Τον κίνδυνο να πληρώσουν ένα κόστος εκατοντάδων εκατομμυρίων λιρών και να χαθούν θέσεις εργασίας στη Βρετανία, επισημαίνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας εξαιτίας της διατήρησης των κανόνων πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων χωρίς αλλαγές.
Σύμφωνα με το Guardian και με βάση έγγραφα, που το αποκαλύπτουν, υπάρχει ιδιωτική πίεση για μια πιο αργή μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα.
Οι BMW, Jaguar Land Rover, Nissan και Toyota ισχυρίστηκαν ότι οι κανόνες που τις υποχρεώνουν να πωλούν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε χρόνο θα έβλαπταν τις επενδύσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τις απαντήσεις στις προτεινόμενες αλλαγές που υποβλήθηκαν στην κυβέρνηση. Οι απαντήσεις ελήφθησαν από το Fast Charge, ένα ενημερωτικό δελτίο που καλύπτει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και κοινοποιήθηκαν στον Guardian.
Η Jaguar Land Rover (JLR), κατασκευάστρια της Land Rover, δήλωσε ότι η διατήρηση των κανόνων ως έχουν θα «βλάψει ουσιαστικά την ικανότητα των βρετανικών κατασκευαστών να επενδύουν σε σειρές οχημάτων».
Πρόστιμα
Η τελευταία συντηρητική κυβέρνηση δήλωσε πέρυσι ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να πωλούν ένα αυξανόμενο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε χρόνο, διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν βαριά πρόστιμα, σύμφωνα με τους κανόνες που είναι γνωστοί ως «zero emission vehicle (ZEV) mandate» (υποχρέωση για οχήματα μηδενικών εκπομπών).
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί ραγδαία, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ένα πέμπτο της αγοράς τον Ιούλιο, και όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συμμορφώθηκαν με τους στόχους πέρυσι. Ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων υπερεκτίμησαν νωρίτερα τη ζήτηση για οχήματα με μπαταρία, με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να μειώσουν τις τιμές για να προσελκύσουν αγοραστές.
Οι χαμηλότερες τιμές είναι καλές για τους καταναλωτές, αλλά η βιομηχανία υποστηρίζει ότι δεν είναι βιώσιμες. Μετά από έντονη πίεση, η κυβέρνηση των Εργατικών υποχώρησε τον Απρίλιο, προσθέτοντας νέες «ευελιξίες» στους κανόνες που θα επιτρέψουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να πουλήσουν περισσότερα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Ειδικότερα, η BMW δήλωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχει επιδεινωθεί για τη μεταποίηση μετά το Brexit, αλλά πρόσθεσε ότι η εντολή ZEV ήταν «πολύ πιο ριζοσπαστική και εκτεταμένη» από τους αντίστοιχους κανόνες στην ΕΕ ή την Καλιφόρνια.
Η BMW, που κατασκευάζει αυτοκίνητα Mini και Rolls-Royce στη Βρετανία, έγραψε: «Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ήδη γίνει ένα πολύ πιο δύσκολο μέρος για την παραγωγή οχημάτων μετά το Brexit, και ένα ακόμη πιο δύσκολο περιβάλλον αγοράς θα μπορούσε τελικά να βλάψει την ανταγωνιστικότητα και να έχει αρνητικές επιπτώσεις στις 8.000 θέσεις εργασίας – έως και 50.000 με την αλυσίδα εφοδιασμού – που διατηρούμε επί του παρόντος στο Ηνωμένο Βασίλειο».