Kering: Μπορεί να σώσει τελικά ο Luca De Meo την Gucci;

Το ρεκόρ της Kering για το τρίμηνο δίνει ελπίδα στην αγορά, καθώς ο De Meo «τρέχει» το σχέδιο αναβίωσης της Gucci

Kering: Μπορεί να σώσει τελικά ο Luca De Meo την Gucci;
Ο CEO της Kering Luca de Meo (αριστερά) και ο πρόεδρος και βασικός μέτοχος, Francois-Henri Pinault

Η ανακοίνωση και μόνο ενός φιλόδοξου σχεδίου για την αλλαγή προσανατολισμού της Gucci και την ενδυνάμωση του ομίλου Kering από τον νεοαφιχθέντα Luca De Meo , ανταμείφθηκε και με το παραπάνω απ0ό τους επενδυτές με την άνοδο της τιμής της μετοχής. Εάν ο νέος CEO τα καταφέρει, η μετοχή θα μπορούσε να σημειώσει ακόμη μεγαλύτερη άνοδο.

Αυτή είναι η άποψη αναλυτών όπως ο John San Marco της Neuberger Berman, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι ο De Meo έχει ήδη αρχίσει να θέτει τα θεμέλια για την ανάκαμψη, ορίζοντας νέο διευθυντή στη Gucci και δεσμευόμενος να μειώσει τα έξοδα. Οι μετοχές έχουν σημειώσει άνοδο 64% από τον Ιούνιο, όταν έγινε γνωστή η είδηση της ένταξής του στην εταιρεία.

Η άνοδος 53% το τρίτο τρίμηνο είναι η μεγαλύτερη τριμηνιαία άνοδος που έχει σημειώσει ποτέ η Kering

Η Kering περιμένει την Gucci

Η αναβίωση της Gucci θα έθετε τέλος σε μια μακρά περίοδο απογοήτευσης για τους μετόχους της Kering, η οποία ιδρύθηκε από τον δισεκατομμυριούχο François Pinault και διευθύνεται από τον γιο του, François-Henri Pinault, πριν από την άφιξη του De Meo τον Σεπτέμβριο.

Στα δέκα χρόνια που προηγήθηκαν του διορισμού του Ιταλού στελέχους, οι μετοχές της εταιρείας παρουσίαζαν χαμηλή απόδοση 3,8% ετησίως, ενώ οι γαλλικοί ανταγωνιστές LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE και Hermès International SCA εμφάνιζαν απόδοση 13% και 21% ετησίως, αντίστοιχα.

Τα τελευταία τρία χρόνια, η Gucci παρά το γεγονός ότι είναι η μεγαλύτερη μάρκα της Kering, βρέθηκε αντιμέτωπη με αναταραχές στη διοίκηση και το σχεδιασμό, που συνέπεσαν με την αποδυνάμωση της αγοράς των ειδών πολυτελείας, ιδίως στην Κίνα.

Ο ιταλικός οίκος μόδας είχε τέσσερις διευθύνοντες συμβούλους από τον Σεπτέμβριο του 2023, καθώς και τρεις σχεδιαστές μετά την αποχώρηση του Alessandro Michele τον Νοέμβριο του 2022, μετά από μια επιτυχημένη δημιουργική περίοδο που εισήγαγε ένα μποέμ στυλ στον κόσμο της μόδας.

Τα προβλήματα αυτά βρίσκονται σε άμεση σχέση με τα έσοδα της Gucci που έχουν μειωθεί για οκτώ συνεχόμενα τρίμηνα και αναμένεται να συνεχίσουν έτσι, ακόμη και όταν η Kering θα ανακοινώσει τις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου στις 22 Οκτωβρίου.

Kering

O Demna Gvasalia, o καλλιτεχνικός διευθυντής της Gucci

Τι βλέπει η αγορά

Οι αναλυτές της HSBC — συμπεριλαμβανομένης της Anne-Laure Bismuth, η οποία αναβάθμισε τη μετοχή από «hold» σε «buy» τον περασμένο μήνα — τόνισαν στο Bloomberg ότι η Gucci δεν είναι πιθανό να ανακοινώσει αύξηση των πωλήσεων πριν από το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους.

Τόσο οι αισιόδοξοι όσο και οι απαισιόδοξοι επενδυτές συμφωνούν ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να δούμε τα αποτελέσματα των αλλαγών του De Meo, αλλά οι αναλυτές σημείωσαν ότι η υποτονική απόδοση του τρίτου τριμήνου δεν θα έχει μεγάλη σημασία.

«Πιστεύουμε ότι η νέα διοίκηση θα περάσει αλώβητη, καθώς τα επόμενα τρίμηνα θα θεωρηθούν ως κληρονομιά της προηγούμενης», ανέφεραν η Bismuth και οι συνεργάτες της. «Θα είναι μια ακόμη ευκαιρία για την αγορά να αντιληφθεί τις βαθιές αλλαγές που έχουν ήδη υλοποιηθεί σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα».

Οι σκεπτικιστές υποστηρίζουν ότι η αγορά έχει ήδη συνυπολογίσει την ανάκαμψη. Από τον Ιούλιο, οι μετοχές της Kering είναι πιο ακριβές σε σχέση με τα κέρδη από ένα καλάθι μετοχών του κλάδου που συνέταξε η Goldman Sachs Group Inc., αφού ήταν σημαντικά φθηνότερες για περισσότερα από πέντε χρόνια.

Αυτή η αποτίμηση μπορεί να κάνει τους επενδυτές να διστάζουν να προχωρήσουν, σημείωσε ο Flavio Cereda, διευθυντής επενδύσεων της GAM UK Ltd., ο οποίος πούλησε το μερίδιό του τον Μάρτιο, όταν η Kering διόρισε τον Demna Gvasalia της Balenciaga ως καλλιτεχνικό διευθυντή της Gucci.

«Χρειάζεται μια πραγματική αντιστροφή της τάσης για να ξαναενδιαφερθούν τα long-only funds, και δεν υπάρχει λόγος να συμβεί αυτό ακόμα», πρόσθεσε ο Cereda. «Θα δούμε τον πραγματικό αντίκτυπο από την επόμενη άνοιξη και μετά (σ.σ. αφού δηλαδή ο Demna παρουσιάσει την πρώτη του συλλογή τον Φεβρουάριο στο Μιλάνο). Τότε θα ξέρουμε αν η αντίληψη για την Gucci αλλάζει και αν η μάρκα γίνεται και πάλι πιο σχετική».

Τα έσοδα της Gucci που έχουν μειωθεί για οκτώ συνεχόμενα τρίμηνα και αναμένεται να συνεχίσουν έτσι

Η στροφή που όλοι περιμένουν

Τα τελευταία τρία χρόνια, οι αναλυτές έχουν γίνει σημαντικά πιο απαισιόδοξοι για την Kering σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Bloomberg, η μετοχή έχει τώρα 10 συστάσεις πώλησης, 15 συστάσεις διακράτησης και μόνο 7 συστάσεις αγοράς, με μέση τιμή-στόχο 225,45 ευρώ, που είναι 20% χαμηλότερη από την τρέχουσα τιμή της μετοχής. Η LVMH έχει μόνο μία σύσταση πώλησης και η Hermès δύο, με στόχους πάνω από την τρέχουσα τιμή της μετοχής.

Ωστόσο, οι αναλυτές γίνονται ελαφρώς πιο αισιόδοξοι: η συναίνεση των συστάσεων — ένας δείκτης για την αναλογία των συστάσεων αγοράς, διακράτησης και πώλησης — έχει αυξηθεί από τότε που ο De Meo ορίστηκε CEO.

«Αν και μας ενθαρρύνει ο νέος εξωτερικός και καλά θεωρούμενος CEO, δεν περιμένουμε μια λύση από τη μια μέρα στην άλλη», έγραψε τον περασμένο μήνα ο αναλυτής της RBC Piral Dadhania, ο οποίος έχει ουδέτερη σύσταση για τη μετοχή.

Ακόμη και ο υψηλός δείκτης τιμής/κερδών της Kering δεν αποτελεί εμπόδιο για περαιτέρω κέρδη: Εκτός από την υψηλότερη τιμή της μετοχής, η αποτίμηση αντικατοπτρίζει την κατάρρευση των εκτιμήσεων για τα κέρδη κατά το παρελθόν έτος. Οποιαδήποτε αναθεώρηση των εκτιμήσεων προς τα πάνω θα επαναφέρει γρήγορα τον δείκτη P/E στο αρχικό του επίπεδο.

Ήδη, οι επενδυτές έχουν μειώσει τις αρνητικές τους προβλέψεις για τη μετοχή. Οι μετοχές που έχουν δοθεί σε δάνειο — ένα δείγμα του ενδιαφέροντος για short — αντιπροσώπευαν περίπου το 7% των μετοχών της εταιρείας που βρίσκονται σε ελεύθερη κυκλοφορία, σύμφωνα με στοιχεία της S&P Global Market Intelligence, σε σύγκριση με το 21% τον Μάιο.

Η Kering θα απαιτήσει υπομονή από τους επενδυτές όσον αφορά την ανάκαμψη της Gucci και τη συνολική αναδιάταξη του τομέα των ειδών πολυτελείας. «Η Gucci θα πρέπει να βρεθεί σε τέτοια θέση ώστε να ανακτήσει τις τιμές και την ελκυστικότητά της μακροπρόθεσμα», επισήμανε η αναλύτρια της Morningstar, Jelena Sokolova. «Χωρίς να γνωρίζουμε τους ακριβείς λόγους, δεν έχουμε δει ακόμη μια μάρκα με την παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και κλίμακα της Gucci, να βγαίνει μόνιμα από τη μόδα».

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο