Το ρεκόρ πωλήσεων πρώτης εβδομάδας στις ΗΠΑ έσπασε το άλμπουμ The Life of a Showgirl της Τέιλορ Σουίφτ, πουλώντας περισσότερα από 4 εκατομμύρια αντίτυπα, το μεγαλύτερο ντεμπούτο από τότε που ξεκίνησε η παρακολούθηση δεδομένων το 1991.
Από αυτά τα 4 εκατομμύρια, τα 3,5 εκατομμύρια ήταν πωλήσεις βινυλίου, CD, κασετών και ψηφιακών λήψεων, ενώ 500.000 προήλθαν από streaming, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων Luminate. Το ποσοστό αυτό ξεπερνά το προηγούμενο ρεκόρ που είχε θέσει το «25» της Adele, το οποίο πούλησε 3,4 εκατομμύρια αντίτυπα το 2015, σημειώνουν οι Financial Times.
Το ρεκόρ της Σουίφτ, για ένα άλμπουμ που έχει δεχτεί ανάμεικτες κριτικές, είναι πρωτοφανές στην εποχή του streaming, όταν οι φυσικές πωλήσεις έχουν σε μεγάλο βαθμό καταρρεύσει. Άλλα κορυφαία ποπ συγκροτήματα, όπως οι Μπιγιονσέ, Μπίλι έιλις και Κέντρικ Λαμάρ, έχουν πουλήσει περίπου 200.000-400.000 άλμπουμ την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας τους — κάτι πλέον που θεωρείται ισχυρή απόδοση.
Το blog του κλάδου Hits Daily Double το χαρακτήρισε «τη μεγαλύτερη στιγμή στην ιστορία των πωλήσεων της βιομηχανίας», αποδίδοντας στην Σουίφτ «την ικανότητα να είναι πανταχού παρούσα σε αυτήν την εξαιρετικά κατακερματισμένη εποχή των μέσων ενημέρωσης».
Η 35χρονη Σουίφτ είναι από καιρό μια από τις πιο επιτυχημένες ποπ σταρ στον κόσμο, αφού έγινε διάσημη με το Fearless του 2008.

Η Σουίφτ στο απόγειο της καριέρας της
Αλλά τα τελευταία χρόνια η εμπορική της δύναμη έχει φτάσει σε νέο επίπεδο. Τα στελέχη της μουσικής την κατατάσσουν σε ένα εκλεκτό συγκρότημα μαζί με τη Madonna, τους Beatles, τον Elvis Presley και τον Michael Jackson για την ικανότητά της να πουλάει δίσκους σε μεγάλη κλίμακα.
Το προηγούμενο άλμπουμ της, το περσινό The Tortured Poets Department, πούλησε 2,6 εκατομμύρια αντίτυπα την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του — ένα νούμερο που θεωρούνταν τότε εξαιρετικό. Το The Life of a Showgirl το έχει ξεπεράσει κατά πολύ.
Το νέο άλμπουμ είναι η 12η κυκλοφορία στούντιο άλμπουμ της Σουίφτ και διανέμεται από την Universal Music Group, η οποία λαμβάνει ένα ποσοστό των πωλήσεών της.
Η Luminate, παλαιότερα γνωστή ως Nielsen Music, υπολογίζει μονάδες ισοδύναμες με άλμπουμ που περιλαμβάνουν ακρόαση σε πλατφόρμες streaming καθώς και πωλήσεις βινυλίου, CD και ψηφιακών λήψεων. Μετρά 1.250 streams από λογαριασμούς επί πληρωμή στο Spotify – ή 3.750 από δωρεάν, με διαφημίσεις – ως μία πώληση άλμπουμ.
Το βινύλιο έχει αναγεννηθεί, καθώς οι παθιασμένοι θαυμαστές έχουν αγκαλιάσει τους δίσκους τόσο ως συλλεκτικά αντικείμενα όσο και ως δηλώσεις πίστης. Η τάση ξεκίνησε με την K-pop, αλλά έχει επεκταθεί στις ΗΠΑ με αστέρια όπως η Σουίφτ, η οποία έχει αγκαλιάσει το μοντέλο.
Το The Life of a Showgirl κυκλοφόρησε σε βινύλιο, CD, κασέτα και ψηφιακές παραλλαγές – μια στρατηγική που οι αναλυτές λένε ότι βοήθησε στην αύξηση των πωλήσεων την πρώτη εβδομάδα. Υπήρχαν 38 διαφορετικές εκδόσεις του άλμπουμ διαθέσιμες προς πώληση, συμπεριλαμβανομένων 16 CD και οκτώ δίσκων βινυλίου LP.
Η Σουίφτ δήλωσε τη Δευτέρα: «Δεν θα ξεχάσω ποτέ πόσο ενθουσιασμένη ήμουν το 2006, όταν το πρώτο μου άλμπουμ πούλησε 40.000 αντίτυπα την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του».
«Να ‘μαστε εδώ όλα αυτά τα χρόνια αργότερα και εκατό φορές περισσότεροι άνθρωποι έδωσαν το παρόν για μένα αυτή την εβδομάδα».