Η Carrefour, ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της Ευρώπης, διασχίζει ένα διάστημα που χαρακτηρίζεται από αντιφάσεις: στη Γαλλία, οι μειώσεις τιμών προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανό το αγοραστικό ενδιαφέρον εν μέσω πολιτικής αναταραχής ενώ στη Βραζιλία, τα υψηλά επιτόκια «παγώνουν» την κατανάλωση και «φρενάρουν» τις πωλήσεις.
Το τρίτο τρίμηνο του 2025 βρίσκει τον ευρωπαϊκό κολοσσό να κινείται με χαμηλότερες ταχύτητες — αλλά με το βλέμμα στραμμένο στην πειθαρχία και τη στρατηγική αναδιάταξη.
Carrefour: Μειώσεις τιμών στη Γαλλία και πολιτική αστάθεια
Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 22,6 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 2,1% σε σχέση με πέρυσι – ρυθμός σαφώς χαμηλότερος από το 4,4% του προηγούμενου τριμήνου, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters.
Η γαλλική αγορά, που παραμένει η «καρδιά» των δραστηριοτήτων της Carrefour, επηρεάζεται από το πολιτικό κλίμα και τις συνεχείς προσαρμογές τιμών.
Η Carrefour υλοποιεί εκτεταμένο πρόγραμμα μείωσης τιμών, χρηματοδοτούμενο από περικοπές κόστους ύψους 1,2 δισ. ευρώ, το οποίο –όπως τονίζει– προχωρά σύμφωνα με το σχέδιο.
Οι μειώσεις αυτές ενίσχυσαν το μερίδιο αγοράς της σε Γαλλία και Ισπανία.
Ο οικονομικός διευθυντής Ματιέ Μαλίζ υπογράμμισε ότι, παρά την αβεβαιότητα, η ζήτηση παρέμεινε ανθεκτική. Οι συγκρίσιμες πωλήσεις στη Γαλλία αυξήθηκαν μόλις 0,7%, έναντι 2,1% το προηγούμενο τρίμηνο.
Οι συγκρίσιμες πωλήσεις στη Γαλλία αυξήθηκαν μόλις 0,7%, έναντι 2,1% το προηγούμενο τρίμηνο
Η υποχώρηση αποδίδεται κυρίως στις μειώσεις τιμών στα εξαγορασμένα καταστήματα Cora.
Βραζιλία: Τα επιτόκια «ροκανίζουν» την κατανάλωση
Στη Βραζιλία, η οικονομική πίεση από τα υψηλά επιτόκια συνεχίζει να περιορίζει τις αγορές των νοικοκυριών.
Το αποτέλεσμα ήταν η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης πωλήσεων στο 1,1%, έναντι 4,4% το προηγούμενο τρίμηνο.
Επανεξέταση στρατηγικής και αποεπενδύσεις
Ο όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία στρατηγικής αναθεώρησης που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο.
Μετά την πώληση της δραστηριότητας στην Ιταλία τον Ιούλιο, δημοσιεύματα του γαλλικού Τύπου ανέφεραν ότι η Carrefour εξετάζει το ενδεχόμενο αποεπένδυσης και στην Πολωνία.
Ο Μαλίζ απέφυγε να σχολιάσει «φήμες», επιβεβαιώνοντας μόνο ότι η αξιολόγηση «παραμένει σε εξέλιξη» και αφορά συνολικά τις αγορές Πολωνίας και Αργεντινής.
Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour Polska λειτουργεί στην Πολωνία από το 1997 και έχει ήδη ανακοινώσει ότι εφαρμόζει ένα στρατηγικό σχέδιο σε απάντηση στις αλλαγές της αγοράς, ξεκινώντας την ανάλυση του επιχειρηματικού της χαρτοφυλακίου.
Ωστόσο, η εταιρεία αποφεύγει να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τα «φήμες της αγοράς» σχετικά με την πώληση.