Ο ιδιοκτήτης του τσαγιού Typhoo απέκτησε τις επιχειρήσεις της SlimFast στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη σε μια συμφωνία 20,1 εκατομμυρίων λιρών, καθώς επιδιώκει να επεκταθεί στην αγορά διαχείρισης βάρους παρά τον έντονο ανταγωνισμό από τα ενέσιμα για απώλεια βάρους GLP-1.
Η ιρλανδική εταιρεία διατροφής και τροφίμων Glanbia πούλησε την επιχείρηση υποκατάστατων γεύματος χαμηλών θερμίδων στη βρετανική εταιρεία Supreme, αφού την έθεσε προς πώληση νωρίτερα φέτος. Οι πωλήσεις στις ευρωπαϊκές δραστηριότητες έχουν μειωθεί, επηρεάζοντας την ενίσχυση των συναλλαγών στις ΗΠΑ.
Η SlimFast έχει δεχθεί αυξανόμενη πίεση από την ταχεία ανάπτυξη των επιτυχημένων φαρμάκων απώλειας βάρους, όπως τα Wegovy και Mounjaro, που παρασκευάζονται από τις φαρμακευτικές εταιρείες Novo Nordisk και Eli Lilly αντίστοιχα.
Η SlimFast ξεκίνησε στη Φλόριντα το 1977 από τον Ντάνιελ Έιμπραχαμ, ο οποίος πέθανε τον Ιούνιο σε ηλικία 100 ετών. Οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν η κουλτούρα της δίαιτας έγινε δημοφιλής, και ο πρώην προπονητής των LA Dodgers, Τόμι Λασόρντα, εμφανίστηκε σε τηλεοπτικές διαφημίσεις της SlimFast.
Η μάρκα πουλήθηκε το 2000 στην Unilever για 1,4 δισεκατομμύρια λίρες και άλλαξε ξανά χέρια αργότερα. Η Unilever την πούλησε το 2014 στην αμερικανική εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων Kainos Capital, αφού οι πωλήσεις άρχισαν να μειώνονται απότομα από το 2003, όταν η μανία της δίαιτας Atkins έπληξε τις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της. Η Kainos πούλησε την SlimFast στην Glanbia για 350 εκατομμύρια δολάρια τέσσερα χρόνια αργότερα.

Μια ταιριαστή εξαγορά
Η εταιρεία καταναλωτικών αγαθών Supreme με έδρα το Μάντσεστερ, η οποία αγόρασε την μάρκα τσαγιού Typhoo πέρυσι και κατασκευάζει επίσης μπαταρίες και προϊόντα ατμίσματος, δήλωσε ότι η εξαγορά θα ταίριαζε καλά στον τομέα ποτών και ευεξίας της.
Ανέφερε ότι η συμφωνία θα βοηθήσει στην επέκταση της παρουσίας της στην αγορά διαχείρισης βάρους – μια αγορά που προβλέπεται να φτάσει τα 1,5 δισεκατομμύρια λίρες έως το 2027.
Η Σάντι Τσάντχα, διευθύνουσα σύμβουλος, δήλωσε στον Guardian: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που αποκτήσαμε μια τόσο εμβληματική μάρκα, την SlimFast, η οποία πιστεύουμε ότι συμπληρώνει σε μεγάλο βαθμό την υπάρχουσα κατηγορία ποτών και ευεξίας μας.
«Υπό την ιδιοκτησία μας και το ιστορικό μας στην καινοτομία προϊόντων, πιστεύουμε ότι οι εμπορικές ευκαιρίες για την ενίσχυση και διεύρυνση της παρουσίας της SlimFast στην αγορά την καθιστούν ιδανική προσθήκη στην επιχείρησή μας».
Η Glanbia έθεσε την επιχείρηση προς πώληση τον Φεβρουάριο. Ο οικονομικός διευθυντής της, Μαρκ Γκάρβεϊ, δήλωσε τότε: «Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε επειδή πιστεύουμε ότι υπάρχει μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται οι καταναλωτές μας τη διαχείριση βάρους».
Η SlimFast UK and Europe πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 25,5 εκατομμυρίων λιρών και εκτιμώμενα κέρδη προ φόρων ύψους 6-7 εκατομμυρίων λιρών πέρυσι. Αναφέρει ότι τα προϊόντα της περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα και πρωτεΐνες και διατίθενται σε γεύσεις όπως φράουλα, καφέ λάτε και σοκολάτα. Οι σκόνες αναμειγνύονται με αποβουτυρωμένο γάλα για την παρασκευή μιλκσέικ. Πουλάει επίσης ποτά και σνακ.
Είναι η τελευταία εξαγορά που αποσκοπεί στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου ποτών της Supreme. Για να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές της στον τομέα των ατμιστικών συσκευών και των μπαταριών, η εταιρεία εξαγόρασε τον Ιούνιο του 2024 την Clearly Drinks, μια βρετανική εταιρεία νερού πηγής και αναψυκτικών που χρονολογείται από το 1885, και ακολούθησε το 122 ετών Typhoo πέρυσι.



































