Σε μια περίοδο που η τεχνητή νοημοσύνη και οι νέες τεχνολογίες επανασχεδιάζουν ριζικά το τοπίο του εμπορίου, η Walmart και η OpenAI επιχειρούν ένα τολμηρό άλμα – τη σύνδεση της αγοραστικής εμπειρίας με τον πιο απρόσμενο σύμμαχο: το ChatGPT.
Η συμφωνία δεν είναι απλά μια συνεργασία.
Eίναι μια αναγγελία για το μέλλον του λιανεμπορίου.
Walmart: Από την «αναζήτηση» στο «κλικ για αγορά»
Σύμφωνα με το Bloomberg, η ουσία της συνεργασίας έγκειται στη δυνατότητα που αποκτούν τώρα οι πελάτες της Walmart να αναζητούν και να αγοράζουν προϊόντα απευθείας μέσα από το ChatGPT, πατώντας ένα «buy» κουμπί – χωρίς να περάσουν από τον παραδοσιακό ιστότοπο ή εφαρμογή.
Δεν θα περιλαμβάνονται νωπά τρόφιμα – όμως θα είναι δυνατές αγορές συσκευασμένων αγαθών, ρούχων και πολλών ειδών από την Walmart και την αλυσίδα Sam’s Club.
Η νέα λειτουργία εντάσσεται στο πλαίσιο της δυνατότητας Instant Checkout που ανακοίνωσε η OpenAI, μετά από την πρώτη εφαρμογή της σε συνεργασία με την Etsy, αναφέρει το CNBC.
welcome @Walmart to instant checkout 🤝 https://t.co/hqxzIaSNAR
— Brad Lightcap (@bradlightcap) October 14, 2025
Σύμφωνα με δηλώσεις της Walmart, αυτή η υπηρεσία θα είναι ενταγμένη στα πολυμέσα, θα είναι προσωποποιημένη αλλά και σχεδιασμένη να κάνει το ταξίδι του πελάτη πιο ευχάριστο και άμεσο.
Απογείωση της χρηματιστηριακής αποτίμησης
Η ανακοίνωση έδωσε ισχυρή ώθηση στις μετοχές της Walmart, οι οποίες εκτινάχθηκαν κατά 5% μέσα σε μία ημέρα – το μεγαλύτερο άλμα από τον Απρίλιο, όταν ανακοινώθηκαν μορατόριουμ σε δασμούς. Η κεφαλαιοποίηση ξεπέρασε τα 854 δισεκατομμύρια δολάρια, επισημαίνει το CNBC.
Αυτή η κίνηση φέρνει τη Walmart ένα βήμα πιο κοντά στην ένταξη στο «κλαμπ του τρισεκατομμυρίου», όπου σήμερα υπερέχουν κυρίως εταιρείες τεχνολογίας – ενώ μόνο η Berkshire Hathaway και η Saudi Aramco βρίσκονται εκτός του τεχνολογικού τομέα.
Η Walmart βρίσκεται ολοένα και πιο κοντά στο «κλαμπ του τρισεκατομμυρίου»
Ο αναλυτής David Bellinger χαρακτήρισε τη συμφωνία «μεγάλο βήμα προς την υιοθέτηση και επιτάχυνση του agentic commerce», επισημαίνοντας στο Bloomberg ότι η Walmart είναι «σαφώς μπροστά» σε σχέση με άλλες εταιρείες που καθυστερούν ή αντιστέκονται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Στρατηγική στο σταυροδρόμι τεχνολογίας και λιανεμπορίου
Για τον Doug McMillon, διευθύνοντα σύμβουλο της Walmart, η σχέση του εμπορίου με την αναζήτηση προϊόντων πρέπει να μετασχηματιστεί — «το search bar και οι μεγάλες λίστες πρόκειται να αλλάξουν», τόνισε.
Στο πλαίσιο αυτό, η Walmart διαθέτει ήδη έναν βοηθό αγορών με τεχνητή νοημοσύνη στην εφαρμογή της, τον Sparky, ενισχύοντας την προσπάθεια να συνδυάσει το παραδοσιακό μοντέλο λιανεμπορίου με καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες.
Η συνεργασία αυτή θεωρείται μοναδική σε σχέση με άλλους λιανεμπορικούς συνεργάτες της OpenAI, όπως η Etsy και η Shopify — και επιβεβαιώνει την ικανότητα της Walmart να διατηρεί τεχνολογική πρωτοκαθεδρία.
Προοπτικές αλλά και προκλήσεις
Αν και η συνεργασία φέρνει σαφή δυναμική, παραμένουν ερωτηματικά για την αμερικανική οικονομία και για το πώς θα εξελιχθεί η πραγματική χρήση από τους καταναλωτές.
Παρ’ όλα αυτά, οι μετοχές της Walmart «μπορούν να αποδώσουν ακόμα και σε ένα ρουσφετολογικό οικονομικό περιβάλλον», λέει χαρακτηριστικά στο Bloomberg o αναλυτής Bellinger.
Oι μετοχές της Walmart «μπορούν να αποδώσουν ακόμα και σε ένα ρουσφετολογικό οικονομικό περιβάλλον»
Η ανοδική πορεία των τελευταίων ετών, με κέρδη πάνω από 11% το 2023 και σχεδόν 72% το 2024 (το μεγαλύτερο ετήσιο άλμα από το 1998), καταδεικνύει ότι η αγορά έχει αναγνωρίσει τα πλεονεκτήματα του υβριδικού μοντέλου, εκείνου που συνδυάζει την τεχνολογία με το παραδοσιακό λιανεμπόριο.