Στους αγώνες ταχύτητας η στρατηγική μπορεί να καθορίσει την έκβαση ενός Grand Prix.
Στην πραγματική ζωή, ο Τζον Έλκαν, πρόεδρος της Ferrari, επέλεξε επίσης μια «έξυπνη στροφή»: άφησε πίσω του μια μακρόχρονη δικαστική μάχη με τις ιταλικές αρχές, προτιμώντας έναν ακριβό συμβιβασμό και έναν χρόνο κοινωνικής εργασίας αντί μιας αβέβαιης δίκης.
Η συμφωνία που έβαλε τέλος στην ένταση με τον πρόεδρο της Ferrari
Ο Τζον Έλκαν, που είναι επίσης επικεφαλής της Stellantis, επέλεξε να τερματίσει την πολυετή διαμάχη για τα κληρονομικά ζητήματα, με ένα πακέτο συμβιβασμού ύψους 183 εκατ. ευρώ και τον χρόνο της κοινωνική εργασίας, αναφέρει σε θέμα του το BBC News.
Παρά το μεγάλο ποσό που θα καταβληθεί, οι δικηγόροι του Έλκαν ξεκαθάρισαν ότι η συμφωνία δεν ισοδυναμεί με ομολογία ευθύνης.
Αντίθετα, την παρουσίασαν ως μια «οριστική διευθέτηση» που προστατεύει την οικογένεια από περαιτέρω φθορά στη δημόσια εικόνα της.
Από την αυτοκρατορία Ανιέλι στις δικαστικές αίθουσες
Η υπόθεση έχει τις ρίζες της στην περιουσία της Μαρέλα Καρράτσιλο, συζύγου του Τζιάνι Ανιέλι, που απεβίωσε το 2019.
Η οικογένεια Ανιέλι, συνώνυμο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιταλία, βρέθηκε αντιμέτωπη με κατηγορίες για αδήλωτα περιουσιακά στοιχεία και εισοδήματα.
Η εισαγγελία υποστήριζε ότι τα τρία αδέλφια, Τζον, Λάπο και Τζινέβρα, δεν δήλωσαν περίπου 1 δισ. ευρώ σε περιουσιακά στοιχεία και σχεδόν 250 εκατ. ευρώ σε έσοδα.
Η σκιά της οικογενειακής διαμάχης
Πίσω από το φορολογικό ζήτημα κρύβεται και μια άλλη, πιο προσωπική διαμάχη: η μητέρα τους, Μαργκερίτα Ανιέλι, αμφισβητεί συμφωνίες που υπέγραψε το 2004, διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο για τα παιδιά της από δεύτερο γάμο.
Οι δικαστικές αίθουσες παραμένουν ανοιχτές γι’ αυτό το κεφάλαιο, δημιουργώντας ένα ακόμη πεδίο σύγκρουσης στην οικογένεια.
Ο Έλκαν ανάμεσα σε πίστα και κοινωνική εργασία
Ενώ συχνά εμφανίζεται στα paddock της Formula 1, αυτή τη φορά ο Έλκαν καλείται να περάσει χρόνο σε χώρους κοινωνικής φροντίδας.
Σύμφωνα με ιταλικά μέσα, η κοινωνική εργασία του μπορεί να λάβει χώρα είτε σε δομή για ηλικιωμένους είτε σε κέντρο υποστήριξης ατόμων με προβλήματα εξάρτησης.
Νέα σελίδα για τον διάδοχο
Ο Έλκανν, που ανέλαβε τα ηνία της Ferrari το 2018 και της Stellantis το 2021, δείχνει αποφασισμένος να κλείσει γρήγορα το κεφάλαιο αυτό.
Αν ολοκληρώσει με επιτυχία την κοινωνική εργασία, οι κατηγορίες σε βάρος του θα σβηστούν οριστικά.
Έτσι, ο κληρονόμος της δυναστείας Ανιέλι θα μπορέσει να επιστρέψει απερίσπαστος στο τιμόνι δύο από τις πιο εμβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.