Με ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων, την ενίσχυση των καναλιών διανομής και της εξωστρέφειάς της, η Altex με βασικό σήμα τα Funky Buddha προετοιμάζεται για το επόμενο βήμα του μετασχηματισμού της, ποντάροντας στις συνεργασίες και την omnichannel στρατηγική.
Ήδη μετρά 74 σημεία εντός κι εκτός ελληνικής επικράτειας, με 24 εταιρικά καταστήματα που λειτουργούν σε μισθωμένα ακίνητα, αλλά και άνοδο στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού καταστήματος που ξεπέρασε το 18% έναντι του 2023. Εξαιρώντας τα franchised corners και τα franchised outlet, monobrand καταστήματα που φέρουν το σήμα Funky Buddha της Εταιρείας, δημιουργήθηκαν δύο νέα καταστήματα franchise που ανήκουν σε αντίστοιχους συνεργάτες – δικαιοδόχους, στη Φλώρινα και στη Μυτιλήνη, φτάνοντaς έτσι τα 26.
Xονδρική με Funky Buddha και Garage 55
Η εταιρεία διατηρεί περισσότερους από 300 πελάτες χονδρικής σε όλη την Ελλάδα τους οποίους προμηθεύει με τα δύο σήματα της Funky Buddha και Garage 55.
Ήδη από την περασμένη χρονιά η Altex επένδυσε στη σύγκλιση παραδοσιακού και ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς πολλοί πελάτες χονδρικής μπήκαν δυναμικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είτε με δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα, είτε συμμετέχοντας σε market places, πετυχαίνοντας μεγαλύτερα sell out των προϊόντων τους και κατ΄ επέκταση δημιουργία του κατάλληλου κλίματος για την αύξηση των παραγγελιών που θα λάβει το τμήμα της χονδρικής από τους πελάτες αυτούς και στο μέλλον.
Το κανάλι της χονδρικής πώλησης ωφελήθηκε τα μέγιστα από την ενεργοποίηση του συστήματος Β2Β το 2024, της ηλεκτρονικής δηλαδή πλατφόρμας δειγματισμού και παραγγελιοληψίας χονδρικής που ετοίμασε η εταιρεία σε συνεργασία με μεγάλη επιχείρηση του εξωτερικού, εξειδικευμένη στα συστήματα Β2Β.
Σε επίπεδο διεθνές, μπορεί η Altex δεν κατάφερε να πιάσει τον στόχο εξαγωγών χονδρικής πώλησης το 2024, ωστόσο έθεσε τα θεμέλια για την επίτευξη σημαντικά αυξημένης δραστηριότητας το 2025.
Η γυναικεία ένδυση καταλαμβάνει ήδη ένα σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων της Funky Budha, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 25% με 30% που αντιστοιχούν σε περίπου 14 εκατ. ευρώ
Τεχνολογία και ΑΙ
Η συνεχής σύγκλιση διαφορετικών τεχνολογιών, που αποτελεί μέρος του ευρύτερου ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας, συνεχίστηκε και το 2024, ενώ παράλληλα εφαρμόστηκαν καινοτόμες λύσεις και εφαρμογές στα φυσικά καταστήματα. Αυτές οι λύσεις βρήκαν επίσης νέο πεδίο εφαρμογής στα νέα και ανακαινισμένα καταστήματα μεγαλύτερης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα, αξιοποιήθηκαν νέα συστήματα μέτρησης επισκεψιμότητας, νέα ψηφιακή σήμανση, συστήματα επικοινωνίας με τους πελάτες εντός των δοκιμαστηρίων, νέοι τρόποι εγγραφής στο πρόγραμμα πιστότητας της εταιρείας (Loyalty Program), ψηφιακή διασύνδεση με το ηλεκτρονικό εμπόριο -για παράδειγμα με την υπηρεσία Click & Collect- και άλλες προσεγγίσεις που οδηγούν σεμια omnichannel στρατηγική.
Ταυτόχρονα, υπάρχουσες εφαρμογές μετεξελίχθηκαν με νέες προτάσεις σε ψηφιακό επίπεδο, όπως ψηφιακές σημάνσεις και ηλεκτρονικός δειγματισμός μέσω ψηφιακών οπτικών συσκευών. Τα αποτελέσματα αυτών των εφαρμογών έχουν ήδη αναγνωριστεί ως θετικά και αναμένεται να υιοθετηθούν και σε άλλα καταστήματα του δικτύου την επόμενη χρονιά (franchised καταστήματα). Με αυτόν τον τρόπο, θα ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος εφαρμογής της σύγκλιση μεταξύ ηλεκτρονικού και φυσικού καταστήματος.
Στόχος της Altex για την επόμενη χρονιά αποτελεί η περαιτέρω σύγκλιση των καναλιών αυτών με την ψηφιακή συγχώνευση των τοπικών αποθηκών των καταστημάτων σε ένα γενικότερο σύνολο των διαθέσιμων αποθεμάτων προς τους πελάτες των ηλεκτρονικών καναλιών αγοράς, με ταυτόχρονο εξορθολογισμό των τοποθετήσεων των προϊόντων. Η χρήση εξειδικευμένων και εξελιγμένων αλγόριθμων AI θα βοηθήσει στον προγραμματισμό, αλλά και στην υλοποίηση του όλου αυτού συστήματος.
Δείκτες στο «πράσινο»
Η εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Αλεξίου συγκράτησε με επιτυχία και εξορθολόγησε τις παρεχόμενες εκπτώσεις σε ελάχιστα δυνατά ποσοστά, με την προσέγγιση αυτή να συμβάλλει στην αύξηση των χρηματοοικονομικών δεικτών της.
Κατά το 2024, η Altex εμφάνισε ιστορικά υψηλό τζίρο ύψους €43,1 εκατ., έναντι €39,4 εκατ. το 2023 (+9,4%). Το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 61,64% ενώ το περιθώριο EBITDA στο 20,11%, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή λειτουργική αποτελεσματικότητα της εταιρείας Η αύξηση του κύκλου εργασιών προήλθε κυρίως από νέα εταιρικά καταστήματα λιανικής (B&M), με επιπλέον συνεισφορά €1,61 εκατ., ανάπτυξη της χονδρικής εγχώριας και διεθνούς (+€0,79 εκατ.) όπως και από την σταθερή απόδοση του e-commerce με πωλήσεις €3,84 εκατ. και μικτό περιθώριο 57,9%.
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προετοιμασίας για την έξοδό της στις ηλεκτρονικές αγορές της Ευρώπης. Έτσι ξεκίνησε η πώληση των προϊόντων της σε περισσότερες από 20 ευρωπαϊκές χώρες μέσα και από άλλα marketplace.

Η εξωστρέφεια
Ήδη με παρουσία στην Κύπρο από το 2021, η εταιρεία προχώρησε στη μετατροπή των δύο καταστημάτων franchise που λειτουργούσαν σε Πάφο και Λάρνακα σε συνεργασίες χονδρικής με την ταυτόχρονη διατήρηση του monobrand χαρακτήρα τους, ενώ παράλληλα συνεχίστηκε και η συνεργασία με τα ERA Department Stores που λειτουργούν 5 corners υπό το καθεστώς της χονδρικής.
Μέχρι τα τέλη του 2024 η εταιρεία λειτουρούσε συνολικά 8 σημεία πώλησης. Από αυτά, 5 είναι corners εντός των ERA Department Stores. Τα άλλα 3 σημεία λειτουργούν ως monobrand καταστήματα, φέροντας το σήμα της Funky Buddha σε Πάφο και Λάρνακα.
Οι αγορές των τρίτων χωρών συνεχίζουν να παραμένουν στην προηγούμενη στόχευσή τους, αλλά πάντοτε υπό το πρίσμα της νέας τάσης υπέρ του ψηφιακού εμπορίου. Η διοίκηση στοχεύει στην περαιτέρω ενδυνάμωση των εν λόγω πωλήσεων κυρίως σε μια υβριδική μορφή χονδρικών πωλήσεων μέσω συνεργαζόμενων αλυσίδων λιανικής πώλησης πολλών και διαφορετικών σημάτων (multibrand Stores or Intl. Corners – Soft Stores).
Στα τέλη του Μαΐου, το σήμα Funky Buddha έκανε το επόμενο βήμα στη Ρουμανία με την εγκατάσταση του πρώτου φυσικού καταστήματός της στα μέσα Απριλίου, σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα εμπορικά κέντρα του Βουκουρεστίου, το ParkLake. Ακολούθησε η πρόσφατη έναρξη λειτουργίας του πρώτου ηλεκτρονικού καταστήματός της – funky-buddha.ro – ενισχύοντας έτσι καθοριστικά την ολοκληρωμένη παρουσία του brand στην τοπική αγορά.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της ανάπτυξης, η Altex στοχεύει στη δημιουργία ενός δεύτερου φυσικού καταστήματος εντός του 2025, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της στη ρουμανική αγορά. Επιπλέον, θα επεκτείνει τη δραστηριότητά της αξιοποιώντας τα κανάλια της λιανικής, της χονδρικής και του e-commerce, διευρύνοντας τη δυναμική της μέσα από τοπικά marketplaces και προηγμένες ψηφιακές πλατφόρμες.
Το νέο concept της Funky Buddha
Ύστερα από 19 χρόνια δραστηριοποίησης με φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά και στρατηγικές συνεργασίες, η Funky Buddha προχωρά σε μια νέα κίνηση που σύμφωνα με πηγές της αγοράς, θα αφορά το στήσιμο μια νέας αλυσίδας που θα επικεντρώνεται στο ισχυρό κοινό στόχο των γυναικών.
Μέχρι τα τέλη του 2025 αναμένεται μάλιστα να ανοίξει τις πόρτες του το νέο σημείο στην ευρύτερη περιοχή των δυτικών προαστίων και με το όνομα «Funky Buddha Women».
Η ραχοκοκαλιά και του νέου concept θα ακολουθεί τη φιλοσοφία του προσιτού modern casual, με το οποίο έχει κινηθεί μέχρι σήμερα και για το αντρικό κοινό.
Στα σχέδια των αδελφών Νίκου και Κωνσταντίνου Αλεξίου είναι η δημιουργία δυο νέων καταστημάτων το 2026, τα οποία θα λειτουργήσουν υπό την ομπρέλα της εταιρείας και όχι σε μορφή franchise παρά την ισχυρή ζήτηση που υπάρχει από τους συνεργάτες franchisees.