Στη Μινεάπολη, στην καρδιά της έδρας της Target, γράφεται ένα νέο κεφάλαιο για τον λιανεμπορικό κολοσσό.
Ο Michael Fiddelke, «παιδί της εταιρείας» που ξεκίνησε ως ασκούμενος πριν από δύο δεκαετίες, αναλαμβάνει πλέον τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.
Οι επενδυτές περίμεναν κάποιον από την αγορά, όμως η Target επέλεξε έναν άνθρωπο εκ των έσω, έναν άνθρωπο που γνωρίζει την εταιρεία όσο λίγοι.
Η επιλογή αυτή έρχεται σε μια περίοδο κρίσιμης καμπής για την Target, εξηγεί το Reuters, καθώς οι πιέσεις από τον πληθωρισμό, οι αμερικανικοί δασμοί και ο έντονος ανταγωνισμός από Amazon και Walmart έχουν αποδυναμώσει την άλλοτε σταθερή δυναμική της.
Το στοίχημα είναι μεγάλο: θα μπορέσει να κάνει την αλλαγή που ζητά η αγορά;
Target: Ένας CEO από τα «σπλάχνα» της εταιρείας
Ο Fiddelke δεν είναι απλά στέλεχος της Target.
Είναι η προσωποποίηση της διαδρομής της.
Γεννημένος στην αγροτική πόλη Manchester της Αϊόβα, μεγάλωσε με τις αξίες της μεσοδυτικής Αμερικής.
Σπούδασε μηχανικός, συνέχισε με MBA στο Northwestern και το 2003 ξεκίνησε στην Target ως ασκούμενος στο τμήμα οικονομικών.
Από τότε, πέρασε από καίριες θέσεις – χρηματοοικονομικά, ανθρώπινο δυναμικό κ.α. – φτάνοντας να γίνει CFO και αργότερα COO πριν το μεγάλο βήμα.
Η πρόκληση των επενδυτών
Η ανακοίνωση του διορισμού του συνοδεύτηκε από πτώση 6,3% στη μετοχή, αναφέρει η Wall Street Journal σε κείμενό της για τον Fiddelke.
Πολλοί επενδυτές ήλπιζαν σε έναν εξωτερικό CEO που θα έφερνε μια νέα ματιά.
Ο Fiddelke, όμως, αντιτείνει πως η βαθιά γνώση του για το τι λειτουργεί – και τι όχι – είναι το ισχυρό του όπλο. «Δεν χρειάζονται λόγια ή παρουσιάσεις. Το μόνο που μετράει είναι η δράση που φέρνει αποτελέσματα», είπε χαρακτηριστικά σε συνάντηση με εργαζομένους.
Σε μήνυμά του στο LinkedIn λέει ο ίδιος για την ανάληψη του καινούργιου του ρόλου:
«Κατά τη διάρκεια της θητείας μου στην Target, είχα την ευκαιρία να μάθω από απίστευτους ηγέτες, να συνεργαστώ με απίστευτα ταλαντούχες ομάδες και να αναπτύξω μια έντονη αγάπη για αυτήν την εταιρεία και τον ιδιαίτερο ρόλο που κατέχει στη ζωή των επισκεπτών μας. Γι’ αυτό νιώθω τιμή και είμαι ενθουσιασμένος που διορίστηκα ο επόμενος Διευθύνων Σύμβουλος της Target. Η επαναφορά της Target στην ανάπτυξη είναι η κορυφαία μου προτεραιότητα. Θα πρέπει να λειτουργήσουμε διαφορετικά, να κινηθούμε με επείγουσα ανάγκη και εστίαση και να κάνουμε τολμηρές επιλογές για να τα καταφέρουμε. Έχουμε τα θεμέλια για να χτίσουμε νέα δυναμική και ανυπομονώ να επιταχύνω την εργασία που έχει ήδη ξεκινήσει και να βρω νέους τρόπους για να προσφέρουμε τα απίστευτα προϊόντα και τις εμπειρίες που περιμένουν οι επισκέπτες μας από εμάς. Ευχαριστώ τους πολλούς μέντορες, συναδέλφους, φίλους και συγγενείς – και ιδιαίτερα τον Brian Cornell, για τη σταθερή ηγεσία, την υποστήριξή του και την προετοιμασία των βάσεων για τη μελλοντική μας επιτυχία. Είμαι ενθουσιασμένος για το μέλλον και περήφανος που κάνω αυτό το βήμα προς τα εμπρός με την καλύτερη ομάδα στο λιανικό εμπόριο».
