Γερμανία: Ζητά ευελιξία για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Αλλαγή του κανονισμού για την απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035, προωθεί η Γερμανία

Γερμανία: Ζητά ευελιξία για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Με σαφή θέση υπέρ της μεγαλύτερης ευελιξίας στο πιεστικό -για το μέλλον της γερμανικής (αλλά και της ευρωπαικής ) αυτοκινητοβιομηχανίας – πρόβλημα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, εμφανίζεται η γερμανική κυβέρνηση.

Η θέση που εξέφρασε ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς, αντανακλά την αγωνία όλων όσοι συμμετείχαν στη «σύνοδο για το αυτοκίνητο», που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο κτίριο της καγκελαρίας και ήταν πολλοί :

Οι ηγέτες – πρωθυπουργοί των γερμανικών κρατιδίων, οι επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και οι εκρόσωποι των εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων στον κορυφαίο τομέα μεταποίησης στη Γερμανία.

«Όχι σε δραστικές περικοπές»

Η συμμετοχή όλων των παραγόντων της βιομηχανίας αυτοκινήτου και η φιλοξενία της συνόδου στο κτίριο της καγκελαρίας αποκαλύπτουν τη σημασία του διαλόγου που διεξήχθη αλλά και όσων θα ακολουθήσουν καθώς η κυβέρνηση συνασπισμού -τόσο με τις δηλώσεις Μερτς όσο και του συμμάχου του απο το SPD, του αντικαγκελάριου Λαρς Κλίνγκμπαϊλ – θέλει να φέρει το ζήτημα στην προσεχή σύνοδο κορυφής της Ευρωπαικής ‘Ενωσης, στα τέλη Οκτωβρίου.

Στόχος  και απόφαση των κρατών-μελών της Ενωσης είναι η κατάργηση των αυτοκινητων με εκπομπες διοξειδίου του άνθρακα έως το 2035. Εάν οι κατασκευαστές δεν το επιτύχουν αυτό, θα αντιμετωπίσουν βαριά πρόστιμα. Παρ ολα αυτα η διαδρομή δεν έναι εύκολη όπως διαπιστώνουν οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας αυτοκινήτου αλλά και αρκετοί ευρωπαίοι ηγέτες, μεταξύ των οποίων και η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι.

«Δεν πρέπει να υπάρξουν δραστικές περικοπές το 2035», δήλωσε ο Φρίντριχ Μερτς την Πέμπτη.

Η κυβέρνηση συνασπισμού θέλει να παραχωρήσει στην αυτοκινητοβιομηχανία μεγαλύτερη ευελιξία στο ζήτημα της σταδιακής κατάργησης των κινητήρων καύσης, η οποία είχε προγραμματιστεί προηγουμένως για το 2035. Ο στόχος της μείωσης των εκπομπών CO₂ στον τομέα των μεταφορών στο μηδέν έως το 2035 θα παραμείνει σε ισχύ. Ωστόσο, θα υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία για την αυτοκινητοβιομηχανία στην επίτευξη αυτού του στόχου. Ο ίδιος Καγκελάριος δήλωσε μετά τον «Διάλογο για την Αυτοκινητοβιομηχανία» στην Καγκελαρία ότι αυτό είναι «τεχνικά αδύνατο».

Και αυτό το Βερολίνο θέλει να το προωθήσει και να το υποστηρίξει στις Βρυξέλλες.

Αλλωστε, όλοι διαπιστωνουν την πίεση που προκαλούν οι μικρότερες απο τις αναμενόμενες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινητων στις χώρες της Ευρώπης.

Η δύναμη της Γερμανίας

Και ασφαλώς, ο διάλογος δεν εξαντλήθηκε μόνον στα του ευρωπαϊκου κανονισμού για τα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές CO2 αλλά αφορούσε το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας που αποτελεί και τη λοκομοτίβα συνολικά της γερμανικής οικονομίας.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας βασικός τομέας για την ευημερία και την απασχόληση, επισήμανε με έμφαση ο Φριντριχ Μερτς. «Χρειαζόμαστε καλές συνθήκες-πλαίσιο, ευέλικτους κανονισμούς και τεχνολογικό άνοιγμα. Στόχος μας είναι μια ανταγωνιστική, ισχυρή βιομηχανία στη Γερμανία».

Ο Γερμανός καγκελάριος γνωρίζει ότι η αποστολή του στην επόμενη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαικής Ενωσης, δεν θα είναι εύκολη όπως παραδέχτηκε λέγοντας χαρακτηριστικά «Αυτή θα είναι μια εντατική συζήτηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση».

Ωστόσο, ο Φρίντριχ Μερτς θα υποστηρίξει την αλλαγή του ισχύοντος κανονισμού στις Βρυξέλλες καθώς όσοι έλαβαν μέρος στη συζήτηση στην καγκελαρία επέμειναν στην ανάγκη για την άμεση αντιμετώπιση του ζητήματος.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο