Μετά την ολοκλήρωση της 2ης Έκτακτης Συνόδου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, μίλησε για τη σημασία δίκαιων και ρεαλιστικών κανόνων για τη ναυτιλία.
«Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς. Η Ελλάδα, ως η μεγαλύτερη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία, στηρίξε διαχρονικά τον ΙΜΟ ως αποκλειστικό ρυθμιστή των κανόνων για τη ναυτιλία. Έθεσε νωρίς τον προβληματισμό της για το λεγόμενο “πλαίσιο μηδενικών εκπομπών”, προτείνοντας σημαντικές βελτιώσεις, έτσι ώστε αυτό να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες όλων των τομέων της ναυτιλίας και στην πραγματικότητα της παγκόσμιας αγοράς καυσίμων», είπε ο κ. Κικίλιας.
Κικίλιας: «Επίπονες οι διαπραγματεύσεις»
Ο κ. Κικίλιας επισήμανε ότι οι διαπραγματεύσεις που ακολούθησαν υπήρξαν επίπονες και ανέδειξαν σοβαρές αδυναμίες, κυρίως ως προς τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης, την άδικη μεταχείριση του LNG καυσίμου και τις αδικαιολόγητα υψηλές κυρώσεις προς τη ναυτιλία.
Τόνισε ότι η εφαρμογή αυτών των κυρώσεων θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρές δυσλειτουργίες στο παγκόσμιο εμπόριο και αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων.
Αναβολή της τελικής συμφωνίας και ανάγκη νέου διαλόγου
Η ψήφιση της τελικής συμφωνίας αναβλήθηκε για έναν χρόνο, διάστημα στο οποίο, όπως επεσήμανε ο Υπουργός, απαιτούνται ουσιαστικές διαπραγματεύσεις μεταξύ των μελών του ΙΜΟ.
Στόχος είναι η ενσωμάτωση των απόψεων της αγοράς με ρεαλισμό και δικαιοσύνη. «Αυτό επιτάσσει η ανάγκη για ενεργειακή ασφάλεια τόσο για τη διεθνή ναυτιλία όσο και για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η Ελλάδα πρωταγωνίστρια στις νέες διαπραγματεύσεις
Κλείνοντας, ο Βασίλης Κικίλιας υπογράμμισε πως η Ελλάδα, με τη μεγάλη ναυτική της παράδοση, την τεχνογνωσία και τον ισχυρότερο στόλο διεθνώς, θα επιδιώξει ενεργό και καθοριστικό ρόλο στις επερχόμενες διαπραγματεύσεις για το υπό διαμόρφωση πλαίσιο της ναυτιλιακής πολιτικής.