Tο αυτοκίνητο παρέμεινε το κύριο μέσο μεταφοράς επιβατών σε ολόκληρη την ΕΕ και το 2023, όπως προκύπτει από στοιχεία της Eurostat, ακολουθούμενο από τα αεροπλάνα, τα λεωφορεία, πούλμαν ή τρόλεϊ, τα τρένα και τα θαλάσσια σκάφη.
Τα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 70,6% των συνολικών επιβατοχιλιομέτρων (1 επιβατοχιλιόμετρο -pkm – είναι η μονάδα μέτρησης που αντιπροσωπεύει τη μεταφορά ενός επιβάτη με ένα καθορισμένο μέσο μεταφοράς -οδικό, σιδηροδρομικό, αεροπορικό, θαλάσσιο, εσωτερικές πλωτές οδούς κ.λπ.- σε απόσταση ενός χιλιομέτρου) σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας μείωση 1,8 ποσοστιαίων μονάδων (π.μ.) σε σύγκριση με το 2022.
Οι μεταφορές με αεροπλάνο αποτελούσαν το 14,7% των συνολικών επιβατοχιλιομέτρων, σημειώνοντας αύξηση 1,6 π.μ. σε σύγκριση με το 2022.
Τα λεωφορεία, τα πούλμαν ή τα τρόλεϊ ακολούθησαν με 7,2% (μείωση 0,2 π.μ.), τα τρένα αντιπροσώπευαν το 7,1% (αύξηση 0,3 π.μ.) και τα θαλάσσια σκάφη το 0,4% (σταθερά σε σύγκριση με το 2022).
Ποιες χώρες προτιμούν για τις μεταφορές το αυτοκίνητο
Τα υψηλότερα μερίδια μεταφορών αυτοκινήτων καταγράφηκαν στη Λιθουανία (85,7% του συνόλου των επιβατοχιλιομέτρων), την Ολλανδία (77,1%) και τη Φινλανδία (76,4%).
Η Κροατία κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο επιβατοχιλιομέτρων αεροπορικών μεταφορών (43,5%), ακολουθούμενη από τη Βουλγαρία (29,0%) και την Κύπρο (27,4%).

Η Μάλτα κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο μεταφορών με λεωφορεία, πούλμαν ή τρόλεϊ (15,8% του συνόλου των επιβατοχιλιομέτρων), ακολουθούμενη από την Ιρλανδία (15,4%) και την Εσθονία (12,0%).
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην Ολλανδία (10,9% του συνόλου των επιβατοχιλιομέτρων), την Αυστρία (10,5%) και τη Γαλλία (9,1%).
Η Κροατία κατέγραψε το μεγαλύτερο μερίδιο επιβατοχιλιομέτρων για θαλάσσιες μεταφορές (2,4%), ακολουθούμενη από την Εσθονία (2,3%) και τη Φινλανδία (2,1%).
Αυτή η είδηση σηματοδοτεί την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας , η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο από τις 16 έως τις 22 Σεπτεμβρίου με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη βιώσιμη αστική κινητικότητα.