Ένα σημαντικό εμπορικό ρεκόρ έσπασε η ευρωπαϊκή Airbus, καθώς η οικογένεια αεροσκαφών A320 ξεπέρασε το Boeing 737 και έγινε το πιο παραδοθέν πολιτικό αεροσκάφος στην ιστορία.
Το δεκαετιών ρεκόρ της Boeing κατέρρευσε καθώς ένα τζετ παραδόθηκε εν μία νυκτί στον σαουδαραβικό αερομεταφορέα Flynas, ανεβάζοντας τις παραδόσεις σε 12.260 από τότε που το A320 ξεκίνησε να πετάει το 1988, σύμφωνα με δεδομένα αναφοράς από την βρετανική εταιρεία συμβούλων Cirium, τα οποία χρησιμοποιούνται σε ολόκληρο τον κλάδο.
Μεταξύ τους, η Boeing και η Airbus έχουν παραδώσει περισσότερα από 25.000 τέτοια τζετ, αρχικά σχεδιασμένα για να τροφοδοτούν μεγάλους κόμβους και αργότερα υιοθετήθηκαν ευρέως από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, οι οποίοι απευθύνθηκαν στην Airbus μετά τη μείωση της παραγωγής της Boeing κατά τη διάρκεια μιας κάμψης της ζήτησης μετά την 11η Σεπτεμβρίου, σημειώνει το Reuters.
Η Airbus είναι ήδη ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροσκαφών στον κόσμο με βάση τις συνολικές ετήσιες παραδόσεις, αλλά το σπασμένο ανώτατο όριο στην αγορά στενής ατράκτου καλύπτει μια 40ετή διατλαντική μάχη για μερίδιο αγοράς μετά από πρώιμες διαφωνίες σχετικά με τη στρατηγική και το μερίδιο των θέσεων εργασίας μεταξύ των χωρών-εταίρων, Γαλλίας, Γερμανίας, Ισπανίας και Βρετανίας.

Δεκαετίες διατλαντικού ανταγωνισμού
Το A320 λανσαρίστηκε το 1984 σε μια εποχή που πολλοί αμφισβήτησαν αν η Airbus θα αντέξει για άλλη μια δεκαετία μετά την επώδυνη κυκλοφορία δύο αεροσκαφών ευρείας ατράκτου. Πέταξε για πρώτη φορά τρία χρόνια αργότερα.
Οι μηχανικοί της Airbus στην Τουλούζη της Γαλλίας, πόνταραν στην εισαγωγή ηλεκτρονικών ελέγχων fly-by-wire για πρώτη φορά σε ένα mainstream αεροσκάφος, μια πρωτοποριακή τεχνολογία που αντιμετώπισε αντίσταση από τα συνδικάτα και ορισμένους αερομεταφορείς, αλλά αργότερα έγινε ευρέως αποδεκτή.
Η Airbus επεκτείνει τώρα την παραγωγή στις ΗΠΑ και την Κίνα.
Η Boeing έθεσε το πρότυπο για την παραγωγή αεροσκαφών στενής ατράκτου με το δημοφιλές 737 της, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1960, αλλά βυθίστηκε σε κρίση μετά από θανατηφόρα ατυχήματα το 2018 και το 2019. Η εταιρεία αποκαθιστά σταδιακά την παραγωγή κάτω από τα κανονιστικά όρια.
Οι δύο γίγαντες της αεροναυπηγικής αναμένεται να εισαγάγουν νέα μοντέλα κάποια στιγμή την επόμενη δεκαετία, αλλά και οι δύο δήλωσαν στο συνέδριο της ISTAT στην Πράγα τη Δευτέρα ότι είναι απίθανο να ξεκινήσουν την ανάπτυξη σύντομα, καθώς περιμένουν εξελίξεις στην τεχνολογία κινητήρων.