Home Depot: Η εξαγορά – μαμούθ των 5,5 δισ. και η στρατηγική επαναφοράς των πελατών

Με νέα εξαγορά-κλειδί, ελπίζονει να ανατρέψει την πτώση της κίνησης στα καταστήματά της και να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών

Home Depot: Η εξαγορά – μαμούθ των 5,5 δισ. και η στρατηγική επαναφοράς των πελατών

Η Home Depot, ο κολοσσός της λιανικής πώλησης υλικών ανακαίνισης και κατασκευής, βρέθηκε τον τελευταίο χρόνο αντιμέτωπη με ένα παράδοξο: παρότι οι συνολικές πωλήσεις στις ΗΠΑ κατέγραψαν αύξηση 1,4% το δεύτερο τρίμηνο, η φυσική επισκεψιμότητα στα καταστήματα, σύμφωνα με το Placer.ai,  παρουσίασε πτώση 2,6% σε σχέση με πέρυσι.

Το φαινόμενο αυτό δείχνει ότι οι πελάτες εξακολουθούν να ξοδεύουν, αλλά με μεγαλύτερη προσοχή. Οι μικρότερες και καθημερινές αγορές συνεχίζονται, ενώ τα μεγάλα έργα ανακαίνισης καθυστερούν, κυρίως λόγω των υψηλών επιτοκίων και της ακριβής αγοράς κατοικίας, αναφέρει ρεπορτάζ του The Street.

 Αυτή η διπλή εικόνα, της αύξησης μεν των πωλήσεων αλλά της μείωσης της επισκεψιμότητας  δείχνει ότι η εταιρεία χρειάζεται νέες στρατηγικές για να ανακτήσει την εμπιστοσύνη και την εμπλοκή των πελατών.

Η πίεση στη Home Depot από την αγορά ακινήτων

Η αμερικανική αγορά κατοικίας παραμένει σφιχτή.

Το μέσο επιτόκιο 30ετούς στεγαστικού δανείου ξεπερνά το 6% από το 2022, γεγονός που έχει βάλει «φρένο» στα μεγάλα έργα που συνήθως απαιτούν δανεισμό.

Την ίδια στιγμή, η μέση τιμή πώλησης κατοικιών τον Ιούλιο έφτασε τα 422.400 δολάρια, ενώ τα απούλητα ακίνητα αυξήθηκαν κατά 0,6%.

«Η θερινή περίοδος αγοράς σπιτιών ήταν κατώτερη των προσδοκιών, καθώς οι υψηλές υποθήκες κράτησαν πολλούς αγοραστές σε αναμονή», εξηγεί ο Ruben Gonzalez, επικεφαλής οικονομολόγος της Keller Williams.

Αυτή η στασιμότητα επηρεάζει άμεσα τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά υλικών, όπως η Home Depot, αφού οι ιδιοκτήτες διστάζουν να επενδύσουν σε μεγάλες ανακαινίσεις.

Η στρατηγική εξαγορά

Σε αυτό το περιβάλλον αβεβαιότητας, η Home Depot αποφάσισε να κινηθεί επιθετικά.

Με εξαγορά 5,5 δισ. δολαρίων, ενσωμάτωσε τη GMS – έναν από τους μεγαλύτερους διανομείς γυψοσανίδων, συστημάτων οροφής και μεταλλικών κατασκευών.

Η κίνηση αυτή δεν αφορά μόνο τη διεύρυνση της γκάμας προϊόντων. Στόχος είναι να προσφέρει σε επαγγελματίες εργολάβους  καλύτερες λύσεις διανομής, υποστήριξης και υπηρεσιών, ώστε να μπορούν να ολοκληρώνουν τα έργα τους πιο γρήγορα και αποτελεσματικά.

Από την SRS στη GMS – ένα διπλό στοίχημα

Η συμφωνία με την GMS ακολουθεί μια άλλη εξαγορά, εκείνη της SRS Distribution το 2024, ύψους 18,25 δισ. δολαρίων. Η SRS εξειδικεύεται σε προϊόντα για στέγες, κήπους και πισίνες. Με τη GMS πλέον θυγατρική της SRS, η Home Depot δημιουργεί ένα ισχυρό οικοσύστημα προμηθευτών, ικανό να καλύψει ολόκληρο το φάσμα των έργων ανακαίνισης και κατασκευής.

Ουσιαστικά, η εταιρεία επιχειρεί να εδραιώσει μια «αλυσίδα αξίας» που ξεκινά από τις πρώτες ύλες και φτάνει μέχρι την τελική εξυπηρέτηση του εργολάβου ή του καταναλωτή.

Ο CEO της Home Depot, Ted Decker, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Θέλουμε να εξυπηρετούμε τον επαγγελματία σε κάθε στάδιο του έργου του. Με τον συνδυασμό SRS και GMS αποκτούμε νέες δυνατότητες, νέες κατηγορίες προϊόντων και ισχυρότερες σχέσεις με τους πελάτες μας».

Τι σημαίνει αυτό για την αγορά

Για την Home Depot, οι επαγγελματίες εργολάβοι αποτελούν κρίσιμο κομμάτι της πελατειακής βάσης. Ακόμα και σε περιόδους οικονομικής πίεσης, η ζήτηση για μικρότερες ή αναγκαίες εργασίες ανακαίνισης παραμένει. Έτσι, η στρατηγική εστιάζει στο να γίνει ο απόλυτος συνεργάτης των Pro, προσφέροντάς τους πρόσβαση σε προϊόντα, γρήγορη διανομή και χρηματοδοτικές επιλογές.

Η προσαρμογή αυτή αντανακλά και μια γενικότερη τάση: οι εταιρείες λιανικής δεν αρκούνται πλέον στο να πουλάνε προϊόντα. Θέλουν να «δέσουν» τους πελάτες τους με υπηρεσίες, υποστήριξη και ολοκληρωμένες λύσεις.

Η Home Depot βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι.

Από τη μία, η επιφυλακτικότητα των καταναλωτών πιέζει τις πωλήσεις σε μεγάλα έργα.

Από την άλλη, οι στρατηγικές εξαγορές της GMS και της SRS δείχνουν μια ξεκάθαρη πρόθεση: να ενισχύσει τη θέση της ως ηγέτιδα δύναμη στην αγορά υλικών οικοδομής και ανακαίνισης.

Με αυτές τις κινήσεις, η εταιρεία δεν επενδύει μόνο σε προϊόντα, αλλά και σε σχέσεις, δίκτυα και υποδομές.

Αν η στρατηγική αποδώσει, η Home Depot μπορεί να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των πελατών και να μετατρέψει την οικονομική αβεβαιότητα σε ευκαιρία ανάπτυξης.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο