GM: Συνομιλίες για επέκταση της κοινοπραξίας στην Κίνα καθώς η ζήτηση ανακάμπτει

Οι συνομιλίες μεταξύ GM και SAIC Motor βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο

GM: Συνομιλίες για επέκταση της κοινοπραξίας στην Κίνα καθώς η ζήτηση ανακάμπτει

Σε προκαταρκτικές συνομιλίες βρίσκεται η General Motors (GM) για την ανανέωση της μακροχρόνιας κοινοπραξίας της με την κινεζική SAIC Motor, σηματοδοτώντας την αυξανόμενη αισιοδοξία της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τις δραστηριότητές της στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, μετά από χρόνια παρακμής.

Οι δύο πλευρές διερευνούν στοιχεία μιας πιθανής συμφωνίας, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων οχημάτων και των εργοστασίων που θα εμπλέκονται σε περίπτωση επίτευξης συμφωνίας, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Οι συνομιλίες βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και οι τελικοί όροι δεν έχουν ακόμη συμφωνηθεί, δήλωσαν τα άτομα, τα οποία ζήτησαν να μην κατονομαστούν επειδή οι συνομιλίες είναι ιδιωτικές.

Η προσπάθεια αναβίωσης της σχεδόν 30ετούς συνεργασίας της GM και της SAIC σηματοδοτεί μια αλλαγή στο κλίμα σε σχέση με ένα χρόνο πριν

Αναβίωση 30ετούς συνεργασίας GM- SAIC

Η προσπάθεια αναβίωσης της σχεδόν 30ετούς συνεργασίας της GM και της SAIC σηματοδοτεί μια αλλαγή στο κλίμα σε σχέση με ένα χρόνο πριν, όταν οι δύο εταιρείες μείωναν θέσεις εργασίας στο πλαίσιο μιας αναδιάρθρωσης ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν περιορίσει τις δραστηριότητές τους στην Κίνα, καθώς οι εγχώριοι παίκτες έχουν αναλάβει μεγαλύτερο έλεγχο της αγοράς. Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Stellantis, η οποία κατασκευάζει τα αυτοκίνητα Jeep, έχουν αποχωρήσει από παρόμοιες κοινοπραξίες με κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το εάν η συμφωνία της GM με την SAIC θα διαλυθεί το 2027, με την αμερικανική εταιρεία να παραμένει στην Κίνα ως κυρίως εξαγωγέας μικρών, φθηνών μοντέλων.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι σχεδίαζε να ξεκινήσει συνομιλίες για την ανανέωση της κοινοπραξίας της με την SAIC.

Η Κίνα ήταν ένα τεράστιο κέντρο κέρδους για την GM, με κάποια στιγμή να αποκομίζει κέρδη 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως. Ήταν η μεγαλύτερη αγορά της GM για περισσότερο από μια δεκαετία, μέχρι που μια πτώση στις παραδόσεις οδήγησε τις ΗΠΑ να ανακτήσουν την πρώτη θέση το 2023. Πιο πρόσφατα, η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ βρέθηκε απροετοίμαστη από μια ταχεία μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα που άφησε τις ξένες μάρκες να προσπαθούν να καλύψουν τη διαφορά από εγχώριους παραγωγούς όπως η BYD Co.

Η GM βλέπει τώρα μια ευκαιρία να διατηρήσει τις δραστηριότητές της στην Κίνα, οι οποίες πρόσφατα έχουν δείξει σημάδια αισιοδοξίας.

Μέχρι στιγμής φέτος, η εταιρεία ανέφερε κέρδη 116 εκατομμυρίων δολαρίων, αν και αυτές οι δραστηριότητες αποφέρουν περισσότερα από αυτό, επειδή τα κέρδη από τα εξαγόμενα οχήματα αναφέρονται από τις περιοχές που τα πωλούν. Η GM έχασε 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια στην Κίνα το 2024.

Αύξηση πωλήσεων στο πρώτο εξάμηνο

Οι πωλήσεις της GM στην Κίνα έχουν αυξηθεί κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, συμπεριλαμβανομένης μιας αύξησης 20% το δεύτερο τρίμηνο στα 447.000 οχήματα. Μια δεύτερη κοινοπραξία με την SAIC και την Wuling Motors Holdings Ltd. σημείωσε επιτυχία πουλώντας μικρά ηλεκτρικά οχήματα και εξάγοντας βενζινοκίνητα μοντέλα, πολλά από αυτά στο Μεξικό, όπου τα οικονομικά μοντέλα Chevrolet βρίσκουν αγοραστές.

Οι παραδόσεις μαρκών όπως η Buick και η Cadillac στην Κίνα αυξήθηκαν σχεδόν κατά 30% τους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους, ενώ η κοινοπραξία Wuling, με χαμηλότερες τιμές, σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 37% την ίδια περίοδο.

Ο οικονομικός διευθυντής της GM, Πολ Τζέικομπσον, νωρίτερα αυτόν τον μήνα δήλωσε ότι η επιχείρηση μπορεί να συμβάλει σημαντικά στο μέλλον.

«Παρά το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις στην Κίνα δεν είναι όπως ήταν παλιά και πιθανότατα δεν θα είναι ποτέ όπως ήταν παλιά, εξακολουθούμε να είμαστε κερδοφόροι εκεί και το κάνουμε με πολύ μεγαλύτερη κεφαλαιακή αποδοτικότητα», δήλωσε ο Jacobson σε συνέδριο επενδυτών στις 16 Σεπτεμβρίου.

Παρά τη βελτίωση, η απόδοση της GM στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας διέρχεται έναν παρατεταμένο πόλεμο τιμών και αντιμετωπίζει πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα που έχει θέσει σε ακινησία εργοστάσια που παράγουν συμβατικά βενζινοκίνητα οχήματα.

Για να ανταγωνιστεί καλύτερα στον πόλεμο τιμών, η SAIC μείωσε τις τιμές των αυτοκινήτων και εισήγαγε σταθερές τιμές για τα νέα μοντέλα από πέρυσι, όπως για το ανανεωμένο Cadillac CT5 sedan, το οποίο ξεκινά από 206.900 γουάν (περίπου 29.100 δολάρια).

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο