Λάμψα: Οι αυξημένες πληρότητες ώθησαν ψηλότερα τα έσοδα – Το αγκάθι του αυξημένου κόστους

Ο Όμιλος Λάμψα πραγματοποίησε πωλήσεις σε 57,02 εκατ. το α' εξάμηνο - Η τιμολογιακή πολιτική  

Λάμψα: Οι αυξημένες πληρότητες ώθησαν ψηλότερα τα έσοδα – Το αγκάθι του αυξημένου κόστους

Οι αυξημένες πληρότητες στη ναυαρχίδα του Ομίλου Λάμψα «Μεγάλη Βρετανία», αλλά και οι υψηλότερες τιμές στο «King George», ώθησαν ανοδικά τα έσοδά του στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Δεν κατάφεραν, ωστόσο, να καλύψουν τα αυξημένα κόστη πωληθέντων, με αποτέλεσμα την πτώση των κερδών του Ομίλου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το «Μεγάλη Βρετανία» δεν κατάφερε να «κρατήσει» τις τιμές ψηλά και κατέγραψε μείωση εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο, όπως επίσης και χαμηλότερη μέση τιμή δωματίου, σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο, παρά το γεγονός ότι συνολικά στον κλάδο των ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας καταγράφηκαν –έστω και οριακά– υψηλότερες μέσες τιμές δωματίου και έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο. Επιπλέον, χαμηλότερα κινήθηκαν οι επιδόσεις των δύο ξενοδοχείων στη Σερβία.

Ειδικότερα, ο Όμιλος Λάμψα, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, πραγματοποίησε πωλήσεις σε ενοποιημένο επίπεδο ύψους €57.020 χιλ., έναντι €56.122 χιλ. της αντίστοιχης περιόδου του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 2%. Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας (ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετανία» και «King George») ανήλθε σε €37.993 χιλ. από €36.651 χιλ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 4%.

Το περιθώριο μικτού κέρδους της Εταιρείας διαμορφώθηκε από 45,14% το 2024 σε 43,45% το 2025. Η μείωση των περιθωρίων, οφείλεται κυρίως στην αύξηση του κόστους πωληθέντων. Πιο συγκεκριμένα, οφείλεται σε επιβάρυνση με επιπλέον αμοιβές και έξοδα προσωπικού ύψους €1.428 χιλ. σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, καθώς και σε αύξηση των παροχών τρίτων ύψους €1.506 χιλ., που σχετίζονται με την αυξημένη δραστηριότητα των ξενοδοχείων.

Τα λειτουργικά αποτελέσματα του Ομίλου προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε κέρδη €13.353 χιλ. έναντι €17.595 χιλ. το 2024, παρουσιάζοντας μείωση κατά 24%. Αντίστοιχα, για τη μητρική εταιρεία τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε κέρδη €10.033 χιλ. από €11.031 χιλ. το 2024, παρουσιάζοντας μείωση κατά 9%. Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους του Ομίλου ανήλθαν σε κέρδη €5.443 χιλ., έναντι €9.074 χιλ. της συγκριτικής περιόδου 1.1-30.6.2024. Στη μητρική εταιρεία ανήλθαν σε κέρδη €4.162 χιλ., έναντι €5.273 χιλ. της αντίστοιχης περιόδου.

Όμιλος Λάμψα

Η εικόνα ανά ξενοδοχείο

Το Ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 4,39% σε σχέση με το 2024, ενώ το «King George» εμφάνισε αύξηση 2,61%. Το «Athens Capital» σημείωσε αύξηση 5,10%. Αντίθετα, τα ξενοδοχεία του Ομίλου στη Σερβία κατέγραψαν πτώση: το «Hyatt Regency Belgrade» μείωση 12,68% και το «Mercure Excelsior» μείωση 16,81%.

Εξετάζοντας τις επιδόσεις ανά ξενοδοχείο, σημειώνεται πτώση στη μέση τιμή δωματίου και στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο, του «Μεγάλη Βρετανία». Συγκεκριμένα, τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο διαμορφώθηκαν στα €328,83 έναντι €333,56 πέρυσι, η πληρότητα αυξήθηκε σε 69,21% από 66,01% και η μέση τιμή δωματίου μειώθηκε σε €475,14 από €505,31. Αντίθετα, το «King George» κατέγραψε αύξηση εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο σε €363,48 από €337,71 πέρυσι, με πληρότητα 80,83% έναντι 74,35% αλλά πτώση στη μέση τιμή δωματίου στα €449,68 έναντι €454,20. Το «Athens Capital» κινήθηκε ανοδικά και στους τρεις δείκτες: έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο €243,82 έναντι €227,59 πέρυσι, πληρότητα 78,67% έναντι 75,69% και μέση τιμή δωματίου €309,91 έναντι €300,69.

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση του Ομίλου, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 συνεχίστηκε η ικανοποιητική πορεία της Εταιρείας και του Ομίλου λόγω της σημαντικής ανάκαμψης του τουριστικού προϊόντος. Σημαντικές αλλαγές έχουν επέλθει και στους παράγοντες που επηρεάζουν το μείγμα των πωλήσεων, καθώς παρατηρείται μεγάλη αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό αναψυχής με αυξημένη μέση τιμή δωματίου, ενώ ο συνεδριακός τουρισμός και τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν αρχίσει να επανακάμπτουν σταδιακά.

Τα ξενοδοχεία πολυτελείας

Η δραστηριότητα του Ομίλου αποτυπώνεται και στα χρηματοοικονομικά μεγέθη της αγοράς ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας. Η πληρότητα δωματίων αυξήθηκε κατά 5,32% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2024, διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 73,3% έναντι 69,6%. Η μέση τιμή δωματίου αυξήθηκε κατά 1,2% φτάνοντας τα €247,45 έναντι €244,63 το 2024. Κατά συνέπεια, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε κατά 6,5%, στα €181,46 έναντι €170,38 πέρυσι.

Όμιλος Λάμψα

Επενδύσεις

Η Εταιρεία έχει ξεκινήσει και υλοποιεί με γοργούς ρυθμούς επένδυση άνω των €30 εκατ. μέσω της 100% θυγατρικής της «Ελάτος Αναπτυξιακή Μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε.» για τον ριζικό εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του «Elatos Resort», με στόχο τη δημιουργία ενός υψηλών προδιαγραφών ορεινού τουριστικού θερέτρου 12μηνης λειτουργίας. Επίσης, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες ανακαίνισης του ξενοδοχείου «Athens Capital Suites – MGallery Collection» της θυγατρικής «Ζαλοκώστα Τουριστική Μονοπρόσωπη Α.Ε. Αποκλειστικού Σκοπού» και από τις 15 Απριλίου 2025 έχει τεθεί σε λειτουργία. Η μονάδα διαθέτει 19 πολυτελείς σουίτες, μεταξύ των οποίων και μία Προεδρική Σουίτα, προσφέροντας εξατομικευμένες υπηρεσίες.

Δεν υπάρχουν ακυρώσεις

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 συνεχίστηκε η ικανοποιητική πορεία της Εταιρείας και του Ομίλου, χάρη στη σημαντική ανάκαμψη του τουριστικού προϊόντος των τελευταίων ετών, η οποία οδήγησε σε ιστορικά υψηλές επιδόσεις, αναφέρει η ανακοίνωση του Ομίλου. Κατά την περίοδο αυτή παρατηρείται σταθεροποίηση των μεγεθών σε υψηλά επίπεδα, με αυξητική τάση στα ξενοδοχεία της Αθήνας, ενώ μικρή υποχώρηση καταγράφουν τα δύο ξενοδοχεία στη Σερβία. Οι προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο παραμένουν θετικές και αναμένεται η χρήση να κλείσει με αύξηση εσόδων.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή θέτουν προκλήσεις για την παγκόσμια οικονομία. Ωστόσο, ο Όμιλος και η Εταιρεία δεν έχουν σημαντική έκθεση στις αγορές Ουκρανίας, Ρωσίας και Ισραήλ. Επίσης, οι επαφές με τα κύρια δίκτυα κρατήσεων (Βόρειας Αμερικής και Δυτικής Ευρώπης) επιβεβαιώνουν ότι δεν υφίστανται λόγοι ακυρώσεων ή περιορισμών στις μετακινήσεις. Σημαντικές αυξήσεις παρατηρήθηκαν στις τιμές σειράς προϊόντων (τρόφιμα, ποτά, αναλώσιμα, υλικά κ.λπ.) και στα μεταφορικά έξοδα λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων, επηρεάζοντας αρνητικά την κερδοφορία του Ομίλου και της Εταιρείας. Τέλος, διαπιστώθηκε αδυναμία εξεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού και αύξηση των εξόδων μισθοδοσίας.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο