Xiaomi: Η κινεζική εταιρεία κοντράρει πλέον ευθέως Tesla και Apple

Αν και θεωρείτο εταιρεία συναρμολόγησης «Lego», η Xiaomi πλέον χτίζει τη φήμη της ως κατασκευαστής υψηλής τεχνολογίας

Xiaomi: Η κινεζική εταιρεία κοντράρει πλέον ευθέως Tesla και Apple
Ο πρόεδρος της Xiaomi, Lu Weibing

Ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάστηκε από τον μεγαλύτερο κατασκευαστή smartphone της Κίνας, Xiaomi, έχει γίνει τουριστικό αξιοθέατο στο Πεκίνο, με τις επισκέψεις στο εργοστάσιο της εταιρείας να απαιτούν κρατήσεις ένα μήνα νωρίτερα και η είσοδος μερικές φορές να αποφασίζεται με κλήρωση σε ώρες αιχμής.

Οι πιστοί θαυμαστές της Xiaomi γεμίζουν το εργοστάσιο για να παρακολουθήσουν τη γραμμή παραγωγής να παράγει ένα αυτοκίνητο κάθε 76 δευτερόλεπτα. Οι ξεναγοί συγκρίνουν με υπερηφάνεια τις διαδικασίες κατασκευής με εκείνες της Tesla, καθώς η κινεζική εταιρεία επιδιώκει να μιμηθεί την αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής του αμερικανικού ανταγωνιστή της και να κατασκευάσει βασικά εξαρτήματα EV εσωτερικά.

Παρόλο που έχουν κυκλοφορήσει μόνο δύο μοντέλα, τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν αναμένεται να ξεπεράσουν σε αριθμό αυτά που θα πουλήσει η Tesla στην Κίνα τον επόμενο χρόνο, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Citic Securities. Το νέο της SUV προσέλκυσε εκατοντάδες χιλιάδες προπαραγγελίες μέσα σε λίγα λεπτά από την κυκλοφορία του τον Ιούνιο, ενώ το αρχικό σπορ sedan κατέλαβε τη δεύτερη θέση στις πωλήσεις premium αυτοκινήτων στην Κίνα το πρώτο εξάμηνο, πίσω μόνο από το Model Y της Tesla. Ο ενθουσιασμός για τα αυτοκίνητά της βοήθησε τις μετοχές της Xiaomi να αυξηθούν σχεδόν κατά 200% τον τελευταίο χρόνο.

Κάποτε ήταν εταιρεία συναρμολόγησης που έχτιζε την επιτυχία της στα εξαρτήματα των προμηθευτών. Τώρα, η Xiaomi στοχεύει να επανεφεύρει τον εαυτό της ως κατασκευαστική δύναμη.

Η Xiaomi είχε πιο ταπεινές φιλοδοξίες όταν ιδρύθηκε μόλις πριν από 15 χρόνια από τον ιδρυτή Λέι Τζουν. Αλλά κατά τη διάρκεια των πρώτων τριών ετών της, ξεπέρασε τους κατεστημένους κατασκευαστές για να γίνει ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής κινητών τηλεφώνων στον κόσμο και επέκτεινε τη γκάμα προϊόντων της ώστε να περιλαμβάνει τα πάντα, από συσκευές μαγειρέματος ρυζιού μέχρι ρομποτικές ηλεκτρικές σκούπες.

Παρά την αρχική της επιτυχία, οι επικριτές έχουν επανειλημμένα επιστήσει την προσοχή στην έλλειψη βασικών τεχνολογιών και στην υπερβολική εξάρτηση από τους προμηθευτές.

«Ο λόγος για τον οποίο διαθέτει τόσα πολλά προϊόντα στο οικοσύστημα είναι ότι ιστορικά δεν πρόκειται για προϊόντα της Xiaomi από μόνα τους. Έχει ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών», ανέφερε στους Financial Times ο Ρίτσαρντ Γουίνσδορ, ιδρυτής της ερευνητικής υπηρεσίας Radio Free Mobile.

«Λέγαμε ότι η Xiaomi προμηθευόταν τα πάντα εξωτερικά και τα συναρμολογούσε σε ένα τούβλο, μια συσκευή… σαν να παίζεις με Lego», δήλωσε στους FΤ ο Ιβάν Λαμ, αναλυτής smartphone στην Counterpoint Research. «Στην πραγματικότητα, η Xiaomi συνέχισε να επενδύει στην Έρευνα και Ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια».

Xiaomi YU7 

Από συναρμολογητής σε σχεδιαστή – κατασκευαστή

Αναγνωρίζοντας ο ίδιος την κριτική επανειλημμένα, ο Λέι ήταν αποφασισμένος να απαλλαγεί από την εικόνα του «εργαστηρίου συναρμολόγησης», δημιουργώντας εγκαταστάσεις παραγωγής για την κατασκευή προϊόντων υψηλής ποιότητας.

Το πρώτο βήμα προς την εσωτερική κατασκευή έγινε το 2020, με το άνοιγμα ενός εργοστασίου αξίας 600 εκατομμυρίων γουάν (83,5 εκατομμύρια δολάρια) στα περίχωρα του Πεκίνου για την παραγωγή μικρών παρτίδων του πρώτου πτυσσόμενου τηλεφώνου της μάρκας.

Με τον Λέι να θέλει να «συγκρίνεται» η εταιρεία του με την Apple, μετέφερε την κατασκευή των πιο ακριβών μοντέλων τηλεφώνων της στα δικά της εργοστάσια στις αρχές του 2024. Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η Xiaomi κατέγραψε αύξηση 81% σε ετήσια βάση στις αποστολές premium κινητών τηλεφώνων, ξεπερνώντας κατά πολύ την αύξηση 3% στις συνολικές αποστολές τηλεφώνων.

«Οι τεχνολογικές μάρκες έχουν premium χαρακτηριστικά όταν είναι γνωστό ότι χρησιμοποιούν προηγμένη τεχνολογία και τα προηγμένα εργοστάσια είναι μία από τις απτές αναπαραστάσεις», δήλωσε η Xiaomi στους Financial Times.

Η εταιρεία εφαρμόζει την ίδια στρατηγική στα αυτοκίνητα. Αφού ακολούθησε την Apple στα smartphones, χρειάστηκαν μόνο τρία χρόνια από την ανακοίνωση της Xiaomi για την πρόθεσή της να κατασκευάσει αυτοκίνητο μέχρι το ντεμπούτο τον Μάρτιο του περασμένου έτους του πρώτου της μοντέλου – του σπορ sedan Speed ​​Ultra 7 – που κατασκευάστηκε στο νέο της εργοστάσιο. Αντίθετα, η Apple είχε εγκαταλείψει την δεκαετούς διάρκειας έργο για την κατασκευή ενός Apple Car ένα μήνα νωρίτερα.

Εκτόξευση δυνατοτήτων

Εκτός από τις λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης και ένα λειτουργικό σύστημα που συνδέεται με τηλέφωνα και οικιακές συσκευές, η εταιρεία διακήρυττε επίσης την επένδυσή της σε αυτοαναπτυσσόμενα εξαρτήματα αυτοκινήτων και εξοπλισμό κατασκευής, που κυμαίνονται από ένα μοναδικό κράμα αλουμινίου και εξαιρετικά ανθεκτικό χάλυβα έως το καλούπι για χύτευση αμαξώματος αυτοκινήτου.

Οι καταναλωτές πιστεύουν στο όραμα. Αφού το SU7 έγινε ένα από τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες πωλήσεις στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, το πρόσφατα αποκαλυφθέν SU7, το οποίο σχεδιάστηκε για να ανταγωνιστεί το Model Y της Tesla, έλαβε 200.000 προπαραγγελίες σε μόλις τρία λεπτά από την κυκλοφορία του, ένα «θαύμα», σύμφωνα με τον Λέι.

Η εταιρεία κατασκευάζει επί του παρόντος τη δεύτερη φάση του εργοστασίου ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο αναμένεται να διπλασιάσει την παραγωγική ικανότητα για να επιτύχει τον ετήσιο στόχο αποστολής των 350.000 μονάδων. Ένα εργοστάσιο κλιματιστικών βρίσκεται επίσης υπό κατασκευή στην κεντρική πόλη Γουχάν.

Η στροφή από μια επιχείρηση ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης χαμηλού ενεργητικού σε μια κατασκευαστική εταιρεία υψηλής άνθησης ευθυγραμμίζεται με την έκκληση του Πεκίνου προς τις εγχώριες εταιρείες να αναπτύξουν «νέες, ποιοτικές παραγωγικές δυνάμεις».

Η στρατηγική της Xiaomi επεκτείνεται σε έναν άλλο βασικό τομέα ανταγωνισμού με τις αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, ακολουθώντας ξανά την Apple στην ανάπτυξη του δικού της τσιπ. Νωρίτερα φέτος, λάνσαρε το Xring O1 – ένα σύστημα σε τσιπ που βασίζεται σε μια πρωτοποριακή διαδικασία κατασκευής 3 νανομέτρων. Ο επεξεργαστής τροφοδοτεί τα τελευταία smartphone και tablet της εταιρείας, κατατάσσοντας την εταιρεία μεταξύ των κορυφαίων παικτών. Η εταιρεία κατασκευής τσιπ TSMC από την Ταϊβάν κατασκευάζει το chipset, σύμφωνα με δημοσίευμα των FT τον Ιούνιο.

Η Xiaomi δήλωσε ότι θα επενδύσει τουλάχιστον 50 δισεκατομμύρια γιουάν (7 δισεκατομμύρια δολάρια) την επόμενη δεκαετία για να συνεχίσει να αναπτύσσει προηγμένα τσιπ, με άλλα 200 δισεκατομμύρια γιουάν να διατίθενται για την ανάπτυξη «σκληρής» τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων λειτουργικών συστημάτων και προϊόντων τεχνητής νοημοσύνης, τα επόμενα πέντε χρόνια.

Ο πρόεδρος της Xiaomi Λου Γουεϊμπίνγκ, προέβλεψε σε τηλεδιάσκεψη για τα κέρδη την περασμένη εβδομάδα ότι η δυνατότητα δημιουργίας τσιπ εσωτερικά θα ήταν ένας βασικός παράγοντας διαφοροποίησης για τις εταιρείες τεχνολογίας.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο