Anya Hindmarch: Η βρετανίδα σχεδιάστρια που έκανε την τσάντα εργαλείο διπλωματίας

Από την Νταούινγκ Στριτ μέχρι τον Λευκό Οίκο, οι δημιουργίες της Anya Hindmarch αποδεικνύουν πως η μόδα μπορεί να λειτουργήσει ως διακριτική, αλλά ισχυρή, μορφή διπλωματίας

Anya Hindmarch: Η βρετανίδα σχεδιάστρια που έκανε την τσάντα εργαλείο διπλωματίας

Το δώρο μιας τσάντας Anya Hindmarch στη Μελάνια Τραμπ δεν ήταν τυχαίο.

Αντίθετα, ήταν μια ακόμη απόδειξη ότι η βρετανική μόδα μπορεί να εκπέμψει «ήπια δύναμη» (soft power) μέσα από προσεκτικά επιλεγμένα αξεσουάρ.

Η συγκεκριμένη σχεδιάστρια, γνωστή για τον παιχνιδιάρικο αλλά εκλεπτυσμένο χαρακτήρα των συλλογών της, έχει δει τις τσάντες της να συνοδεύουν προσωπικότητες από την Πριγκίπισσα Νταϊάνα μέχρι την σημερινή Πριγκίπισσα της Ουαλίας, επισημαίνουν οι Financial Times σε σχετικό τους θέμα για την σχεδιάστρια.

 Anya Hindmarch: Από το λανσάρισμα μέχρι την αναγνώριση

Η Anya Hindmarch ξεκίνησε το 1987, σε ηλικία μόλις 18 ετών.

Με τολμηρές ιδέες – όπως τσάντες με φωτογραφίες, τσάντες με χαμογελαστά emojis ή ακόμα και πορτοφόλια εμπνευσμένα από τα Corn Flakes – κέρδισε το ενδιαφέρον των Βρετανών υψηλών κύκλων.

Οι εξατομικευμένες δημιουργίες της, όπως οι τσάντες με μονόγραμμα, έγιναν σήμα κατατεθέν για εμβληματικές προσωπικότητες.

Μεγάλο κύρος, μικρό αποτύπωμα

Παρά την ισχυρή επιρροή σε πολιτικούς και βασιλικούς κύκλους, η εταιρεία της δεν πλησιάζει σε οικονομικά μεγέθη κολοσσών όπως η Burberry ή η Mulberry.

Με κύκλο εργασιών 24,1 εκατ. λίρες το 2024 και ζημίες προ φόρων, η Anya Hindmarch εξακολουθεί να λειτουργεί περισσότερο ως σύμβολο βρετανικής κομψότητας παρά ως γίγαντας πολυτελείας.

Επιμονή στην ανεξαρτησία

Η ίδια έχει δηλώσει πως απέρριψε πολλές φορές προτάσεις εξαγοράς από μεγάλους οίκους.

Η Hindmarch είχε δηλώσει παλιότερα στους Financial Times ότι είχε την ευκαιρία να πουλήσει την επιχείρηση σε κολοσσούς του κλάδου των πολυτελών προϊόντων «πολλές φορές, αλλά δεν ήθελα ποτέ να παραδώσω τον έλεγχο. Όλοι χτυπούσαν την πόρτα μας».

Αφού αποχώρησε από τη διοίκηση της επιχείρησης το 2011, επέστρεψε ως διευθύνουσα σύμβουλος το 2019 και ανέκτησε τον έλεγχο της πλειοψηφίας το 2023, με τη στήριξη της οικογένειας Marandi, που δραστηριοποιείται στο χώρο της μόδας.

Σήμερα η επιχείρηση διαθέτει 15 καταστήματα διεθνώς και ένα «χωριό μόδας» στο δυτικό Λονδίνο.

Διπλωματία μέσα από το στυλ

Δεν είναι η πρώτη φορά που μια τσάντα της αξιοποιείται ως διπλωματικό εργαλείο.

Από την Καρλά Μπρούνι το 2012 μέχρι την Μελάνια Τραμπ σήμερα, τα αξεσουάρ της Hindmarch λειτουργούν ως κομψές γέφυρες επικοινωνίας.

Από το “I’m not a plastic bag” στο σήμερα

Η παγκόσμια αναγνώριση ήρθε το 2007 με την καμβά tote “I’m not a plastic bag”, που έγινε viral και σημάδεψε τη συζήτηση για την αειφορία.

Σήμερα, η σχεδιάστρια συνεχίζει το ίδιο αφήγημα με την updated εκδοχή “I Am A Plastic Bag”, φτιαγμένη από ανακυκλωμένα υλικά, ενώ ταυτόχρονα επιστρέφει στη μαζική αγορά με πιο προσιτές συλλογές.

Η ιστορία της Anya Hindmarch δείχνει πως η μόδα, ακόμη και μέσα από μια τσάντα, μπορεί να ασκήσει επιρροή πολύ πέρα από τις βιτρίνες.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο