ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Taco Bell, Sean Tresvant.
Η Wendy’s έχει περάσει μήνες δοκιμάζοντας τη γεύση και την προετοιμασία των νέων λουκάνικων που σχεδιάζει να λανσάρει αργότερα φέτος, μαζί με έξι σάλτσες για ντιπ. Η εταιρεία οραματίζεται τα λουκάνικα ως δομικό στοιχείο για μελλοντικά προϊόντα και δοκιμάζει επίσης νέες παραλλαγές σάντουιτς.

Επενδυτικός πυρετός
Ο πυρετός του… κοτόπουλου στο fast food τροφοδοτεί μια έκρηξη πωλήσεων για τις εταιρείες κρέατος. Η Tyson Foods, ο μεγαλύτερος μεταποιητής κοτόπουλου στις ΗΠΑ, δήλωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι τα λειτουργικά κέρδη από τον κλάδο των πουλερικών αυξήθηκαν σχεδόν κατά 70% στα 980 εκατομμύρια δολάρια για τους πρώτους εννέα μήνες του οικονομικού έτους της εταιρείας, που αποτελούν το πιο κερδοφόρο ξεκίνημα του έτους για τον κλάδο των κοτόπουλων εδώ και σχεδόν μια δεκαετία.
«Δεν νομίζω ότι έχουμε φτάσει στο αποκορύφωμά μας στο κοτόπουλο», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tyson, Donnie King, σε τηλεδιάσκεψη με επενδυτές. Η όρεξη των εστιατορίων έχει βοηθήσει την πολυετή προσπάθεια της εταιρείας να αναδιοργανώσει την επιχείρηση κοτόπουλου και η Tyson αναπτύσσει νέα προϊόντα, όπως ένα κοτομπουκιές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και τυρί, για τα παντοπωλεία.
Από την πλευρά της η PPC, η οποία προμηθεύει περίπου το ένα πέμπτο του κοτόπουλου στις ΗΠΑ, τόνισε στη WSJ ότι παρά την επιβράδυνση του αριθμού των καταναλωτών που βγαίνουν έξω για φαγητό, τα εστιατόρια συνεχίζουν να προσθέτουν κοτόπουλο στα μενού τους. Η Pilgrim’s ανέφερε πρόσφατα αύξηση 16% στα τριμηνιαία λειτουργικά κέρδη και δαπανά 400 εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή μιας νέας μονάδας επεξεργασίας μαγειρεμένου κοτόπουλου στη Τζόρτζια.
Η ανταγωνιστική εταιρεία κοτόπουλων Wayne-Sanderson Farms επεκτείνει τις γραμμές επεξεργασίας στα εργοστάσιά της για να βοηθήσει στον εφοδιασμό εστιατορίων, και οι σεφ στις δοκιμαστικές κουζίνες της στο Ντεκέιτουρ της Αλαμπάμα εργάζονται πάνω σε σάντουιτς κοτόπουλου με λεμόνι-πιπέρι, νέα είδη νάγκετς και πιο πικάντικες φτερούγες κοτόπουλου.