Porsche: Βρέθηκε ο άνθρωπος κλειδί στη McLaren;

Η πορεία της Porsche αντικατοπτρίζει την ευρύτερη δυσφορία που επικρατεί στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Porsche: Βρέθηκε ο άνθρωπος κλειδί στη McLaren;
Ο πρώην επικεφαλής της McLaren, Michael Leiters

Τον πρώην επικεφαλής της, Michael Leiters, πρότεινε η McLaren ως πιθανό διάδοχο του Oliver Blume στη θέση του CEO στην Porsche, μετά την κριτική που άσκησαν οι επενδυτές στον διπλό ρόλο που διατηρούσε.

Ο Blume, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της Porsche πριν από μια δεκαετία, τα τελευταία τρία χρόνια είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της μητρικής της Volkswagen, μια κατάσταση που δεν είναι δημοφιλής μεταξύ ορισμένων μετόχων.

«Θα ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις με τον Leiters », ανέφερε η Porsche σε ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι κορυφαία μέλη του εποπτικού συμβουλίου ενέκριναν συνομιλίες με τον Blume για τον τερματισμό της θητείας του.

Οι πωλήσεις της Porsche στην Κίνα έχουν μειωθεί κατά σχεδόν ένα τρίτο από το ρεκόρ των 95.671 το 2021

Η αλλαγή στην Porsche «ήρθε πολύ αργά»

Η πρόσληψη νέου διευθύνοντος συμβούλου αποτελεί μια προσπάθεια της Porsche να αναζωογονήσει την πορεία της, καθώς αντιμετωπίζει το αποτύπωμα από την επιβολή των δασμών, την πτώση της κινεζικής ζήτησης και μια δαπανηρή επιστροφή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού οι καταναλωτές απέφυγαν την ηλεκτροκίνηση.

Μόλις πριν από τρία χρόνια, η χρηματιστηριακή αξία της Porsche ήταν η δεύτερη υψηλότερη στην ιστορία της Γερμανίας και η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν η πιο πολύτιμη στην Ευρώπη, με αξία 83 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η τιμή της μετοχής της έχει έκτοτε μειωθεί κατά περισσότερο από το μισό και τον περασμένο μήνα η εταιρεία βγήκε από τον δείκτη DAX των blue-chip. Εν τω μεταξύ, η τιμή της μετοχής της Volkswagen έχει μειωθεί κατά περισσότερο από το ένα τρίτο.

«Αυτό δείχνει ότι οι επαναλαμβανόμενες κριτικές τελικά ακούστηκαν», δήλωσε στο Reuters ο Hendrik Schmidt, επικεφαλής της Stewardship and Governance στη DWS, η οποία κατέχει περίπου 34 εκατομμύρια δολάρια σε μετοχές της Porsche.

«Ωστόσο, είναι σαφές ότι ακόμη και με τη νέα ηγεσία, οι παλιές προκλήσεις πρέπει να αντιμετωπιστούν: η Porsche πρέπει τώρα να ανταποκριθεί στις προσδοκίες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και η κατάσταση των πωλήσεων στην Κίνα πρέπει επίσης να βελτιωθεί», πρόσθεσε ο Schmidt.

Η περίπτωση του Leiters

Οι μετοχές της Porsche σημείωσαν άνοδο 1,2% μετά την ανακοίνωση της εταιρείας ότι ο Leiters είναι ο πιθανός διάδοχος του Blume, όπως και οι μετοχές της Volkswagen που σημείωσαν άνοδο κατά  1,7%.

Ο Leiters, γνωστή προσωπικότητα στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων μετά από θητείες στη McLaren, την Porsche και τη Ferrari, θα μπορούσε να διοριστεί CEO της Porsche ήδη από την Παρασκευή και να αναλάβει τα καθήκοντά του το 2026, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό WirtschaftsWoche.

Αποχώρησε από τη McLaren τον Απρίλιο μετά τη συγχώνευσή της με την start-up Forseven, ενώ προηγουμένως διευθυντής τεχνολογίας της ιταλικής εταιρείας κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων Ferrari μεταξύ 2014 και 2019.

Πριν από αυτό, στην Porsche συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη του επιτυχημένου μοντέλου Cayenne κατά τη διάρκεια της 13ετούς θητείας του ως διευθυντής SUV.
«Το ιστορικό του φαίνεται να ταιριάζει απόλυτα με το DNA των σπορ αυτοκινήτων και των SUV της Porsche», σημείωσε και ο αναλυτής της Metzler, Pal Skirta.

Porsche

Τι συμβαίνει στην Κίνα

Η πορεία της Porsche αντικατοπτρίζει την ευρύτερη δυσφορία που επικρατεί στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία κάποτε κυριαρχούσε στην αγορά, καθώς και στην ευρύτερη οικονομία της χώρας, η οποία αγωνίζεται να αναπτυχθεί και να αντιμετωπίσει τα υψηλά κόστη, τους δασμούς και τον έντονο ξένο ανταγωνισμό.

Η εταιρεία έχει δυσκολευτεί ιδιαίτερα στην Κίνα και ο Blume ανακοίνωσε πρόσφατα μια δαπανηρή στρατηγική αναστροφή, απομακρύνοντας την εταιρεία από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και επιστρέφοντας στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που την έκαναν διάσημη.

Οι πωλήσεις της στην Κίνα μειώθηκαν κατά 26% τα πρώτα τρία τρίμηνα του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024 και αντιπροσώπευαν μόλις το 15% του συνόλου, καθώς οι καταναλωτές απέρριψαν τα ηλεκτρικά οχήματα της Porsche υπέρ των φουτουριστικών σπορ εναλλακτικών λύσεων της Κίνας.

Η Volkswagen έχει επίσης υποστεί ζημίες στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις της μειώθηκαν σε 2,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2024, από σχεδόν 3,7 εκατομμύρια το 2020.

Για χρόνια, η Volkswagen ήταν ο Νο 1 κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Κίνα, αλλά ξεπεράστηκε από την BYD το 2024. Με τον τρέχοντα ρυθμό ανάπτυξης, η κινεζική Geely φαίνεται ότι θα εκτοπίσει τη Volkswagen στην τρίτη θέση το 2025.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο