89η ΔΕΘ – OT FORUM – Αγγελούδης: Αύξηση 5-7% στην τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης μέσα σε λίγους μήνες

Για το σημαντικό asset της ΔΕΘ και την τουριστική ανάπτυξη μίλησε στο OT FORUM ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης

89η ΔΕΘ – OT FORUM – Αγγελούδης: Αύξηση 5-7% στην τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης μέσα σε λίγους μήνες

Για όσα πρέπει ακόμη να γίνουν για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης μίλησε ο δήμαρχος της πόλης, Στέλιος Αγγελούδης, στο ΟΤ FORUM που πραγματοποιείται και φέτος στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ.

Συζητώντας με τους δημοσιογράφους του ΟΤ, Χρήστο Κολώνα, Αλεξάνδρα Φωτάκη και Γιάννη Μπασκάκη, ο κ. Αγγελούδης σημείωσε πως «για τους Θεσσαλονικείς υπάρχει  ένα μονιμο μοτίβο για το πώς λειτουργεί η πόλη ενόψει ΔΕΘ, δεν σας κρύβω πως είναι μια συνάντηση που αναδεικνύετι την πόλη και της δίνει άλλο ρυθμό».

«Πρέπει να αλλάξουμε όμως και άλλα πράγματα, να εξετάσουμε το πώς αυτή η λειτουργία της ΔΕΘ θα είναι σε μια πόλη που δεν θα δυσκολεύεται κατά τη διάρκεια των 10 ημερών όσον αφορά το δημόσιο χώρο. Μετά το πέρας της έκθεσης, με ηρεμία και διαβούλευση, θα συζητήσουμε όχι για να αλλάξουμε το σημαντικό εμπορικό γεγονός αλλά τη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη», πρόσθεσε.

Τι προβληματίζει την πόλη

«Όσον αφορά την ιεράρχηση, πρέπει να πούμε πως έχουν βελτιωθεί αρκετοί δείκτες που αφορούν τη χρήση του δημόσιου χώρου και της γνώμης των πολιτών – υπάρχει μια μεγάλη αλλαγή στην καθαριότητα, μένει να λύσουμε μικρά ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη λειτουργικότητα όσον αφορά τα ογκώδη, έχουμε δουλέψει πάνω στο κομμάτι του πρασίνου, το βασικό όμως πρόβλημα είναι το κυκλοφοριακό και η στάθμευση», σημείωσε ο κ. Αγγελούδης.

«Η Θεσσαλονίκη έχει έναν πυκνοδομημένο αστικό ιστό όπου δεν υπάρχουν χώροι για στάθμευση».

Το μετρό

Για το μεγαλύτερο σε διάρκεια… ανέκδοτο στην πόλη, έκανε λόγο ο κ. Αγγελούδης αναφερόμενος στα έργα χρόνων για το μετρό. «Τώρα όμως το έργο αυτό απαντά σε θέματα λειτουργικότητας αλλά και σε θέματα αισθητικής και λειτουργίας. Έχει καταδείξει και την ωφελιμότητα που κινείται στο 15% ως προς την κίνηση στο κέντρο. Και μάλιστα από τον Μάρτιο του 2026 με την προσθήκη της γραμμής στην Καλαμαριά, πιστεύω ότι θα υπάρχει ακόμη περισσότερη λειτουργικότητα».

«Δεν αρκεί όμως, καθώς πρέπει να μπουν και οι δυτικές συνοικίες που έχουν πολύ κόσμο. Χαιρετίζουμε το γεγονός ότι ο υπουργός Χρίστος Δήμας εξετάζει πια την επέκταση μέσων σταθερής τροχιάς και αποτελεί μια φυσιολογική επέκταση», ανέφερε, τονίζοντας πως «το έθιμο με εξαγγελίες και ανακοινώσεις έργων στη ΔΕΘ πρότεινα να αντικατασταθεί με κάτι άλλο, με την ανακοίνωση των χρονοδιαγραμμάτων των έργων ώστε να υπάρχει δέσμευση όλων».

Οι στόχοι για τον τουρισμό

«Έχει αυξηθεί όντως η τουριστική κίνηση στη Θεσσαλονίκη, αλλά δεν είμαστε ικανοποιημένοι, χρειαζόμαστε κι άλλο. Η βιομηχανία τουρισμού της χώρας αυξάνεται αλλά της πόλης υστερεί. Έχουμε κάνει ένα master plan με τη βοήθεια μεγάλης εξειδικευμένης εταιρείας και το έχουμε καταθέσει στην κυβέρνηση, ενώ αποφασίσαμε να μετατρέψουμε την προηγούμενη τουριστική υπηρεσία του δήμου σε οργανισμό προώθησης και παραγωγής του τουριστικού προϊόντος», διευκρίνισε ο κ. Αγγελούδης.

«Ο τουρισμός ενδιαφέρει και τους επισκέπτες και τους ξενοδόχους και τους επαγγελματίες αλλά και πρέπει να κρατά και τους ιδιους τους τουρίστες ευχαριστημένους. Γι’ αυτό στόχος μας είναι το connectivity, η συνδεσιμότητα. Αυτό ήταν που μας ώθησε ήδη από την πρώτη χρονιά να έχουμε δύο νέες εταιρείες που έχουν συνδεθεί με τη Θεσσαλονίκη -μία με Σμύρνη και μία ακόμη με Βαρσοβία και Πολωνία- και στοχεύουμε άλλες έξι. Υπολογίζουμε πως έχει αυξηθεί κατά 5-7% η τουριστική κίνηση χωρίς να μπορούμε να υπολογίσουμε τα AirBnb».

Η περιπέτεια της ΔΕΘ

Σχετικά με τις κινήσεις της νέας διοίκησης μίλησε ο Στέλιος Αγγελούδης σχετικά με τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ. «Προσπαθούσαμε να βάλουμε σε πραγματικές βάσεις τον δήμο Θεσσαλονίκης πριν 19 μήνες για το θέμα της ΔΕΘ με ένα πολύ ωραία σχέδιο με κτίρια και μια δικαιολογημένη αντίδραση για το πράσινο. Για εμάς όμως δεν τίθεται θέμα μετεγκατάστασης. Κανέανς δήμαρχος της Θεσσαλονίκης δεν θα ήθελε να χάσει ένα ισχυρό asset πολιτιστικό και οικονομικό, όπως η ΔΕΘ».

«Για εμάς το ερώτημα θα έπρεπε να είναι άλλο: είστε ικανοποιημένοι από όσα προγραμματίζονται; Όχι – η πόλη δεν χρειάζεται ένα real estate αλλά ένα μεγάλο μητροπολιτικό πάρκο και το μικρότερο κτιριακό αποτύπωμα. Άκουσα τον πρωθυπουργό να κάνει αποδεκτή την πρόταση αυτή και με την ίδια ικανοποίηση άκουσα να αποδέχονται την άποψη αυτή ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ. Το ζήτησα με άμεσο τρόπο από τη συνάντηση με τους φορείς και περιμένουμε σχετικές ενημερώσεις από το Υπερταμείο για να τοποθετηθούμε. Δεν χρειάζεται να καθυστερήσουμε κι άλλα χρόνια με συζητήσεις, για να μην είναι η ΔΕΘ ακόμη ένα ματαιωμένο σχέδιο», κατέληξε ο κ. Αγγελούδης

OT Originals
Περισσότερα από 89η ΔΕΘ

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο