Starbucks: Ο Μπράϊαν Νίκολ αναστοχάζεται την πρώτη του χρονιά στο τιμόνι της εταιρείας

Ο CEO της Starbucks αποκαλύπτει ποια λάθη έκανε στην πρώτη του χρονιά και πώς προσπαθεί να επαναφέρει την εταιρεία στο επίκεντρο της κουλτούρας

Starbucks: Ο Μπράϊαν Νίκολ αναστοχάζεται την πρώτη του χρονιά στο τιμόνι της εταιρείας

Όταν ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας Starbucks τον Σεπτέμβριο του 2024, πολλοί πίστευαν ότι θα έφερνε μια «άμεση επανάσταση».

Ο Μπράϊαν Νίκολ όμως εξομολογείται σήμερα ότι το μεγαλύτερο λάθος του δεν ήταν η στρατηγική.

Ήταν ότι άργησε να την εντάξει στην καθημερινότητα της κουλτούρας της εταιρείας.

Η αρχική καθυστέρηση του CEO της Starbucks

Ο Νίκολ παραδέχθηκε σε ομιλία στο συνέδριο Dreamforce, όπως μας ενημερώνει σε σχετικό θέμα το Business Insider,  ότι στην αρχή υιοθέτησε την τακτική «πρώτα θα διορθώσουμε τα οικονομικά και μετά θα λύσουμε τα υπόλοιπα».

«Πρώτα θα διορθώσουμε τα οικονομικά και μετά θα λύσουμε τα υπόλοιπα»

«Έπρεπε από την πρώτη ημέρα να θέσουμε τη συζήτηση» είπε, «ώστε όλοι να καταλάβουν τι θέλουμε να κάνουμε με τη Starbucks».

Αντί να ενσωματώσει το σχέδιο επανεκκίνησης στην κουλτούρα της εταιρείας από την αρχή, ο Νίκολ είπε ότι άφησε πολύ χρόνο να περάσει πριν γίνει σαφές το σχέδιο στους εργαζόμενους αλλά και το κοινό.

Το όραμα “Back to Starbucks” και οι προκλήσεις του

Από τη μέρα που ανέλαβε τη θέση ο  Νίκολ έθεσε σε εφαρμογή το πρόγραμμα «Back to Starbucks», το οποίο περιλαμβάνει ριζικές αλλαγές – από ενδυματολογικούς κανόνες και αναδιάρθρωση του μενού έως αναθεώρηση της πλατφόρμας των παραγγελιών μέσω κινητού.

Ωστόσο, η εφαρμογή του σχεδίου συνάντησε έντονες αντιδράσεις – απολύσεις, κλείσιμο καταστημάτων και διαφωνίες σε όλα τα επίπεδα της εταιρείας.

Στο χρηματιστήριο, οι επενδυτές παραμένουν επιφυλακτικοί, καθώς η εταιρεία κατέγραψε έξι συνεχή τρίμηνα με πτώση πωλήσεων.

Όπως αναφέρει η βρετανική Guardian, ακόμα και οι αλλαγές που έχουν σημειώσει αύξηση στη βαθμολογία εμπλοκής πελατών προκαλούν αντιδράσεις από εργαζόμενους που αισθάνονται αυξημένη πίεση.

Ηγεσία που ακούει – και αποφασίζει

Ο Νίκολ εξηγεί ότι η καλή ηγεσία δεν είναι να «πουλάς» μόνο αποφάσεις, αλλά να ακούς πραγματικά και να είσαι αρκετά γενναίος ώστε να πάρεις ακόμη και αντιδημοφιλή μέτρα.

«Αν περιμένεις να σε στηρίξουν όλοι, θα περιμένεις πολύ», είπε, «η αλλαγή προκαλεί δυσφορία».

«Αν περιμένεις να σε στηρίξουν όλοι, θα περιμένεις πολύ»

Επιπλέον, αναφέρει ότι ως ηγέτης πρέπει να ξεκαθαρίζεις ποιοι δεν συμφωνούν και ενδεχομένως να ζητάς να απομακρυνθούν, όταν η αντίθεση γίνεται «καρκίνος» για την κουλτούρα.

Κι όταν ρωτήθηκε ποιοι τον βοηθούν στη διαμόρφωση της κουλτούρας της Starbucks, αναφέρθηκε στις αλλαγές στη διοικητική ομάδα, στην οποία έφερε συνεργάτες από το παρελθόν του, σε Chipotle και Taco Bell.

Από το Chipotle στη Starbucks: μια στρατηγική μεταφορά

Προτού πάρει το τιμόνι της Starbucks, ο Niccol είχε οδηγήσει την Chipotle σε εντυπωσιακή ανάκαμψη: οι πωλήσεις σχεδόν διπλασιάστηκαν, τα κέρδη επταπλασιάστηκαν και η μετοχή αυξήθηκε κατά περίπου 800 %, αναφέρει το Restaurant Dive.

Στην Chipotle, είχε επίσης εφαρμόσει απολύσεις και κλείσιμο σημείων με χαμηλή απόδοση, μια στρατηγική που θυμίζει σε πολλά σημεία το τρέχον σχέδιό του για τη Starbucks.

Αλλά όπως τονίζει ο ίδιος, τώρα ανταγωνίζεται μια εταιρεία πολύ μεγαλύτερη, με περισσότερα σημεία πώλησης και πιο σύνθετα προβλήματα – και απαιτείται ευελιξία και τόλμη.

Μάλιστα, ο Νίκολς λέει ότι σήμερα ακούει περισσότερο απ’ ό,τι παλιά, και αισθάνεται πιο άνετα με αποφάσεις που «δεν θα ευχαριστήσουν όλους».

Το νόημα πέρα από τον καφέ

Ο Νίκολ υποστηρίζει ότι η Starbucks δεν είναι απλώς μια επιχείρηση καφέ – είναι μέρος της πολιτισμικής συνθήκης πολλών ανθρώπων.

Ως CEO, θεωρεί ότι έχει το καθήκον να ορίσει το ρυθμό, να μεταδώσει την αποστολή και τις αξίες της εταιρείας από τη κορυφή προς τα κάτω, σύμφωνα με το Business Insider.

Ακόμα και όταν η απόφαση δεν είναι δημοφιλής, λέει, πρέπει να προχωράς – αρκεί να είσαι συνεπής και διαφανής στη διαδικασία.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο