TikTok: Πώς χτίστηκε η αυτοκρατορία των Buldak noodles

Η «πρόκληση των fire noodles», το νοτιοκορεατικό φαινόμενο στο TikTok και η αυτοκρατορία των 55 δισ.

TikTok: Πώς χτίστηκε η αυτοκρατορία των Buldak noodles

Χάρη στην επαναλαμβανόμενη διαδικτυακή τους παρουσία, τα viral video στο TikTok και φυσικά, την Gen Alpha, τα εξωφρενικά πικάντικα Buldak noodles της νοτιοκορεατικής Samyang Foods που υπάρχουν εδώ και πάνω από μια δεκαετία, γίνονται ξανά περιζήτητα.

Τα Buldak noodles, με την χαρακτηριστική φωτεινή ροζ συσκευασία τους, κοστίζουν λιγότερο από 8 δολάρια για μια συσκευασία των πέντε τεμαχίων στα περισσότερα μεγάλα καταστήματα λιανικής πώλησης των ΗΠΑ, αλλά είναι τα αγαπημένα της Cardi B, της GloRilla, των σταρ της K-pop Lisa και Jimin – και σχεδόν κάθε παιδιού με λογαριασμό στο TikTok.

Τα Buldak ξεπέρασαν σε δημοφιλία τα μπουκάλια νερού Owala και το Fortnite

H viral στιγμή των Buldak στο TikTok

Δεν είναι η πρώτη (ή δεύτερη ή τρίτη) viral στιγμή της μάρκας.

Η πρώτη επαφή των Buldak noodles με τη δημοφιλία στα social media ήρθε το 2014, όταν ένας YouTuber έπεισε τους φίλους του να φάνε τα εξαιρετικά πικάντικα noodles μπροστά στην κάμερα συγκεντρώνοντας 11 εκατομμύρια προβολές. Την ίδια στιγμή πυροδότησε την «πρόκληση των fire noodles», όπου εκατοντάδες δοκίμασαν την τύχη τους με πιο πικάντικες εκδοχές του πιάτου.

Την τελευταία δεκαετία, τα Buldak έχουν βρει ξανά και ξανά τον δρόμο τους στην καρδιά του αλγορίθμου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά για τους superfans της Generation Alpha, οι μεγαλύτεροι από τους οποίους γεννήθηκαν γύρω στο 2010.

Αυτή η δημοφιλία έχει μεταφραστεί σε ταμειακές ροές. Τα έσοδα της μητρικής εταιρείας από τη Νότια Κορέα, Samyang Foods Co., έχουν υπερδιπλασιαστεί από το 2022, φτάνοντας σε προβλεπόμενο 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια το 2025, αναφέρει το Bloomberg. Η μετοχή της έχει αυξηθεί περίπου 100% μόνο φέτος και η αξιοποίηση της viral δημοσιότητας έχει γίνει βασικό στοιχείο της στρατηγικής της.

Φαινόμενο

Δεν είναι τυχαίο ότι η Numerator νωρίτερα φέτος κατονόμασε τον αμερικανικό βραχίονα της εταιρείας ως την αγαπημένη μάρκα της Gen Alpha, αποκαλώντας την «πολιτιστικό και γαστρονομικό φαινόμενο» – ξεπερνώντας τα μπουκάλια νερού Owala και το Fortnite . «Τα γεύματά μας είναι η νέα εκδοχή των Mac’n’Cheese», εξηγεί η Sarah Tang, διευθύντρια μάρκετινγκ της Samyang για τη Βόρεια Αμερική.

Οι γενιές Ζ και Alpha μπορεί να λατρεύουν τα instant ramen, αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση οι πρώτες που τα καταναλώνουν. Η Samyang Foods ιδρύθηκε το 1961 από τον πρώην στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας Chun Joong-yoon, ο οποίος πίστευε ότι τα instant noodles θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανακούφιση των σοβαρών ελλείψεων τροφίμων στη Νότια Κορέα μετά τον πόλεμο.