Επιστροφή στις ρίζες: Στυλ και σχεδιασμός
Ο νέος CEO πιστεύει πως η δύναμη της Target βρίσκεται στην ταυτότητά της: προσιτή μόδα, δημιουργικές συνεργασίες και μια αγοραστική εμπειρία που ξεχωρίζει.
Θυμάται ακόμα το 2003, όταν η Target συνεργάστηκε με τον Isaac Mizrahi και δημιούργησε κύμα ενθουσιασμού στους καταναλωτές. «Αυτό είναι το DNA μας», τόνισε, δείχνοντας πως θέλει να ξαναδώσει στην εταιρεία τη φρεσκάδα που την έκανε διαφορετική.
Μεγαλύτερες εκπτώσεις και στροφή στην κατανάλωση
Η Target εντείνει τις κινήσεις της για να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, επενδύοντας σε μια στρατηγική που στοχεύει άμεσα τον καταναλωτή που πιέζεται από την οικονομική αβεβαιότητα.
Στο πλαίσιο αυτό, παρουσίασε 10.000 νέα προϊόντα που ξεκινούν από μόλις 1 δολάριο – με τα περισσότερα να κοστίζουν κάτω από 20 – ενώ λανσάρει και νέες σειρές ιδιωτικής ετικέτας με πιο προσιτές τιμές, εξηγεί το Reuters.
Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, οι πελάτες εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα επιλεκτικοί, με τον πληθωρισμό να πιέζει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Ωστόσο, οι μεγάλες εκπτώσεις φαίνεται να αποδίδουν, καθώς αυξάνουν την επισκεψιμότητα στα καταστήματα και ενισχύουν το καλάθι αγορών.
Τα στοιχεία δείχνουν βελτίωση: η επισκεψιμότητα που είχε μειωθεί κατά 2,4% στο πρώτο τρίμηνο, περιορίστηκε σε πτώση 1,3% το δεύτερο. Παράλληλα, το μέσο ποσό δαπάνης ανά πελάτη βελτιώθηκε, με μείωση μόλις 0,6%, έναντι 1,4% στο προηγούμενο τρίμηνο.
Οι πωλήσεις ενισχύθηκαν και στις έξι βασικές κατηγορίες – από ένδυση και καλλυντικά, έως τρόφιμα, είδη σπιτιού, είδη πρώτης ανάγκης και ηλεκτρονικά.
Ιδιαίτερα ξεχώρισε η κατηγορία των ηλεκτρονικών και παιχνιδιών (όπως το Nintendo Switch), η οποία σημείωσε αύξηση 5%, καταγράφοντας την καλύτερη επίδοση από το 2021.
Όσον αφορά το ζήτημα των τιμών και των δασμών, η εταιρεία επανέλαβε ότι θα εξετάζει αυξήσεις μόνο ως έσχατη επιλογή, παραμένοντας προσηλωμένη στη διατήρηση της προσιτής εικόνας της στην αγορά.
Το στοίχημα της τεχνολογίας και της εμπιστοσύνης
Παράλληλα με το στυλ, ο Fiddelke δίνει βαρύτητα στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών για να βελτιώσει την εμπειρία αγορών και την αποδοτικότητα.
Συνάδελφοί του τον περιγράφουν ως άνθρωπο με περιέργεια και διάθεση να ακούσει νέες ιδέες, αλλά και την αποφασιστικότητα να πιέζει για γρήγορη πρόοδο.
Μπορεί να αλλάξει την πορεία;
Με πωλήσεις που παραμένουν στάσιμες, η Target χρειάζεται ανανέωση.
Ο Fiddelke καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα στις απαιτήσεις της αγοράς και στην κουλτούρα της εταιρείας.
Ο ίδιος δηλώνει έτοιμος: «Δεν θα σταματήσω να ρωτώ ‘Γιατί όχι;’ ή ‘Τι θα γινόταν αν;’. Έτσι ξεκινά η αλλαγή».