Η μείωση των εσόδων της Kering, ιδιοκτήτριας της Gucci, μετριάστηκε το τρίτο τρίμηνο μετά από μια δύσκολη διετία, ενισχύοντας την αισιοδοξία ότι ο τομέας των ειδών πολυτελείας αρχίζει να ανακάμπτει.
Στην πρώτη σειρά αποτελεσμάτων του ομίλου πολυτελών ειδών από την άφιξη του νέου διευθύνοντος συμβούλου Λούκα ντε Μέο τον περασμένο μήνα, η Kering ανέφερε ότι οι πωλήσεις σε συγκρίσιμη βάση μειώθηκαν κατά 5% το τρίτο τρίμηνο στα 3,4 δισ. ευρώ. Αυτό θέτει την ανάπτυξή της κάτω από τους ανταγωνιστές της, συμπεριλαμβανομένης της LVMH, αλλά εξακολουθεί να σηματοδοτεί βελτίωση από την πτώση 15% του προηγούμενου τριμήνου.
Οι αναλυτές προέβλεπαν μείωση 8,8%, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Visible Alpha.
Ο πρώην επικεφαλής της Renault, ντε Μέο, έχει υποσχεθεί να φέρει μια «απτή ανάκαμψη» στην εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Παρισιού Kering, η οποία κατέχει επίσης τους οίκους Yves Saint Laurent και Balenciaga.
«Η πρώτη μας [προτεραιότητα] στη νέα στρατηγική θα είναι η αναζωογόνηση της [ανάπτυξης] των εσόδων», δήλωσε στους αναλυτές το βράδυ της Τετάρτης ο διευθύνων σύμβουλος Jean-Marc Duplaix. «Η ταχύτητα είναι ουσιώδης για την ανάκαμψη».
Η εικόνα της Gucci
Οι συγκρίσιμες πωλήσεις της Gucci , της κύριας κινητήριας δύναμης εσόδων και κερδών της Kering, μειώθηκαν κατά 14%, σε σύγκριση με πτώση 25% στο δεύτερο τρίμηνο. Οι πωλήσεις της δεύτερης μεγαλύτερης μάρκας της, Saint Laurent, μειώθηκαν κατά 4%.
«Η απόδοση της Kering στο τρίτο τρίμηνο, ενώ αντιπροσωπεύει μια σαφή διαδοχική βελτίωση, παραμένει πολύ χαμηλότερη από αυτήν της αγοράς… Εργαζόμαστε αδιάκοπα για την ανάκαμψή μας, όπως φαίνεται από τις πρόσφατες αποφάσεις μας», ανέφερε ο ντε Μέο σε ανακοίνωσή του.
Η απόδοση της Kering έχει μείνει πολύ πίσω από τους ανταγωνιστές της τα τελευταία χρόνια, καθώς η υπερβολική εξάρτησή της από την Κίνα την άφησε σε μεγάλο βαθμό εκτεθειμένη στην πτώση των πωλήσεων στη χώρα. Η υπερβολική αισθητική της Gucci βγήκε εκτός μόδας, η οποία στη συνέχεια επιδεινώθηκε από την αλλαγή της διοίκησης καθώς το brand άλλαξε τέσσερις διευθύνοντες συμβούλους σε δύο χρόνια.
Οι βελτιώσεις στις πωλήσεις της Gucci αυτό το τρίμηνο οφείλονταν στις ισχυρότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού εκτός Ιαπωνίας. Ενώ η αύξηση των πωλήσεων στην Κίνα παραμένει αρνητική, η Kering «βλέπει σημαντική διαδοχική βελτίωση», δήλωσε στους αναλυτές η οικονομική διευθύντρια Armelle Poulou.
Η πρώτη συλλογή του νέου σχεδιαστή της Gucci, Demna Gvasalia — η οποία κυκλοφόρησε κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου παράλληλα με μια ταινία σε σκηνοθεσία Spike Jonze — είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της επισκεψιμότητας στις μπουτίκ, πρόσθεσε η Poulou.
Αποχωρεί από την ομορφιά
Η Kering ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα μια συμφωνία για την πώληση του τμήματος ομορφιάς της — συμπεριλαμβανομένων των αδειών για τις Gucci και Bottega Veneta — στην κορυφαία εταιρεία του κλάδου, L’Oréal, έναντι 4 δισεκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά, μια στροφή 180 μοιρών σε σχέση με την προηγούμενη στρατηγική της για εσωτερική ανάπτυξη του κλάδου ομορφιάς.
Οι αναλυτές της Citi και της Berenberg έχουν εκτιμήσει ότι η Kering θα χρειαστεί να προβεί σε απομείωση 1 δισ. ευρώ για την αγορά της Creed, η οποία ανέρχεται σε 3,5 δισ. ευρώ, το 2023. Η Duplaix, ωστόσο, δήλωσε στους αναλυτές ότι η πώληση θα οδηγήσει σε «καθαρό κέρδος προ φόρων».
«Η συμφωνία έχει ένα τίμημα, δηλαδή μια υποτίμηση κατά το ένα τρίτο ενός περιουσιακού στοιχείου που αγοράστηκε μόλις πριν από δύο χρόνια», έγραψε ο Nick Anderson της Berenberg. «Η Kering επιστρέφει στο βασικό της πρόβλημα: δηλαδή την εξάρτηση από την Gucci και, κατ’ επέκταση, τον φιλόδοξο Κινέζο καταναλωτή».