Προς το τέλος της χιλιετίας, η Samyang βρέθηκε βυθισμένη σε σκάνδαλα, ανάμεσά τους και μιας κατηγορίας που έκτοτε διαψεύστηκε, ότι το φαγητό της μαγειρευόταν σε μη κατάλληλο για τρόφιμα λίπος.

Η ασιατική οικονομική κρίση του 1997 επιδείνωσε την κατάσταση. Λίγα χρόνια αργότερα, η νύφη του Chun, Kim Jung-soo, είχε μια ιδέα: η γεύση του δημοφιλούς πικάντικου πιάτου με κοτόπουλο θα μπορούσε να ταιριάζει καλά με τα instant ramen.

Έτσι, η Samyang το 2012 παρουσίασε τη σειρά γρήγορων γευμάτων Buldak: παραδοσιακά instant noodles ramen συνοδευόμενα από ένα πακέτο συμπυκνωμένης πικάντικης σάλτσας. Σχεδόν μια δεκαετία μετά τη σπουδαία ιδέα, η Kim έγινε διευθύνουσα σύμβουλος.

Το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις της Samyang στις ΗΠΑ ξεπέρασαν τα 185 εκατομμύρια δολάρια σε 28.000 σημεία λιανικής πώλησης

Το TikTok έκανε τη δουλειά του

Στη συνέχεια, το διαδίκτυο έκανε τη δουλειά του. Όταν η «πρόκληση των fire noodles» ανέδειξε τα ράμεν, η ζήτηση εκτοξεύτηκε.

Το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις της Samyang στις ΗΠΑ ξεπέρασαν τα 185 εκατομμύρια δολάρια σε 28.000 σημεία λιανικής πώλησης, αποτελώντας περίπου το 30% των εσόδων της στο εξωτερικό, και η εταιρεία στοχεύει να υπερδιπλασιάσει τον αριθμό των καταστημάτων στις ΗΠΑ που διαθέτουν τα προϊόντα της.

Ακόμα και οι πιο φιλόδοξες προβλέψεις δεν θα μπορούσαν να φανταστούν τη διεθνή ανάπτυξη που έχει επιτύχει η μάρκα, και οι προσπάθειες για να συμβαδίσει με τη ζήτηση περιλαμβάνουν το άνοιγμα ενός ακόμη εργοστασίου ράμεν στη Νότια Κορέα τον Ιούνιο – του τέταρτου – που μπορεί να παράγει 100 εκατομμύρια τεμάχια ετησίως.

TikTok

Η Kim Jung-soo

Η λατρεία για οτιδήποτε νοτιοκορεάτικο

Η αγάπη των Αμερικανών κι όχι μόνο παιδιών για νοτιοκορεατικά προϊόντα και κουλτούρα, είτε πρόκειται για καλλυντικά είτε για το μιούζικαλ κινουμένων σχεδίων K-Pop Demon Hunters του Netflix , έχει υποστηρίξει τη ζήτηση.

Η Samyang χρησιμοποιεί τη συμπεριφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως βαρόμετρο όχι μόνο για τη στρατηγική της αγοράς αλλά και για την ανάπτυξη των  προϊόντων της.

Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, το διαδίκτυο αποκάλυψε ότι οι καταναλωτές έβαζαν σάλτσα Buldak στα τάκος, οπότε η εταιρεία άρχισε να πουλάει μια κορεατικό-μεξικανική fusion γεύση, το Buldak Taco, που χάρη στην πιο ήπια γεύση του ποντάρει στο να διευρύνει τη βάση των καταναλωτών.

Η συνέχεια ανήκει σε νέες κατηγορίες, όπως τα πατατάκια, που λανσαρίστηκαν την άνοιξη, αλλά και τα ζυμαρικά Buldak, τα οποία προηγουμένως ήταν διαθέσιμα μόνο στην Κορέα.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο