Με ταχύτατους ρυθμούς «τρέχει» η εμπορική επανάσταση της Ινδίας που τροφοδοτείται από την αυξανόμενη ζήτηση, τον έντονο ανταγωνισμό και τα… δισεκατομμύρια δολάρια που συρρέουν από επενδυτικά fund από όλο τον κόσμο.
Οι νεοσύστατες επιχειρήσεις συναγωνίζονται την Amazon.com Inc. και την Flipkart, που υποστηρίζεται από την Walmart Inc., για να καλύψουν τις πόλεις της χώρας με μικρές, υπερτοπικές αποθήκες και εκατοντάδες διανομείς – τα πάντα για να διανέμουν είδη παντοπωλείου, ηλεκτρονικά είδη και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και χρυσά νομίσματα σε λιγότερο από 10 λεπτά.
Γιατί η Ινδία είναι διαφορετική
Είναι ένα μοντέλο που έχει κατακλύσει βουνά μετρητών — και έχει εξαφανιστεί — σχεδόν σε κάθε άλλη μεγάλη αγορά. Ωστόσο,
Oι επενδυτές ποντάρουν στη διαφορετικότητα της Ινδίας, παρά το γεγονός ότι το εν λόγω μοντέλο δεν αναπτύσσεται με τους ίδιους ρυθμούς στον υπόλοιπο κόσμο.
Με πυκνοκατοικημένες πόλεις, χαμηλό κόστος εργασίας και μια ανερχόμενη τάξη άνω των 730 εκατομμυρίων καταναλωτών της Gen Z που έχουν υιοθετήσει την ψηφιακή τεχνολογία και των millennials, οι οποίοι είναι συνηθισμένοι σε άμεσες υπηρεσίες, η χώρα μπορεί να είναι το μόνο μέρος όπου η παράδοση σε 10 λεπτά μπορεί να λειτουργήσει σε μεγάλη κλίμακα.

Ο Albinder Dhindsa της Blinkit
Οι SoftBank Group Corp., Temasek Holdings Pte. και Tencent Holdings Ltd. συγκαταλέγονται μεταξύ των παγκόσμιων επενδυτών — πολλοί από τους οποίους είδαν παρόμοια μοντέλα να καταρρέουν στις ΗΠΑ και την Ευρώπη — οι οποίοι επενδύουν δισεκατομμύρια στην κούρσα του άμεσου εμπορίου της Ινδίας.
Η αγορά αναμένεται να εκτοξευθεί στα 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις έως το 2035, από 6 δισεκατομμύρια δολάρια τώρα, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence. Αυτό θα την καθιστούσε σχεδόν το ένα πέμπτο των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου της χώρας, από μόλις 5% σήμερα.
Delivery, ετών 5
Μόλις πέντε ετών, ο τομέας έχει ήδη δει εκρηκτική ανάπτυξη. Η Blinkit, η οποία εξαγοράστηκε από την Eternal Ltd. (τότε γνωστή ως Zomato) για περίπου 570 εκατομμύρια δολάρια πριν από μόλις τρία χρόνια, αξίζει πλέον τουλάχιστον 15 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές.
Η Zepto, αξίας 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, στοχεύει σε δημόσια εισαγωγή στο χρηματιστήριο τον επόμενο χρόνο.
Η Swiggy Ltd., της οποίας το Instamart είναι το «βαρύ» της πυροβολικό, αποτιμάται στα 12 δισεκατομμύρια δολάρια, με τον βραχίονα γρήγορου εμπορίου της να εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει περίπου το 40% αυτού του ποσού.

Ο Kaivalya Vohra και ο Aadit Palicha της Zepto
Οι τρεις παίκτες

Ο Rohit Kapoor της Instamart
Το στοίχημα της επιτυχίας
Επίσης, οι καταψύκτες ή οι χύμα αποθηκευτικοί χώροι απουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό στα αστικά νοικοκυριά, καθώς η ινδική διατροφή σπάνια βασίζεται σε κατεψυγμένα είδη και τα φρέσκα προϊόντα και το κρέας είναι άμεσα διαθέσιμα σε πλανόδιους πωλητές. Οι καταναλωτές τείνουν να αγοράζουν είδη πρώτης ανάγκης σε μικρότερες ποσότητες και πιο συχνά — μια συνήθεια που «κουμπώνει» στο γρήγορο εμπόριο.
OT FORUM - Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
6 και 7 Νοεμβρίου 2025 | Μικρό Χρηματιστήριο
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ




































