Από τις οθόνες του Bollywood μέχρι τις βιτρίνες των καταστημάτων του Λονδίνου, η Nykaa – το όνομα που άλλαξε την αγορά ομορφιάς στην Ινδία – κάνει το μεγάλο της βήμα εκτός συνόρων.
Με όπλο τη συνεργασία με τη Space NK, η εταιρεία επιχειρεί να μπει δυναμικά στο απαιτητικό βρετανικό κοινό, βάζοντας στο στόχαστρο και άλλες αγορές που υπόσχονται εκρηκτική ανάπτυξη.
Η στρατηγική εξωστρέφειας της Nykaa
Η FSN E-Commerce Ventures Ltd., ιδιοκτήτρια της Nykaa, παρουσίασε στο Ηνωμένο Βασίλειο το brand Kay Beauty, το οποίο γεννήθηκε το 2019 σε συνεργασία με τη σταρ του Bollywood Κατρίνα Καΐφ.

Η παρουσίαση έγινε μέσα από τη γνωστή αλυσίδα Space NK, η οποία ανήκει στην Ulta Beauty Inc., σε 13 φυσικά καταστήματα αλλά και στην online πλατφόρμα της.
Ο ανταγωνισμός με τους παγκόσμιους γίγαντες
Όπως επισημαίνεται σε θέμα του Bloomberg, η πρόκληση είναι τεράστια: η Nykaa εισέρχεται σε μια ώριμη αγορά όπου κυριαρχούν κολοσσοί όπως η L’Oréal και η Estée Lauder.
Παρ’ όλα αυτά, το brand φιλοδοξεί να διαφοροποιηθεί, προσφέροντας καλλυντικά προσαρμοσμένα σε διαφορετικούς τύπους επιδερμίδας, αλλά και πιο εξειδικευμένα προϊόντα όπως το παραδοσιακό κολ (kohl), που αποτελεί αγαπημένη επιλογή στις γυναίκες της Νότιας Ασίας.
Νέες μάρκες που λανσαρίστηκαν στη Nykaa περιλαμβάνουν τις Nars, Kérastase, Yves Saint Lauent, K-beauty Dr Jart+, Skin 1004 και την μάρκα foundation TirTir.
Περαιτέρω λανσαρίσματα περιλαμβάνουν τις Chanel, Armani Beauty και Supergoop.
Διεθνής επέκταση στη Μέση Ανατολή
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Nykaa δοκιμάζει τις δυνάμεις της εκτός Ινδίας.
Το 2022, εγκαινίασε κατάστημα στο Ντουμπάι σε συνεργασία με την Apparel Group, ενώ έχει ήδη δημιουργήσει θυγατρικές σε Κατάρ και Ομάν.
Η στρατηγική αυτή υπογραμμίζει το όραμα της εταιρείας να μετατραπεί σε παίκτη διεθνούς βεληνεκούς.
Οι νέες γενιές οδηγούν την ανάπτυξη
Η εκρηκτική άνοδος της Nykaa στην Ινδία οφείλεται κυρίως στη γενιά Z και τους millennials, οι οποίοι αγκαλιάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο και επηρεάζονται άμεσα από τα social media.
Σύμφωνα με το Cosmetics Business, η εταιρεία σημείωσε σχεδόν τριπλασιασμό των κερδών της τρίτο τρίμηνο του 2025. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 202,8 εκατ. ρουπίες (2,4 εκατ. δολάρια ΗΠΑ) την περίοδο έως τις 31 Μαρτίου, από 69,3 εκατ. ρουπίες την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 24% στα 20,62 δισ. ρουπίες.
Οι πωλήσεις των κολοσσών ομορφιάς, στις οποίες περιλαμβάνονται εταιρείες όπως η Estée Lauder και η Fenty Beauty, αυξήθηκαν κατά 25% στα 18,95 δισεκατομμύρια ρουπίες, ενώ σύμφωνα με έκθεση της Redseer Strategy Consultants, η ινδική αγορά καλλυντικών και προσωπικής φροντίδας θα φτάσει τα 34 δισ. δολάρια έως το 2028, από 21 δισ. το 2023.
Το μεγάλο στοίχημα μέχρι το 2030
Οι μετοχές της εταιρείας έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 40% φέτος, ξεπερνώντας την άνοδο του 4% του δείκτη Nifty 50.
Η εταιρεία πρόσθεσε 50 νέα καταστήματα σε ολόκληρο το οικονομικό έτος 2025 και τώρα διαθέτει περισσότερα από 8.600 εμπορικά σήματα σε όλο τον κλάδο της ομορφιάς και της μόδας, επισημαίνει το Business Cosmetics.
Η FSN θέτει φιλόδοξους στόχους: μέχρι τον Μάρτιο του 2030, επιδιώκει να τριπλασιάσει την αξία συναλλαγών των δικών της brands καλλυντικών, αγγίζοντας τα 60 δισ. ρουπίες (685 εκατ. δολάρια).
Αν τα καταφέρει, η Nykaa θα έχει επιτύχει να μετατραπεί από πρωτοπόρο του ινδικού e-commerce σε ισχυρό ανταγωνιστή των πολυεθνικών.