ΑΔΜΗΕ: Στο τραπέζι σενάρια κεφαλαιακής ενίσχυσης για τα έργα των 6 δισ. ευρώ

Τα στρατηγικής σημασίας έργα του ΑΔΜΗΕ – Οι ανάγκες χρηματοδότησης για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις – Σενάρια για ΑΜΚ ή ομόλογο

ΑΔΜΗΕ: Στο τραπέζι σενάρια κεφαλαιακής ενίσχυσης για τα έργα των 6 δισ. ευρώ

Ο ΑΔΜΗΕ καλείται να υλοποιήσει ένα βαρύ επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 6,1 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2031.

Πρόκειται για έργα ηλεκτρικών διασυνδέσεων και υποδομών, στρατηγικής σημασίας τα οποία αφορούν τόσο την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας και ιδίως ακριτικών νησιών όσο και την πράσινη μετάβαση.

Σύμφωνα με πηγές του ΟΤ από την τραπεζική και χρηματιστηριακή αγορά, ο ΑΔΜΗΕ για την εκτέλεση αυτών των έργων θα χρειαστεί πρόσθετα χρηματοδοτικά κεφάλαια αλλά και πιθανό ανασχηματισμό της μετοχικής του δομής προκειμένου να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της αγοράς. Ο κύριος μέτοχος, το ελληνικό δημόσιο έχει στο τραπέζι διάφορες λύσεις για την κεφαλαιακή ενίσχυση του Διαχειριστή.

Τα έργα ύψους 6,1 δισ.

Σύμφωνα με το CAPEX της περιόδου 2025 – 2031 τα έργα ύψους 6,1 δισ. ευρώ είναι:

  1. Η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων ύψους 2 δισ. ευρώ. Ο ορίζοντας ολοκλήρωσης και λειτουργίας του καλωδίου είναι το 2029.  Mε την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων η Κως, η Ρόδος και η Κάρπαθος θα διασυνδεθούν με το ηπειρωτικό σύστημα, μέσω Κορίνθου, σε δύο φάσεις.
  2. Η ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2030. Η διασύνδεση του βορειανατολικού Αιγαίου θα περιλαμβάνει τα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Σκύρο, Χίο και Σάμο, και θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις.
  3. Η δεύτερη φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης (Ariadne Interconnection) ύψους 141 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το καλώδιο Κρήτης – Αττικής, το οποίο θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία το 2025.
  4.  Η τέταρτη φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων ύψους 164,5 εκατ. ευρώ. Η τέταρτη και τελευταία φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων αφορά στη διασύνδεση της Σαντορίνης, της Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026
  5. Ανατολικός Διάδρομος Πελοποννήσου. Πρόκειται για το έργο που θα συνδέει το ΚΥΤ Κορίνθου με το ΚΥΤ Κουμουνδούρου. Η λειτουργία του αναμένεται το 2026.
  6. Η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας. Απαιτούνται 603 εκατ. ευρώ με το έργο να ολοκληρώνεται το 2031.
  7. Άλλες ηλεκτρικές διασυνδέσεις της περιόδου 2025-2031 ύψους 1,8 δισ. ευρώ.
ΑΔΜΗΕ

Τα σενάρια για ΑΜΚ και ομόλογο στον ΑΔΜΗΕ

Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, στο τραπέζι έχουν πέσει διάφορες εναλλακτικές για την κεφαλαιακή ενίσχυση του ΑΔΜΗΕ προκειμένου να υλοποιήσει τα έργα.

Ουσιαστικά αναζητούνται κεφάλαια τα οποία εξετάζονται οι πηγές προέλευσης του ώστε να προχωρήσουν τα προαναφερόμενα στρατηγικής σημασίας έργα.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο τραπέζι του κύριου μετόχου (ελληνικό δημόσιο με 51%) έχουν φτάσει από την αγορά προτάσεις για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ.

Και αν και εφόσον επιλεχθεί αυτή η λύση τότε διερευνώνται, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, αν η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου θα αποφασιστεί να γίνει στον ΑΔΜΗΕ Holding που είναι εισηγμένος στο ΧΑ και ελέγχει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου του Διαχειριστή ή αν θα γίνει σε όλον τον ΑΔΜΗΕ όπου ανήκουν τα assets, η ρυθμιζόμενη περιουσιακή βάση των 2,8 δισ. ευρώ.

ΑΔΜΗΕ

Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι ο ΑΔΜΗΕ ελέγχεται κατά 51% από την εισηγμένη ΑΔΜΗΕ Holding, 25% από τον ΔΕΣ ΑΔΜΗΕ (ελληνικό δημόσιο) και 24% από την κινεζική State Grid.

Αν η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου αφορά σε όλον τον ΑΔΜΗΕ τότε θα πρέπει οι μέτοχοι προκειμένου να μη μεταβληθεί η θέση τους να συμμετέχουν στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου. Στα σενάρια που εξετάζονται είναι και η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου του ελληνικού δημοσίου.

Αν γίνει μόνο στον ΑΔΜΗΕ Holding τότε τα κεφάλαια που θα αντληθούν είναι πιθανόν να μεταφερθούν στον Διαχειριστή (assets). Δεν αποκλείεται, όμως και στον ΑΔΜΗΕ Holding να υπάρχει ένα τύπου placement σε ένα τέτοιο σενάριο.

Η έκδοση ομολόγου από τον ΑΔΜΗΕ είναι επίσης ένα χρηματοδοτικό εργαλείο που θα μπορούσε ο Διαχειριστής να αξιοποιήσει και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο τραπέζι υπάρχει και αυτή η εναλλακτική.

Το roadshow της ΑΔΜΗΕ Holding

Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από περίπου δέκα ημέρες, η ΑΔΜΗΕ Holding πραγματοποίησε ένα ιδιότυπο roadshow για τον Όμιλο. Πηγές αναφέρουν ότι στελέχη του εισηγμένο στο ΧΑ μετόχου αλλά και του Διαχειριστή πραγματοποίησαν επισκέψεις σε οίκους προκειμένου, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, να γίνει η παρουσίαση του επενδυτικού προγράμματος αλλά και των assets και των οικονομικών μεγεθών του Διαχειριστή.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο