Σε μια περίοδο που οι καταναλωτές ξοδεύουν πιο προσεκτικά και οι λιανέμποροι περιορίζουν τα αποθέματά τους, η εταιρεία Coty αποφασίζει να αφήσει στην άκρη το παραδοσιακό της «χαρτί» στο μαζικό μακιγιάζ και να επενδύσει στη δύναμη που μυρίζει… επιτυχία: τα αρώματα.
Σχεδόν μια δεκαετία μετά την εξαγορά-ρεκόρ των $12,5 δισ. από την Procter & Gamble, η Coty βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο, αυτή τη φορά με σενάρια πώλησης ονομάτων που έγραψαν ιστορία στον κόσμο της ομορφιάς, όπως οι Rimmel και Max Factor, αναφέρουν σε ρεπορτάζ τους οι Financial Times.
Με νέα πρόσωπα στην ηγετική ομάδα και ένα φιλόδοξο σχέδιο αναθεώρησης, η εταιρεία θέλει να βάλει ξεκάθαρα όρια στο τι σημαίνει για εκείνη κερδοφορία και ανάπτυξη.
Στροφή στη στρατηγική με άρωμα κερδοφορίας για την Coty
Σύμφωνα με τους FT, η Coty, εισηγμένη σε Παρίσι και Νέα Υόρκη και ελεγχόμενη από την επενδυτική JAB Holding, ανακοίνωσε πως προχωρά σε «στρατηγική αναθεώρηση» που περιλαμβάνει συνεργασίες, αποεπενδύσεις ή και spin-offs. Στόχος της είναι να ενισχύσει τον ισολογισμό της και να αυξήσει την αξία για τους μετόχους, μετά την κατρακύλα 57% της μετοχής της τον τελευταίο χρόνο.
Στόχος της είναι να ενισχύσει τον ισολογισμό της και να αυξήσει την αξία για τους μετόχους, μετά την κατρακύλα 57% της μετοχής της τον τελευταίο χρόνο
Επιπλέον , η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα ενισχύσει την παρουσία της στον τομέα των αρωμάτων, ο οποίος αποτελεί βασικό μοχλό εσόδων και κερδών, αναφέρει το Reuters.
Η νέα στρατηγική στοχεύει στην ενοποίηση όλων των brands που σχετίζονται με το άρωμα και το «scenting», με στόχο να αποτελέσουν την αιχμή της ανάπτυξης του ομίλου.
Υπό εξέταση η αγορά μαζικού μακιγιάζ
Παράλληλα, η εταιρεία ξεκινά διαδικασία αναθεώρησης για τον τομέα του μαζικού μακιγιάζ, αξίας 1,2 δισ. δολαρίων, που περιλαμβάνει γνωστές μάρκες όπως τις CoverGirl, Rimmel, Sally Hansen και Max Factor, καθώς και την αυτόνομη δραστηριότητα στη Βραζιλία.
Η εταιρεία ξεκινά διαδικασία αναθεώρησης για τον τομέα του μαζικού μακιγιάζ, που περιλαμβάνει γνωστές μάρκες όπως τις CoverGirl, Rimmel, Sally Hansen και Max Factor
Οι επιλογές στο τραπέζι κυμαίνονται από στρατηγικές συνεργασίες μέχρι πιθανές πωλήσεις ή και spin-offs.
Το déjà vu των αποεπενδύσεων
Η κίνηση με την Rimmel και τη Max Factor θυμίζει την πώληση πλειοψηφικού πακέτου των Wella, Clairol, OPI και ghd στην KKR το 2020, υπνεθυμίζουν οι Financial Times.
Η Coty ελπίζει σε αντίστοιχο αποτέλεσμα ώστε να επικεντρωθεί εκεί όπου εξακολουθεί να κερδίζει έδαφος: στον κόσμο των αρωμάτων.
Το «βαρύ χαρτί» της αρωματοποιίας
Παρά τη γενικευμένη κόπωση στην αγορά καλλυντικών, τα αρώματα της Coty αποτελούν τον κινητήριο μοχλό της.
H CEO Σου Νάμπι τόνισε ότι η ενιαία διαχείριση μαζικής και πολυτελούς αρωματοποιίας –που συνεισφέρει σχεδόν 70% των πωλήσεων– θα δώσει μεγαλύτερη δυναμική στην ανάπτυξη.
Η βαριά κληρονομιά του 2015
Η JAB είχε στηρίξει την Coty το 2015 στην πολυσυζητημένη εξαγορά brands της Procter & Gamble, μεταξύ αυτών CoverGirl, Rimmel και Max Factor.
Το deal εκτόξευσε την Coty στην τρίτη θέση παγκοσμίως στη βιομηχανία καλλυντικών, αλλά φόρτωσε την εταιρεία με χρέος άνω των $7 δισ.
Από τα ντόνατ στα ασφάλιστρα
Η JAB Holding, που διαχειρίζεται την περιουσία της οικογένειας Ράιμαν, βλέπει πλέον τα καταναλωτικά της στοιχήματα να πιέζονται από τον πληθωρισμό και τη χαμηλή ζήτηση.
Έτσι, στρέφεται σε ασφαλιστικές και επενδυτικές δραστηριότητες, ενώ μειώνει την έκθεση σε brands όπως τα JDE Peet’s, Pret A Manger και Krispy Kreme.
Αναδιάρθρωση στην ηγεσία
Όπως αναφέρει το Reuters, η Coty τοποθέτησε τον Gordon von Bretten, μέλος του ΔΣ και πρώην Chief Transformation Officer, στη θέση του προέδρου του τομέα Consumer Beauty, ενώ θα ηγηθεί και της στρατηγικής αναθεώρησης.
Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης, οι Stefano Curti (Chief Brands Officer) και Alexis Vaganay (Chief Commercial Officer του τομέα Consumer Beauty) αποχωρούν από τις θέσεις τους.
Οι δηλώσεις της Nabi
«Το επόμενο βήμα του μετασχηματισμού μας αφορά τη σαφήνεια και την εστίαση», δήλωσε η Nabi.
Όπως πρόσθεσε, η νέα δομή θα προσφέρει καλύτερη στόχευση και μεγαλύτερη δυναμική στην αγορά του μαζικού μακιγιάζ, ενώ θα δώσει χώρο για blockbuster λανσαρίσματα και αναβάθμιση του prestige χαρτοφυλακίου της.