89η ΔΕΘ – OT FORUM – Πελτέκης: Βάλαμε πολύ ψηλά τον πήχη του ΚΘΒΕ

Στο OT FORUM o καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, Αστέρης Πελτέκης

89η ΔΕΘ – OT FORUM – Πελτέκης: Βάλαμε πολύ ψηλά τον πήχη του ΚΘΒΕ

Για την πορεία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, τις παραγωγές που ετοιμάζονται αλλά και τις πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί μίλησε στο OT FORUM και τους δημοσιογράφους Χρήστο Κολώνα και Γιάννη Μπασκάκη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, Αστέρης Πελτέκης.

Ο κ. Πελτέκης ανοίγοντας τη συζήτηση τόνισε ότι τον επόμενο «μήνα  θα γίνει η παρουσίαση ενός καλλιτεχνικού και οικονομικού απολογισμού και αυτό που θέλω να πω πρωτίστως, είναι ότι υπάρχει θετικό πρόσημο».

Εξήγησε ότι «παραλαμβάνοντας το κρατικό θέατρο στις αρχές Μάρτιο του ’22, όταν ήμασταν μεταξύ πανδημίας και επαναφοράς στην ζωή τα πράγματα φαινόταν δύσκολα».

« Ευτυχώς συνέβη το εξής, ο κόσμος επειδή κλείστηκε πάρα πολύ στο σπίτι του, εκτίμησε την αξία του ζωντανού και της επικοινωνίας, οπότε αυτό σε συνδυασμό με μία σειρά επιλογών, οι οποίες προφανώς είχανε στόχο να είναι θελκτικές, λειτούργησε πάρα πολύ δυναμικά και με πολύ ωραίο τρόπο και αυτό είχε ως αποτέλεσμα μία πλουραλιστική παραγωγή αφενός και αφετέρου και κάποια έσοδα για το θέατρο, ώστε να μπορεί να κάνει ακόμα μεγαλύτερες και περισσότερες παραγωγές», υπογράμμισε και ότι η πανδημία ουσιαστικά έπαιξε ρόλο στο να αυξηθεί η ανταπόκριση του κόσμου απέναντι στο θέατρο συνολικά: «Το ζωντανό θέαμα έχει τη μοναδικότητα της γέννησης και του θανάτου ταυτόχρονα μπροστά στα μάτια μας για μία και μοναδική φορά, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει με τον κινηματογράφο, δεν συμβαίνει με την τηλεόραση και αυτή είναι και η μαγεία του θεάτρου», εξηγεί και επισημαίνει: «Νομίζω ότι η ανάγκη αυτή έδωσε μία καινούργια ώθηση στα θεατρικά πράγματα και αυτό διήρκησε και αρκετά μετά από αυτή την πανδημία, πράγμα πολύ ουσιαστικό».

Μεγάλη ανταπόκριση

Ο κ. Πελτέκης υπογραμμίζει ότι αυτό είχε ένα συνολικά θετικό αποτέλεσμα, το οποίο αποτυπώνεται σε πολύ μεγάλη αύξηση του κοινού κατά 30-40%, με την πληρότητα στις μεγάλες σκηνές να φτάνει το 55%- 60%: «Μιλάμε για αίθουσες των 650 και 700 θέσεων, ενώ στα μικρές σκηνές η πληρότητα άγγιξε το 85%-90%»

«Ευελπιστούμε ότι και η φετινή χρονιά θα είναι πολύ καλή, αν και βάλαμε πολύ ψηλά τον πήχη και είναι πολύ δύσκολο να ανταγωνιστούμε τον ίδιο μας τον εαυτό πλέον», τονίζει.

