Η EssilorLuxottica, η εταιρεία πίσω από τα θρυλικά γυαλιά Ray-Ban, ζει τις δικές της στιγμές δόξας.
Οι μετοχές της εκτοξεύθηκαν σχεδόν 14%, σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ και προσθέτοντας περίπου 20 δισ. δολάρια στην κεφαλαιοποίησή της, σύμφωνα με το Reuters.
Αφορμή;
Η απροσδόκητη επιτυχία των «έξυπνων» γυαλιών Ray-Ban Meta, που συνδυάζουν τεχνητή νοημοσύνη με την αισθητική της μόδας.
Η τεχνητή νοημοσύνη φοράει Ray-Ban
Τα νέα μοντέλα, εξοπλισμένα με κάμερα, φωνητικό έλεγχο και λειτουργίες AI, έχουν ήδη αναστατώσει την αγορά.
Παρότι ο τομέας των wearables αντιπροσωπεύει ακόμη μικρό ποσοστό του συνολικού τζίρου της EssilorLuxottica, η δυναμική τους είναι τεράστια.
Ο οικονομικός διευθυντής, Στέφανο Γκράσι, αποκάλυψε πως μόνο τα έξυπνα γυαλιά συνέβαλαν πάνω από τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες στην αύξηση των πωλήσεων του τρίτου τριμήνου.
Η αυξημένη ζήτηση μάλιστα ανάγκασε την εταιρεία να επιταχύνει τα σχέδια παραγωγής της.
Το μεγαλύτερο άλμα από το 2008
Η μετοχή της EssilorLuxottica σημείωσε τη μεγαλύτερη ημερήσια άνοδο από την εποχή της οικονομικής κρίσης, ενισχύοντας ταυτόχρονα και τον ευρωπαϊκό δείκτη πολυτελείας Stoxx Europe Luxury 10, που είδε εβδομαδιαία άνοδο άνω του 7%.
Οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 11,7% σε σχέση με πέρσι, φτάνοντας τα 6,9 δισ. ευρώ — την καλύτερη τριμηνιαία επίδοση στην ιστορία του.
Οι αναλυτές βλέπουν στα smart glasses το ίδιο επίπεδο καινοτομίας που κάποτε έφεραν τα smartphones.
Η Barclays, μάλιστα, προβλέπει 60 εκατομμύρια πωλήσεις έως το 2035.
Η αναγέννηση των «έξυπνων» γυαλιών
Με τιμές από 379 έως 799 δολάρια, τα Ray-Ban Meta έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν σε επιλεγμένα καταστήματα, με επεκτάσεις σε Καναδά, Γαλλία, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο έως τις αρχές του 2026.
Η επιτυχία τους έχει αναζωπυρώσει έναν τομέα που θεωρούνταν «τεχνολογικά νεκρός» μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες της Google και της Microsoft.
Τώρα, οι μεγάλοι παίκτες επιστρέφουν στο παιχνίδι: η Google και η Samsung εργάζονται πάνω σε νέα μοντέλα Android XR, ενώ η Apple σχεδιάζει τα δικά της έξυπνα γυαλιά.
Από την πολυτέλεια στην καινοτομία
Σύμφωνα με την J.P. Morgan, τα έξυπνα γυαλιά αποτελούν πλέον «σημαντικό μοχλό ανάπτυξης» για τον όμιλο, ενώ η Equita ανεβάζει τις προβλέψεις της, εκτιμώντας ότι τα wearables θα προσθέσουν έως και 1 δισ. ευρώ στα ετήσια έσοδα.
Η EssilorLuxottica δείχνει να μην είναι πια μόνο ένας γίγαντας της οπτικής μόδας — αλλά και ένας πρωταγωνιστής στη σύγκλιση τεχνολογίας και πολυτέλειας. Κι όπως όλα δείχνουν, η επόμενη γενιά γυαλιών δεν θα είναι απλώς για να βλέπεις, αλλά για να συνδέεσαι.