«Το βασικότερο είναι ότι το κρατικό θέατρο μπορεί με αυτούς τους πόρους να αρχίσει να είναι δημιουργικό και παραγωγικό και να στηρίζεται και στις δικές του δυνάμεις», υπογραμμίζει και προσθέτει: «Με ένα μοντέλο το οποίο εισήγαγα στο θέατρο στην πόλη της Θεσσαλονίκης, το οποίο θεωρώ ότι λειτούργησε και είναι αναγκαίο λόγω της έλλειψης μεγάλων και πολλών παραγωγών, αύξησα τις παραγωγές του θεάτρου με στόχο να παίζονται λιγότερο χρονικό διάστημα, ώστε αυτές οι μεγάλες αίθουσες να μένουν άδειες για μεγάλα χρονικά διαστήματα».

Ο κ. Πελτέκη στη συνέχεια μίλησε για τις παραγωγές, οι οποίες ετοιμάζονται για το επόμενο διάστημα, αλλά και για τα Δημήτρια: «Όλοι οι φορείς της πόλης, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και το Μέγαρο Μουσικής συνεργαζόμαστε ώστε να αναβαθμίσουμε τις παραστάσεις τις οποίες θα παράγουμε και να φιλοξενήσουμε στο φεστιβάλ των Δημητρίων».

Για την εξωστρέφεια

Τέλος ερωτήθηκε για πώς το κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος δουλεύει προς αυτή την κατεύθυνση της εξωστρέφειας: «Η εξωστρέφεια είναι από τα ζητούμενα. Η Ελλάδα οφείλει στον εαυτό της να εξαγάγει αυτό το μοναδικό προϊόν του πολιτισμού, στη φιλοσοφία, στο θέατρο αλλά και σε όλα τα πεδίο των ανθρωπιστικών επιστημών στα οποία είμαστε πρωτοπόροι. Νομίζω ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί μία έξοδο προς την Ευρώπη, από τα Βαλκάνια και μία είσοδο της Ευρώπης προς τα Βαλκάνια. Πατάει με το ένα πόδι, δηλαδή στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη γειτονιά μας στα Βαλκάνια και με το άλλο στην Δυτική Ευρώπη, στην βόρεια ας το πούμε Ευρώπη, οπότε οφείλουμε να έχουμε μία δράση».

Και προσθέτει ότι σε αυτό το πλαίσιο ξεκίνησε μία δράση με δική του πρωτοβουλία: «Έκανα μία πρόταση στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Ελλάδος και συγκαλέσαμε, προκαλέσαμε και προσκαλέσαμε ένα συνέδριο πέρυσι τον Μάρτιο με σκοπό να δούμε αν υπάρχει ανάγκη ίδρυσης ενός διαβαλκανικού δικτύου παραστατικών τεχνών και αν υπάρχει, με ποιον τρόπο θα συμβεί και αν συμβεί, με ποιο τρόπο θα είναι και οικονομικά βιώσιμη».

Σύμφωνα με τον ίδιο η πρωτοβουλία είχε μεγάλη ανταπόκριση με συμμετοχές από όλες τις χώρες της Βαλκανικής: «Έγινε μία πολύ ωραία ζύμωση και από τα συμπεράσματα και τις εισηγήσεις του Συνεδρίου προέκυψε ότι θα πάμε να συστήσουμε consortium»

«Στις πρώτες δράσεις του 20 -27 Σεπτεμβρίου θα γίνει το πρώτο σχολείο αρχαίου δράματος με συμμετοχή φοιτητών από τα Βαλκάνια και την Ελλάδα. Θα είναι 3 μέρες θεωρητική κατεύθυνση στην Πάτρα με καθηγητές από τα ελληνικό ανοιχτό πανεπιστήμιο. Μετά μία εκδρομή στην Επίδαυρο, όπου οι φοιτητές θα προσπαθήσουνε να κάνουνε μία δράση στον χώρο του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου και θα ολοκληρωθεί στη Δωδώνη, όπου έχουμε και τη σημαντικότατη αρωγή εκεί του δημάρχου και του φεστιβάλ Δωδώνης».

OT Originals
Περισσότερα από 89η ΔΕΘ

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο